Medicinska problem för oss män / gubbar

Haft det sen innan blindtarmsoperationen i våras, hade högt tryck veckan innan sen när opererad och antibiotikakur gick det ner till 122/75.
Sen efter ca 3-4 månader började det gå upp igen och flera tecken på att kanske en infektion i kroppen, utslag som blir bölder, pendlande blodtryck, och ibland skum i urinet.
MR scannades ju under blindtarmsoperationen och norske kirurgen ringde och sa har en glädjande nyhet att finns ingen cancer i kroppen vad vi kan se efter prover och MR.
Man kan ha pendlande blodtryck under dagen och har du inte över 150/90 så är det inget att bty sej om - skum i urinen är för mycke alcohol
Du är inte så gammal men att du blir stel i ktoppen är väl inget ovanligt

Man kan ha pendlande blodtryck under dagen och har du inte över 150/90 så är det inget att bty sej om - skum i urinen är för mycke alcohol
Du är inte så gammal men att du blir stel i ktoppen är väl inget ovanligt
Skum i urinet är äggvita och visar på att en eller båda njurar inte fungerar korrekt.
Eftersom kan väl kalla mig motionär med vilopuls på 55, jag har gått ner 4kg, så är blodtrycket högt med mina värden och nåt är fel.

Skum i urinet är äggvita och visar på att en eller båda njurar inte fungerar korrekt.
Eftersom kan väl kalla mig motionär med vilopuls på 55, jag har gått ner 4kg, så är blodtrycket högt med mina värden och nåt är fel.
Varför jobbar inte dina njurar tror du. din vilo puls är ittelevant ditt problem är för mycket alcohol och för mycke tankar
om att du är bäst. Tycker lite synd om din fru för hon tycker nog om dej men du bara dricker som Thai gubbarna gör

Varför jobbar inte dina njurar tror du. din vilo puls är ittelevant ditt problem är för mycket alcohol och för mycke tankar
om att du är bäst. Tycker lite synd om din fru för hon tycker nog om dej men du bara dricker som Thai gubbarna gör
Äntligen ett vettigt inlägg från dig och en klockren analys. :thumbsup:

Det er mange urter i Thailand som er god medisin , seier thailenderne . Vi har en stor skog med med fult i gronsaker og urter til medisin , som thailenderne plokker .I dag fikk jeg en Blå te fra sommerfuglblomsten ( latin heiter den Clitoria Ternatea) Den er en blå blomst fra en asiatisk vinranke . Kjent i Asia for sin medisinske bruk og til å lage blå te ,som endrer farge og blir rosa ved citronsaft . Brukes som medisin i Thailand , for hud , hår og stresslindringer ,og du får jernhelse ved bruk

imgp6063.webp

download.webp

Fast ser redan bättre ut efter medicinen jag fick av läkaren i Måndags, får vi se på Fredag när jag har återbesök, hade kunnat tänkt mig 2 veckors sjukskrivning.
Kollade vågen idag och gått ner 4kg med på några månader, lite bättre kosthållning.
Jag känner inget men värden och symptom som inte vart 100%, men annars känns allt normalt.

Senast ändrad:
Fast ser redan bättre ut efter medicinen jag fick av läkaren i Måndags, får vi se på Fredag när jag har återbesök, hade kunnat tänkt mig 2 veckors sjukskrivning.
Kollade vågen idag och gått ner 4kg med på några månader, lite bättre kosthållning.
Jag känner inget men värden och symptom som inte vart 100%, men annars känns allt normalt.
Ser urinet bättre ut då du inte dricker en mån, eller vad

Ser urinet bättre ut då du inte dricker en mån, eller vad
Jag skrev att skummade ibland, färgmässigt ser urinet helt normalt ut.
Kan vara normalt 3 pissningar och lite skum i ett.
Det är inte ovanligt vid högt blodtryck då det påverkar njurarna.

"högt blodtryck skadar njurarnas filter, vilket leder till att protein (äggvita) läcker ut i urinen och skapar skum."

Högt blodtryck är redan konstaterat först efter egna mätningar och hos läkaren i Måndags.
Men idag var det nere på 132/89 iaf.
Det blir jag inte sjukskriven på.

Högt blodtryck är redan konstaterat först efter egna mätningar och hos läkaren i Måndags.
Men idag var det nere på 132/89 iaf.
Det blir jag inte sjukskriven på.
Du måste ha ett blodtryck mott 200 innan du märker nåt och har inget med ditt pinkeri att göra, det har med ditt drickande
men det vill du som alla alco inte förstå. och inte alco men dom som dricker för mycket Sjukskriven blir man om man är sjuk eller hur

Då skulle han inte ha dom problem som han beskriver, tror ok inte halva det han sktiver är sant
Nu kör jag en hel del bil, flänger runt och fixar hemma, hade ju vart svårt om jag var konstant full.
Som sjöman kan du bli sjukskriven om blodtryck 150/90, andra regler än för landarbete då det skall vara godkännt läkarintyg för sjömän.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar