Medicinska problem för oss män / gubbar

Jag bor i Thailand men natt kissandet består.
Köp det här och se resultatet efter en vecka.

Screenshot_20250922_085309_Chrome.webp

Nårga punkter när det gäller prostatan av egna erfarenheter
-Psa värdet är inte avgörande många som jag har hög Psa utan att ha cancer och ett lågt Psa betyder inte att man är frisk.
- Vid problem med prostatan gör först en MRI om det var Ok då kan du andas ut ett tag iallafall.
-Ät inte mediciner som hjälper prostatan innan du har gjort undersökningarna och fått bevis att det är inte cancer.
-Att kissa hela tiden beror på tusen anledningar som sockernivån, svag urinblåsan, överaktiv njure eller urinblåsan mm.
Alkohol och mejeriprodukter stör funktionen hos prostatan men men vi måste leva också.

Det här var spännande att lyssna på:

--------------------------
Fredrik Nyström är läkaren och professorn i internmedicin vars budskap skär igenom mediebruset som en varm kniv genom fettrikt smör.

Med uttalanden som att det kan vara farligt att sluta snusa, att det är bra med ett glas vin om dagen och att det bara är nyttigt att ha några trivselkilon för mycket.

Efter att ”Doktor lagom”, som han kallas, i våras gästade TV4:s Nyhetsmorgon för att prata träning blev det rejäl uppståndelse. Där sa han bland annat ”ju mer du tränar och ju hårdare du tränar, desto mer förmaksflimmer får du”
Man kan träna upp urinblåsan att hålla mer vätska och minska ner på antalet toabesök.

Kämpa emot istället för att pissa stup i kvarten.
Många gör felet att gå på toa för ofta och tömma 5cl per gång istället för 20-30cl per gång.
Krymper blåsan blir det mer obehag.

Man kan träna upp urinblåsan att hålla mer vätska och minska ner på antalet toabesök.

Kämpa emot istället för att pissa stup i kvarten.
Många gör felet att gå på toa för ofta och tömma 5cl per gång istället för 20-30cl per gång.
Krymper blåsan blir det mer obehag.
Det är inte urinblåsan som blir svag utan muskulaturen runt bäckenbotten, om man gör bäckenbottensmträningar hjälper lite grann.
Hitta rätt muskler genom att försöka stoppa urinflödet eller hindra en gas. Därefter kniper du försiktigt ihop musklerna runt ändtarmen, slidan och urinröret, samtidigt som du slappnar av i resten av kroppen. Träningen bör utföras dagligen i kortare omgångar för att uppnå resultat, vilket kan ta flera månader.

Det är inte urinblåsan som blir svag utan muskulaturen runt bäckenbotten, om man gör bäckenbottensmträningar hjälper lite grann.
Hitta rätt muskler genom att försöka stoppa urinflödet eller hindra en gas. Därefter kniper du försiktigt ihop musklerna runt ändtarmen, slidan och urinröret, samtidigt som du slappnar av i resten av kroppen. Träningen bör utföras dagligen i kortare omgångar för att uppnå resultat, vilket kan ta flera månader.
Jaha, det ante mig, han Kurant är tydligen l*dyboy eller med annat ord Katoye.

Nårga punkter när det gäller prostatan av egna erfarenheter
-Psa värdet är inte avgörande många som jag har hög Psa utan att ha cancer och ett lågt Psa betyder inte att man är frisk.
- Vid problem med prostatan gör först en MRI om det var Ok då kan du andas ut ett tag iallafall.
-Ät inte mediciner som hjälper prostatan innan du har gjort undersökningarna och fått bevis att det är inte cancer.
-Att kissa hela tiden beror på tusen anledningar som sockernivån, svag urinblåsan, överaktiv njure eller urinblåsan mm.
Alkohol och mejeriprodukter stör funktionen hos prostatan men men vi måste leva också.
Även regelbunden sädesuttömning anses vara bra för prostatan, då den kan minska risken för prostatacancer.

Även regelbunden sädesuttömning anses vara bra för prostatan, då den kan minska risken för prostatacancer.
Mitt råd är
I somras var det varmt i norr där Boa bor. Då vill han dricka kalla drycker, inte vatten.
Norrland har världens godaste vatten,så fort kommer jag hem i Norrland drycker jag många glas vatten. Det synd att byta Norrlands vatten mot annat.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar