Medicinska problem för oss män / gubbar

Visst går det, men det är inte rätt.

Seriösa läkare följer Läkemedelsverket.

Det går att få narkotikaklassat utskrivet också med "rätt" läkare.

Då bristen på Ozempic är över och det har kommit alternativ till Ozempic och Ozempics patent har uphört så tror jag vi snart kommer att se både lägre priser och ändrade förskivningsregler.

Socialstyrelsen vill samtidigt se en enhetlig hantering och behandling av Obesitas patienter något jag välkomnar.
Narkotikaklassade mediciner skrivs nog ut dagligen av helt vanliga läkare till dom som har behov av det.

Även om nu Läkemedelsverket rekommenderar något annat så är det inte svårt att få Ozempic utskrivet. De är bara att vända sig till en nät klinik som finns för Obesitas behandling.

Jo man vill ju gärna lita och tro på sin husläkare och så där, men jag börjar faktiskt bli lite tveksam.
För några år sedan så snubblade jag omkring och vinglade.
Jag blev rekommenderad att gå omkring med "Gåstavar" som säkert kan hjälpa mot mycket, men inte mot Hydrocefalus som det visade sig att jag hade.
Nu efter en operation så går jag rakt och stadigt.
Ibland så tar läkare den enklaste vägen och bara lastar över allt på patienten, det är du som måste skärpa till dig liksom.
Ja jag blev ombedd att byta MC hjälm när jag hade inflammation i ena örat. Behöver jag säga att jag bytte vårdcentral :rolleyes:

Ja jag blev ombedd att byta MC hjälm när jag hade inflammation i ena örat. Behöver jag säga att jag bytte vårdcentral :rolleyes:
Ja man får allt oftare sådana där svar vilket iallafall får mig att börja söka orsaker själv.
Jag frågar helt enkelt AI varför jag mår si eller så.
Sedan blir man inte så poppis när man kommer med förslag till varför man har det ena eller andra problemet, fast man vill ju bara hjälpa till.

När jag var rejält sjuk sist så dom hämtade mig med ambulans så sattes det in stora resurser.
Sen har dom haft en bra uppföljning av mitt tillfrisknande med löpande kontroller.
Jag hade,,Lunginflammation,,Covid,,,Blodproppar i lungorna och Hjärtflimmer samtidigt.
Min sänka låg på 400 så jag var inte så kaxig då.
Kolapsade 2 ggr på en vecka och dom trodde dom skulle "tappa" mig på sjukhuset.
Men gubben är med fortfarande om än en del svagare som är mkt svårt att återställa.

När jag var rejält sjuk sist så dom hämtade mig med ambulans så sattes det in stora resurser.
Sen har dom haft en bra uppföljning av mitt tillfrisknande med löpande kontroller.
Jag hade,,Lunginflammation,,Covid,,,Blodproppar i lungorna och Hjärtflimmer samtidigt.
Min sänka låg på 400 så jag var inte så kaxig då.
Kolapsade 2 ggr på en vecka och dom trodde dom skulle "tappa" mig på sjukhuset.
Men gubben är med fortfarande om än en del svagare som är mkt svårt att återställa.
Ja oftast är det bra vård på våra större sjukhus men många enheter inom primärvården är rena skämtet och därför åker många direkt till akuten fast det egentligen inte skulle behövas.

Ja oftast är det bra vård på våra större sjukhus men många enheter inom primärvården är rena skämtet och därför åker många direkt till akuten fast det egentligen inte skulle behövas.
Ja det verkar vara stora skillnader på var man bor och sånt är ju inte bra.
Man borde få rätt vård oavsett var man är.
Akut verkar det fungera bra oavsett var man är.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar