Medicinska problem för oss män / gubbar

Jeg og kjerringen fikk Covid 19 for noen dager siden , Det var som en lettere influensa med snoring og sår hals og feber . Vi har hjemmetest av covid 19 og den visa fult utslag med feber .

Ändå har varit mild, med tanke på din ålder har du klarat det bra, jag hade inte orkat att skriva när jag fick det för 2 år sen.

Jag hade Covid 2022 och det var som en lite värre förkylning.
Men 17 juli i år slog det till ordentligt.
Ambulans kod röd till akuten och senare infektionsakuten.
Hade 400 i sänka när jag anlände till sjukhuset.
Infektion i lungorna och även blodproppar där.
Hade även fått hjärtflimmer av detta.
Kollapsade på sjukhuset med kroppstemperatur på 35gr och mkt lågt blodtryck.
Då var dom rädda att mista mig.
Har nu varit hemma en tid och det blir stadigt bättre,men kommer ta tid att återhämta mig.
Dock tacksam att jag lever å får vara med lite till.

Har nu varit hemma en tid och det blir stadigt bättre,men kommer ta tid att återhämta mig.
Oj, riktigt allvarligt m a o. Skönt att du tog dig igenom och förhoppnings vis blir det inte några konstiga "efterverkningar".

Är du waxxad?

Var du fullt vaccinerade innan 17 juli?

När jag fick covid 2022 så var det mellan spruta 2och 3.
Kände sedan en mkt jobbig trötthet som jag kopplar till sprutorna så det blev inga fler efter det.
Den tröttheten hänger kvar ännu och flera bekanta upplever detsamma.
Sprutorna ger inte full säkerhet om någon tror det
En bekant har tagit 7el 8 sprutor och har haft Covid 3ggr, Dock inte så allvarligt som det jag fick.
I vår region hade man en barack utanför vårdcentralen där man kunde testa sig när det var som värst.
Får väl gratulera Norrland som enligt BOA inte drabbats av Covid,,,(ironi)

När jag fick covid 2022 så var det mellan spruta 2och 3.
Kände sedan en mkt jobbig trötthet som jag kopplar till sprutorna så det blev inga fler efter det.
Den tröttheten hänger kvar ännu och flera bekanta upplever detsamma.
Sprutorna ger inte full säkerhet om någon tror det
En bekant har tagit 7el 8 sprutor och har haft Covid 3ggr, Dock inte så allvarligt som det jag fick.
I vår region hade man en barack utanför vårdcentralen där man kunde testa sig när det var som värst.
Får väl gratulera Norrland som enligt BOA inte drabbats av Covid,,,(ironi)
Nej han skämtar, i Västerbotten härjade Covid ordentligt, jag hade 2 dödsfall bland bekanta.
Men trötthet utan andra symtom fick jag efter 2an, jag orkade inte ens gå på toan, det gick över efter en vecka.

Ingen talar om hur dåligt det gick för Norge i OS. Sverige bäst i Norden. :thumbsup:
Det faktum att Sverige för första gången på 24 år, ett kvarts sekel, är bäst i Norden har väl inget med medicinska problem och svält samt näringsbrist att göra.

Jag skulle gärna offra samtliga svenska medaljer för att våra gamla inte ska vara undernärda och riskera att dö av svält.

Men för vissa är tydligen OS medaljer viktigare.........

Att Sveriges regeringar har bestått av idioter oavsett färg de senaste 30 åren är inget snack om men Sveriges kultur att ta hand om sina närstående gamlingar är katastrofalt.
Man bjuder sina gamla anhöriga på mat i bästa fall vid jul eller midsommar. Jämför med Thailand eller andra länder, svensken har råd med en riktig näringsrik mat till sina närstående åtminstone en gång per månad men hon litar på ett undermåligt system som ger gamlingar 2 stycken potatis och lite Falukorv utan näring.
Jag blir bara förbannad när ser i ett land som kastas bort minst 1 miljard kronor mat varje år finns folk som inte får tillräcklig med näring.

Att Sveriges regeringar har bestått av idioter oavsett färg de senaste 30 åren är inget snack om men Sveriges kultur att ta hand om sina närstående gamlingar är katastrofalt.
Man bjuder sina gamla anhöriga på mat i bästa fall vid jul eller midsommar. Jämför med Thailand eller andra länder, svensken har råd med en riktig näringsrik mat till sina närstående åtminstone en gång per månad men hon litar på ett undermåligt system som ger gamlingar 2 stycken potatis och lite Falukorv utan näring.
Jag blir bara förbannad när ser i ett land som kastas bort minst 1 miljard kronor mat varje år finns folk som inte får tillräcklig med näring.
Förstår inte i vilken komun du bor i, min mamma och ez svärmor fick bra mat och skötsel

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar