Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nu har 99% av medlemmarna som har fruar här nere, fru från Isaan.
Den enda som jag kan se som är med i diskussionen och inte har fru från Isaan är Einar väl, för mig han skrivit att hon kommer från Bangkok.
Har alltid haft en respekt och vördnad gentemot det Norska folket och grannlandet.
Men tyvärr finns det folk och människor där också som har stagnerat i livet, så även här i Sverige som sitter på sin pinne och repeterar om och om igen som papegoja, "klara vill ha kex".
Tror förövrigt att detta finns typ i alla länder, så det är nog ingen nyhet..
Min fru kommer 50 mil nordväst från Bangkok.
Och sen är det inte efter ens personliga tycke vad man kallar Isaan, det är fastställ vilka provinser som tillhör Isaan.
Thailand är uppdelat i 5 regioner och Isaan är den nordöstra.
Diskussionen med andra handlade om khao niao, förstod du inte det, han påstod att det hette konjao.
Inte om namn på olika sorters ris, ingen som sa emot han om det.
Det var enbart om Khao Niao eller konjao det var diskusion när det gällde namn.
Jeg har hort att Khao Lam kommer frå Bangsaen , Og det stod det i Bangkok Post for noen år siden , Google Transelate til Norsk , att khao Lam kommer frå Bangsaen , men nå veit jeg ikke , det er så mange som hevder på den.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.