Medicinska problem för oss män / gubbar

Nu har 99% av medlemmarna som har fruar här nere, fru från Isaan.
Den enda som jag kan se som är med i diskussionen och inte har fru från Isaan är Einar väl, för mig han skrivit att hon kommer från Bangkok.
Ja det kan vara problemet se finns det olika sorters ris som har olika namn, sen beror det på vad vi kallar isan 10 mil norr
från bangkok är det isan

Har alltid haft en respekt och vördnad gentemot det Norska folket och grannlandet.

Men tyvärr finns det folk och människor där också som har stagnerat i livet, så även här i Sverige som sitter på sin pinne och repeterar om och om igen som papegoja, "klara vill ha kex".
Tror förövrigt att detta finns typ i alla länder, så det är nog ingen nyhet..

@JBK.Ltd.

Ja det kan vara problemet se finns det olika sorters ris som har olika namn, sen beror det på vad vi kallar isan 10 mil norr
från bangkok är det isan
Min fru kommer 50 mil nordväst från Bangkok.
Och sen är det inte efter ens personliga tycke vad man kallar Isaan, det är fastställ vilka provinser som tillhör Isaan.
Thailand är uppdelat i 5 regioner och Isaan är den nordöstra.
1733565435232.jpeg

1733565411371.png

Det var det också läste du inte Einars inlägg olika ris sorter inte bara sticky rice
Diskussionen med andra handlade om khao niao, förstod du inte det, han påstod att det hette konjao.
Inte om namn på olika sorters ris, ingen som sa emot han om det.
Det var enbart om Khao Niao eller konjao det var diskusion när det gällde namn.

I khao Lam er det flere sorter ris , har dere smakt forskjellen , jeg synes den er mye det samme smaken

Bamboo-rice_1.jpg
Jeg har hort att Khao Lam kommer frå Bangsaen , Og det stod det i Bangkok Post for noen år siden , Google Transelate til Norsk , att khao Lam kommer frå Bangsaen , men nå veit jeg ikke , det er så mange som hevder på den.

Gamlehjem Bangsaen 445.JPG

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0