Medicinska problem för oss män / gubbar

Låt en läkare ta PEth-prov så får du svart på vitt?
Jag vet nog att min alkoholkunsumtion är hög när jag är hemma, det har jag skrivit flera gånger.
Ett Peth visar bara om din konsumtion, inte blodtryckspåverkan.
Jag vet med att alkohol, rökning, stress, fel mat, stillasittande, ärftligt påverkar blodtryck.
Jag kan berätta för läkaren om min alkoholkunsumtion 2 veckor tillbaks, mer visar det inte.
Finns viktigare prover att ta, och mitt blodtryck har varit högre ombord och lägre hemma innan.
Vi har fullutrustad sjukstuga ombord så jag checkar mig med jämna mellanrum och ser en förändring sen min blindtarmsinflammationsoperation.
Nu får vi se vad läkaren säger på Fredag.

Men jag sitter inte och dricker dagligen för då hade inget blivit gjort då jag inte fixar med huset när druckit eller dagen efter.
Förra veckan vart det 4 dagar, uppesittarkväll då drack jag 6st 33cl (motsvarsr 3 stora Chang), julafton, juldagen och annandagen.
Men bara kvällstid.
Så många dagar på raken.

Jag vet nog att min alkoholkunsumtion är hög när jag är hemma, det har jag skrivit flera gånger.
Ett Peth visar bara om din konsumtion, inte blodtryckspåverkan.
Jag vet med att alkohol, rökning, stress, fel mat, stillasittande, ärftligt påverkar blodtryck.
Jag kan berätta för läkaren om min alkoholkunsumtion 2 veckor tillbaks, mer visar det inte.
Finns viktigare prover att ta, och mitt blodtryck har varit högre ombord och lägre hemma innan.
Vi har fullutrustad sjukstuga ombord så jag checkar mig med jämna mellanrum och ser en förändring sen min blindtarmsinflammationsoperation.
Nu får vi se vad läkaren säger på Fredag.

Ett peth visar mer än 4 veckor till bakas bejär ett sånt får du se. 150- 90 är ingen fara utan din alco drickande det kan vi alla på TS
inryga, försöök att minska på alco du är ung mot resten av TS

Ett peth visar mer än 4 veckor till bakas bejär ett sånt får du se. 150- 90 är ingen fara utan din alco drickande det kan vi alla på TS
inryga, försöök att minska på alco du är ung mot resten av TS
När man ser dina inlägg borde du med minska på den, för kan inte vara nyckter och skriva så obegripligt.
Under 150/90 är krav för sjöman, kan bli farligt.
Är internationellt krav idag över så går det inte att få ut godkännt läkarintyg registrerat hos transportstyrelsen sjöfart.
Jämför inte dina skogskrav mot mina.

Senast ändrad:
När man ser dina inlägg borde du med minska på den, för kan inte vara nyckter och skriva så obegripligt.
Under 150/90 är krav för sjöman, har inget med farligt att göra och kan bli farligt.
Är internationellt krav idag över så går det inte att få ut godkännt läkarintyg registrerat hos transportstyrelsen sjöfart.
Jämför inte dina skogskrav mot mina.
Nu var det inte bara blodtrycket utan peth test som är vtktigt men som alla som dricker för mycket glider du bort från det

Nu var det inte bara blodtrycket utan peth test som är vtktigt men som alla som dricker för mycket glider du bort från det
Peth testet får jag säkert ta men den visar på konsumtion och självklart en bidragande faktor.
Det visar på hur mycket jag konsumersr och det kan jag berätta då det är min hälsa det handlar om.
Är nog flera faktorer här men nu har mitt blodtryck gått från att ligga bra till drastiskt högt på kort tid och i Måndags slog det rekordet för mig.
På arbetet stiger mitt blodtryck, alkoholfritt men jobbar natt och dag korta passflera dygn med 6 timmar arbete 6 timmar fri korta sovpass.
Sen bryter och kör 4 timmar arbete 8 fri, byter dygnsrytm hela tiden.
Även det kan bidra.
Men det är heller inget nytt.
Gått från bra blodtryck till väldigt högt däremot är nytt.

Senast ändrad:
Peth testet får jag säkert ta men den visar på konsumtion och självklart en bidragande faktor.
Det visar på hur mycket jag konsumersr och det kan jag berätta då det är min hälsa det handlar om.
Är nog flera faktorer här men nu har mitt blodtryck gått från att ligga bra till drastiskt högt på kort tid och i Måndags slog det rekordet för mig.
På arbetet stiger mitt blodtryck, alkoholfritt men jobbar natt och dag korta passflera dygn med 6 timmar arbete 6 timmar fri korta sovpass.
Sen bryter och kör 4 timmar arbete 4 fri, byter dygnsrytm hela tiden.
Även det kan bidra.
Men det är heller inget nytt.
Gått från bra blodtryck till väldigt högt däremot är nytt.
Arr blodtrycket kan ändras från dag till timme inget ovanligt sen sökte jag på transportstyrelsen om det du skrev att ni sjömän
måste ha ett lågt blodtryck, ni ska ha samma läkarintyg som vi som tar körkort även befäl

Arr blodtrycket kan ändras från dag till timme inget ovanligt sen sökte jag på transportstyrelsen om det du skrev att ni sjömän
måste ha ett lågt blodtryck, ni ska ha samma läkarintyg som vi som tar körkort även befäl
vet inte vad ni har för krav, våra är internationella och bestäms inte av transportstyrelsen (STCW Manila)

Hälsokraven för sjömän i Manila (STCW Manila) innebär att du måste ha ett särskilt läkarintyg för sjöfolk, utfärdat av en godkänd sjöläkare, som garanterar att du klarar den krävande miljön till sjöss fysiskt och psykiskt. Intyget är internationellt och kontrollerar syn, hörsel, allmän hälsa, och psykisk förmåga för att hantera stress, och är obligatoriskt för att arbeta ombord.

Medicinska krav för sjöintyg kan vara höga, och obehandlat högt blodtryck kan vara ett skäl till underkännande, så tidig diagnos, kost och motion är viktigt. Om sjukskrivning blir nödvändig, hanteras det via Försäkringskassan, men det finns också avtalsspecifika ersättningar genom kollektivavta

vet inte vad ni har för krav, våra är internationella och bestäms inte av transportstyrelsen (STCW Manila)

Hälsokraven för sjömän i Manila (STCW Manila) innebär att du måste ha ett särskilt läkarintyg för sjöfolk, utfärdat av en godkänd sjöläkare, som garanterar att du klarar den krävande miljön till sjöss fysiskt och psykiskt. Intyget är internationellt och kontrollerar syn, hörsel, allmän hälsa, och psykisk förmåga för att hantera stress, och är obligatoriskt för att arbeta ombord.

Medicinska krav för sjöintyg kan vara höga, och obehandlat högt blodtryck kan vara ett skäl till underkännande, så tidig diagnos, kost och motion är viktigt. Om sjukskrivning blir nödvändig, hanteras det via Försäkringskassan, men det finns också avtalsspecifika ersättningar genom kollektivavta
Ja men det står så när man läser på transports. samma som du skriver men inget om att 150- 90 är för högt vilket det inte är
Samma som du ska körkort i Sverige

Ja men det står så när man läser på transports. samma som du skriver men inget om att 150- 90 är för högt vilket det inte är
Samma som du ska körkort i Sverige
150/90 sa sjöfartsläkaren att över det så blockerar transportstyrelsens registreringsida och intyg blir inte godkänt.
Så den delen har jag tagit från sjöfartsläkaren som skrev ut mitt sist.

150/90 sa sjöfartsläkaren att över det så blockerar transportstyrelsens registreringsida och intyg blir inte godkänt.
Så den delen har jag tagit från sjöfartsläkaren som skrev ut mitt sist.
Du har din åsikt men nu säger vi ett gott slut och ett gott nytt år ,ska umgås med min kära fru kanske sova några tim innan 12 slaget

Du har din åsikt men nu säger vi ett gott slut och ett gott nytt år ,ska umgås med min kära fru kanske sova några tim innan 12 slaget
Är inte en åsikt.
Själv blir det film till 24 slaget, Axel F.
Kollat grevinnan och betjänten redan.

20251231_195457.webp

Sen skrev jag inte vad mitt blodtryck var i Måndags.
Det var som sagt rekordhögt för min del.
Och 1 siffra från akutfall och dom blev konfunderade för allt annat såg bra ut så dom började tvivla på sina apparater, testade med 4 olika och manuellt.
Men gått ner 50 från högsta mätte då och lägsta idag.
Men tar 4 blodtryck om dagen nu och pendlar +-40 på höga.
Får se på Frredag.
Jag har ett blodtryck som hoppar rejält.

Började prata om spökmätning för stämmer inte med vad dom ser.
Så blir väl provtagningar på Fredag.
Och dom sa att jag får förbereda rederiet på att kan bli en sjukskrivning efter Fredag, vilket jag gjort.

Har dom faktiskt inte gjort på mig trots att jag tar mycket prover varje år. Jag följer allt på 1177 om vad som gjorts och händer.
Jag med, men på mig är väl noll registrerat sen flyttade tillbaks efter utskriven.
Finns 0 om mig trots alvarlig olycka och ihopplåtad i 20 års åldern.
Finns ingen historik.
När blindtarmsopererad var skrotet som låg i vägen att mer komplicerat än dom räknat med och fick ta extra omväg, fick 3 istället för 1 ingång.
Jag vet inte hur ser ut men vet att har mycket kirurgisk metal där nere.
Jag skulle ju inte kunna gå efter 50 men still live and kicking, arbetar vanligt, går normalt.

Inga problem att promenera 1 mil, cykla 2 mil eller köra en skidrunda på 20km men nåt felar ju.
Jag känner inte av nåt men eftersom jag har tillgång testar jag mig ofta och kontaktade själv när jag såg att bara ökade inte tillbaks till normalt längre.
Jag känner inget fysiskt utan valde ta kontakt på avläst blodtryck och att urinet skummar ibland också fick bölden i benet som skifta i färger.
Har aktivitetpuls på 80-85, vilopuls 50-55.

Senast ändrad:

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0