Medicinska problem för oss män / gubbar

Har du inte fått lämna blodprov ? Väldigt enkelt och genom ett sånt kan man ju få veta mycket !
"Hälsokontroll via blodprov innebär att du kan ta reda på dina blodvärden gällande exempelvis; blodstatus, blodsocker, blodfetter (ex. kolesterol, triglycerider), PSA, testosteron, stress, anabolism, allergi, inflammation, vitaminer och mineraler samt blodvärden kopplade till funktion hos lever, njure, hjärta/kärl och sköldkörteln. Provsvaren kommenteras av läkare som ringer upp om analysen visar på gravt avvikande värden."
osäker på att alla dom har tagits men ca 15 fog dom senast och vad jag kan se
på 1177 är alla inom gränsvärden

Vi får utgå ifrån att de kollar snabbsänkan på på Boa på måndag. Förhoppningsvis är "bara" någon envis bakterie som går att ta bort.
En bakterie skall inte påverka blodtrycket , 115 är åt helsike lågt för en som annars har högt .. Läskigt och klart något som borde tas om hand omedelbart , utan dröjsmål, kan vara att han går med hjärtflimmer

Jag kan sänka mitt blodtryck på några minuter med endast en andningsövning. Det är däremot farligt när blodtrycket är konstant för hög

Definitionen på det skulle jag vilja ha. Extremt vältränad är det inte många elitidrottare som är. Så nu vill jag veta.

mmmm men ofta är lösningen på problemet inte så långt borta men många av er griniga gubbar vägrar ju inse det.
Om man som hon kör youga två timmar varje dag samt sedan efter ett par timmar på risfältet av rent nöje cycklar 24 km i 35 gradig värme /solsken , då är man antagligen en extremt vältränad, dessutom har de just fällt det utrycket vis sista hälsokontroll på sjukhuset där hennes vilopuls låg extremt /lågt straxt över 40 slag/minut är nog att anse som extremt

Har du inte fått lämna blodprov ? Väldigt enkelt och genom ett sånt kan man ju få veta mycket !
"Hälsokontroll via blodprov innebär att du kan ta reda på dina blodvärden gällande exempelvis; blodstatus, blodsocker, blodfetter (ex. kolesterol, triglycerider), PSA, testosteron, stress, anabolism, allergi, inflammation, vitaminer och mineraler samt blodvärden kopplade till funktion hos lever, njure, hjärta/kärl och sköldkörteln. Provsvaren kommenteras av läkare som ringer upp om analysen visar på gravt avvikande värden."
Vars då? Privat eller via undermåliga regionen?

En del högt blodtryck och LDL är ärfliga och man kan inte göra något åt det. Min mor är 95 år och har högt blodtryck sedan hon var 40 år, hon äter inte onda fet och bor själv utan hjälp och hoppas att bli 100 år.
Biverkningar av en del betablockerare är farligare än själva sjukdomen. Jag läste någonstans att man bäddar för lungcancer med antikolesterol mediciner.

Vars då? Privat eller via undermåliga regionen?
Ett dyligt prov gjorde jag för ett antal år sedan , det är inget man normalt får gjort av en allmännpraktiserande på vårdcentralen,Kostar en rejäl slant för landstinget och kräver att man har en diagnos eller en trolig diagnos, alternativ att man känner läkaren , i mitt fall en privatläkare jag känner sedan några år, han får då ljuga ihop något om vad han misstänker, Jag fick detta gjort en ggr sen nobabde han , han sade att han riskerar få skit för dessa alltför omfattande blodprover på SÖS som var det sjukhus som gjorde det. men skoj att få reda på i allt som du räknade upp

En del högt blodtryck och LDL är ärfliga och man kan inte göra något åt det. Min mor är 95 år och har högt blodtryck sedan hon var 40 år, hon äter inte onda fet och bor själv utan hjälp och hoppas att bli 100 år.
Biverkningar av en del betablockerare är farligare än själva sjukdomen. Jag läste någonstans att man bäddar för lungcancer med antikolesterol mediciner.
Gissar på att som du säger ett något förhöjt blodtryck är mindre farligt än allt skit de stoppar i en för att motverka, dessutom vad är högt ? Det verkar vara högst olika beroende på ar man frågar .

På vår VC finns ett rum där man själv kan kolla blodtrycket.
Sen skriver man uppgifterna på ett papper och lägger i en brevlåda.
Jag gör detta med jämna mellanrum.
Då har både jag och sjukvården koll på mitt tryck.

Klok herre du.

Många pensionärer resonerar nog så att det och det drabbar inte mig och så struntar dom i sjukförsäkring.

Eller som en stolle jag läste om resonerade att blir jag riktigt sjuk åker jag hem till Sverige och får vård där.

BTT
Varför kallar du en som vill åka till Sverige för stolle som betalar skatt i Sverige? Stollen belastar ju inte det svenska samhället när stollen lever i Thailand.

Däremot, du belastar ju svenska samhälle konstant, t.ex med dina hjärtproblem, impotensproblem m.m.

Stollen som lever i Thailand betalar ju för sin vård här normal, utan att belasta svenska samhället som du gör.

Vem är det som är stollen?

Jag håller med dig vi är olika, om man inte har något besvär med det behöver man inte pillra i det.
Nog så riktigt.
Jag skulle inte ta ett enda piller om jag inte hade kollapsat några ggr.
Nu håller jag problemen i schack med några piller om dan.
Har en kompis som stoppar i sig ett halvt apotek varje dag för problem han skapat själv.
So nog är vi olika.

Varför kallar du en som vill åka till Sverige för stolle som betalar skatt i Sverige? Stollen belastar ju inte det svenska samhället när stollen lever i Thailand.

Däremot, du belastar ju svenska samhälle konstant, t.ex med dina hjärtproblem, impotensproblem m.m.

Stollen som lever i Thailand betalar ju för sin vård här normal, utan att belasta svenska samhället som du gör.

Vem är det som är stollen?
Kanske för att blir man riktigt sjuk och dålig är det möjligt att man inte är i stånd att flyga till Sverige för vård också har man inte råd med det i Thailand.
Så det kan ju vara stolligt att säga att blir jag "riktigt" sjuk flyger jag till Sverige för vård, inte bara att sätta sig på flyget med en stroke eller infarkt.

Kanske för att blir man riktigt sjuk och dålig är det möjligt att man inte är i stånd att flyga till Sverige för vård också har man inte råd med det i Thailand.
Så det kan ju vara stolligt att säga att blir jag "riktigt" sjuk flyger jag till Sverige för vård, inte bara att sätta sig på flyget med en stroke eller infarkt.
Ja det är ju naturligtvis en risk. Boa verkar ju dock tycka att utflyttade pensionärer som åker hem för att får sjukvård är snyltare trots att de fortsatt betalar skatt i Sverige. De har han ju tydliggjort fela gånger tidigare. De resonemanget har jag svårt att förstå.

Det säger läkarna alltid och
även på provtagningen rädd
behöver man inte va men det blir så
Du läser inte som vanligt utan bara svarar utan att tänka.
DET KANSKE STÄMMER PÅ DIG MEN INTE PÅ MIG.
Var det svårt att fatta?
Sen får din läkare säga vad han vill.
Jag reagerar inte så och det finns säkert massor av människor som inte gör det.

Det stämmer, blodtrycket kan stiga med upp till 20-30% för en del. Det beror på stress.
Absolut och det är det övre trycket som påverkas, inte det undre. Det problemet hade jag själv när jag skulle förnya mitt läkarintyg för sjöfolk. Tog jag trycket hemma var det 125 istället för 150. Sist hade jag 120/80 på Vårdcentralen när läkaren kollade, lätt medicinerat men mycket bra.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar