Medicinska problem för oss män / gubbar

Her ser dere næriksrik kost i Thailand , med mye gronsaker , fisk , reker , blekkfisk , med lite salt og ingen sukker men den gode fiskesmaken kommer frem . Neringsrik mat til ett langt liv .

P1150518.JPG

Her ser dere næriksrik kost i Thailand , med mye gronsaker , fisk , reker , blekkfisk , med lite salt og ingen sukker men den gode fiskesmaken kommer frem . Neringsrik mat til ett langt liv .

P1150518.JPG
Ja man är och blir vad man äter. Du är ju ett lysande exempel. Fan du ser ju ut som hälsan själv och vilket intellekt! Absolut på en 5 till 6 årings nivå.

Socker är rena kolhydrater (d.v.s energi) men även andra livsmedel är väldigt hög grad av kolhydrater i så som ris, pasta, potatis, bröd och frukt

Thai äter väldigt mycket ris, socker och frukt så inte direkt undra på att dom blir feta om dom inte arbetar hårt och förbränner kolhydraterna i samma takt som dom skyfflar in dom i munnen

Samma problem som redan stora delar av västvärlden lider av. För skyfflar man in energi och inte förbränner det i samma takt bildar överskottet istället "reservenergi" i kroppen i form av fett.
Det där vet jag men inte har jag sett att de ångkoker ris med socker.

Ja man är och blir vad man äter. Du är ju ett lysande exempel. Fan du ser ju ut som hälsan själv och vilket intellekt! Absolut på en 5 till 6 årings nivå.
Mina Norska vänner (ca 20 st) här i Thailand ser oss Svenskar som ett broderfolk, mycket trevligt batt umgås med dessa. Ingen av dessa lider av dina komplex mot oss Svenskar

Her ser du kor dei ångkoker risen i Isaan med masse sukker i . så her lærte du noe nytt .

P1150523.JPG

Socker?!?
I vilken "Värld" lever farbror i ?
Misstänkt inte i vår i alla fall... :oops:

Möjligen en nypa salt som liknar socker, men även "saltet" är till största möjligheten att inte användas i tillredning av Khao niao.

Senast ändrad:
Her ser dere næriksrik kost som du må spise for ett langt liv i Thailand , Kor mye av dette fins i Svensk husmanskost . Dere svensker spiser mye Charkmat og lite gronsaker . Rett meg om jeg har feil .

medium_i_Stock_1455160776_8aa5772423.jpg

Kanske isaanfolk använder mycket socker när de ångkoker konjao "vad det nu är för något" men inget socker när de ångkoker Khao Niao och det skräpet äter inte jag.
Hur många kilo ris har de till 1/2 kg socker när de ångkoker konjao?
Hej

Jag har inte heller sett någon som tillsätter socker i klibbriset när det ångkokas, men riset i sig innehåller ju kolhydrater, kanske blandar han ihop det med klibbris som kokas som dessert eller godis, då kan man ju tillsätta både socker och kokoksmjölk, men det äts ju ganska sällan.

Mvh isan lover

Hej

Jag har inte heller sett någon som tillsätter socker i klibbriset när det ångkokas, men riset i sig innehåller ju kolhydrater, kanske blandar han ihop det med klibbris som kokas som dessert eller godis, då kan man ju tillsätta både socker och kokoksmjölk, men det äts ju ganska sällan.

Mvh isan lover
Vad blandar han inte ihop när det gäller matlagning :)

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar