Medicinska problem för oss män / gubbar

Visst går det, men det är inte rätt.

Seriösa läkare följer Läkemedelsverket.

Det går att få narkotikaklassat utskrivet också med "rätt" läkare.

Då bristen på Ozempic är över och det har kommit alternativ till Ozempic och Ozempics patent har uphört så tror jag vi snart kommer att se både lägre priser och ändrade förskivningsregler.

Socialstyrelsen vill samtidigt se en enhetlig hantering och behandling av Obesitas patienter något jag välkomnar.
Narkotikaklassade mediciner skrivs nog ut dagligen av helt vanliga läkare till dom som har behov av det.

Även om nu Läkemedelsverket rekommenderar något annat så är det inte svårt att få Ozempic utskrivet. De är bara att vända sig till en nät klinik som finns för Obesitas behandling.

Jo man vill ju gärna lita och tro på sin husläkare och så där, men jag börjar faktiskt bli lite tveksam.
För några år sedan så snubblade jag omkring och vinglade.
Jag blev rekommenderad att gå omkring med "Gåstavar" som säkert kan hjälpa mot mycket, men inte mot Hydrocefalus som det visade sig att jag hade.
Nu efter en operation så går jag rakt och stadigt.
Ibland så tar läkare den enklaste vägen och bara lastar över allt på patienten, det är du som måste skärpa till dig liksom.
Ja jag blev ombedd att byta MC hjälm när jag hade inflammation i ena örat. Behöver jag säga att jag bytte vårdcentral :rolleyes:

Ja jag blev ombedd att byta MC hjälm när jag hade inflammation i ena örat. Behöver jag säga att jag bytte vårdcentral :rolleyes:
Ja man får allt oftare sådana där svar vilket iallafall får mig att börja söka orsaker själv.
Jag frågar helt enkelt AI varför jag mår si eller så.
Sedan blir man inte så poppis när man kommer med förslag till varför man har det ena eller andra problemet, fast man vill ju bara hjälpa till.

När jag var rejält sjuk sist så dom hämtade mig med ambulans så sattes det in stora resurser.
Sen har dom haft en bra uppföljning av mitt tillfrisknande med löpande kontroller.
Jag hade,,Lunginflammation,,Covid,,,Blodproppar i lungorna och Hjärtflimmer samtidigt.
Min sänka låg på 400 så jag var inte så kaxig då.
Kolapsade 2 ggr på en vecka och dom trodde dom skulle "tappa" mig på sjukhuset.
Men gubben är med fortfarande om än en del svagare som är mkt svårt att återställa.

När jag var rejält sjuk sist så dom hämtade mig med ambulans så sattes det in stora resurser.
Sen har dom haft en bra uppföljning av mitt tillfrisknande med löpande kontroller.
Jag hade,,Lunginflammation,,Covid,,,Blodproppar i lungorna och Hjärtflimmer samtidigt.
Men gubben är med fortfarande om än en del svagare som är mkt svårt att återställa.
Ja oftast är det bra vård på våra större sjukhus men många enheter inom primärvården är rena skämtet och därför åker många direkt till akuten fast det egentligen inte skulle behövas.

Ja oftast är det bra vård på våra större sjukhus men många enheter inom primärvården är rena skämtet och därför åker många direkt till akuten fast det egentligen inte skulle behövas.
Ja det verkar vara stora skillnader på var man bor och sånt är ju inte bra.
Man borde få rätt vård oavsett var man är.
Akut verkar det fungera bra oavsett var man är.

Narkotikaklassade mediciner skrivs nog ut dagligen av helt vanliga läkare till dom som har behov av det.

Även om nu Läkemedelsverket rekommenderar något annat så är det inte svårt att få Ozempic utskrivet. De är bara att vända sig till en nät klinik som finns för Obesitas behandling.
Spännande, då kanske våran forummedlem som vill lämna sin nuvarande medicin kan vända sig till en sådan om hans läkare följer Läkemedelsverket och istället skriver ut enligt gängse regler.

Vilken nätläkare använder du som skriver ut Ozempic mot Obesitas?

Ja det verkar vara stora skillnader på var man bor och sånt är ju inte bra.
Man borde få rätt vård oavsett var man är.
Akut verkar det fungera bra oavsett var man är.
Ja man måste tydligen råka riktigt illa ut innan man får vård, men då funkar det bra.
Problemet är att liksom få in en fot.
Där jag bor så har man ju problem att överhuvud taget komma i kontakt med den tilldelade husläkaren.
Jag har träffat min en gång.
Det vore ju bra om vården var mer förebyggande.

Ibland är det bra att bo i Småland och i rätt del av Småland.

IMG_5987.webp

Ja man måste tydligen råka riktigt illa ut innan man får vård, men då funkar det bra.
Problemet är att liksom få in en fot.
Där jag bor så har man ju problem att överhuvud taget komma i kontakt med den tilldelade husläkaren.
Jag har träffat min en gång.
Det vore ju bra om vården var mer förebyggande.
Så illa är det inte här utan jag kan få tid ganska lätt på VC.
Men under dom snart 20år jag bott här så har det blivit sämre.
Det känns idag som att man ska sköta det förebyggande själv så långt det går.
Det kanske krävs en rejäl förändring av hela sjuksystemet från grunden.
Få ett slut på alla dessa läkare som byter plats obehindrat efter bästa bud och liknande.
Svåra saker att ta beslut om för det är alltid någon som känner sig drabbad.

Jag har knappt träffat min läkare.
Bara sjuksystrar, enda gången jag fått träffat i person var när jag behövde förklara att jag behövde skriftligt sjukintyg i pappersformat.
Så inte vart någon riktig utredning på varför jag hade högt blodtryck.
Provsvaren loggade jag in på 1177 och såg själv, ingen som hörde av sig.
Nu har jag ny läkartid nästa vecka men sist jag fick det fick jag bara träffa en sjuksyster som inte hade läst på vad det gällde.

Är det inte ganska fantastiskt med alla reklamartiklar som som vill att man ska skicka efter någon salva som gör att man blir av div. besvär.
Det är bara att smörja in angripet område så blir man av med alla besvär, och de kommer aldrig att återkomma.
Samtidigt så erbjuds man köpa 3 stycken tuber för reducerat pris, eller 4 st. kanske fem eller sex stycken.
Varför inte rent av prenumerera?
Men vadå, skulle jag inte bli botad på en gång?! :unsure:
Det finns hårschampo som har alla vitaminer man behöver, men va f-n är man tjock måste man kunna göra nått själv om
inte det har med nån sjukdom, slut vräka i er mat så behöver ni inga piller, ni är otroliga

Det finns hårschampo som har alla vitaminer man behöver, men va f-n är man tjock måste man kunna göra nått själv om
inte det har med nån sjukdom, slut vräka i er mat så behöver ni inga piller, ni är otroliga
Du är inte riktig.
Skrev han nåt om att vara tjock??
Har du hört talas om hudsjukdomar någon gång??
Då hjälper det inte med shampo som Doktor Boa skriver.

Det är ju bra men du skrev inget hur bra sjukvården är från ambulans till hemkomsten, har provat samma sak ,vilken bra sjukvård

Varför skriver du Dr Boa det vet du att jag inte är nån doktor, skitsnack. Jag ville höra av dej att skjukvården är jätte bra
många gnäller på den
Du leker ju doktor i vissa inlägg du gör.
Sen brukar det vara en doktor som frågar mig om personliga saker.
Och Skitsnack är du ju mästare på.
Har du sett mig gnälla på sjukvården????

Du leker ju doktor i vissa inlägg du gör.
Sen brukar det vara en doktor som frågar mig om personliga saker.
Och Skitsnack är du ju mästare på.
Har du sett mig gnälla på sjukvården????
Har jag skrivit att DU gnäller på sjukvården men många på forumet gör det så det borde vara bra om det inte bara var jag som
påstår att den är jättebra

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0