Mitt liv.. (följer trenden av bildtrådar)

B

Banglassi

Gäst
I brist på annat att göra så följer jag trenden av personliga bildtrådar. Foto har aldrig varit min grej, men men.
Kan börja med pappans första flygtur. Otroligt stolt och "tuff" (teh) som han anser folk som flyger är..

004 por flying3.JPG

Vårat hus i Prai Bueng.

DSC00060.JPG

Mamma blir "Isaniserad"

DSC00049.JPG

Till slut var alla nöjda efter att de fått klä upp mamma och hennes man.

P1000043.JPG

Välkomna till Prai bueng, där har vi fest mest hela tiden (när folk väl kommer på besök då :p )

043 new year party09.JPG

Skål från oss

035 new year party03.JPG

Dags att gå ut och plocka fisk

009 going fishing.JPG

Frun hittade fisk direkt, jag fick kämpa lite mer..

019 going fishing11.JPG

Men slutligen fick jag mig en "Plaa Chon" eller 'Snakehead fish' (finns det inget Svenskt namn?)

DSC00081.JPG

jag och pappan hänger vid risfälten..

P1000070.JPG

Fortsättning följer..

Barn har en fantastisk förmåga att alltid hamna i fokus. Detta monster lyckas alltid få som hon vill. Mamma var nära på att ta med henne hem till Sverige...

P1000071.JPG
IMG_9354.JPG
DSC00157.JPG

Ibland gör även jag lite nytta.

DSC00173.JPG

Min eviga favorit Khao Soy. Bästa jag hittat hittills är i Chiang Dao.

20140517_183920.jpg

Full och Fullare ute på Bodyslam konsert i Bangkok.

IMG_5325.JPG

Ibland måste man ta sig en tur till havet dock. Det är obligatoriskt om man bor i Thailand.

IMG_5117.JPG
IMG_5323.JPG
IMG_8623.JPG

I brist på annat att göra så följer jag trenden av personliga bildtrådar. Foto har aldrig varit min grej, men men.
Kan börja med pappans första flygtur. Otroligt stolt och "tuff" (teh) som han anser folk som flyger är..

004 por flying3.JPG

Vårat hus i Prai Bueng.

DSC00060.JPG

Mamma blir "Isaniserad"

DSC00049.JPG

Till slut var alla nöjda efter att de fått klä upp mamma och hennes man.

P1000043.JPG

Välkomna till Prai bueng, där har vi fest mest hela tiden (när folk väl kommer på besök då :p )

043 new year party09.JPG

Skål från oss

035 new year party03.JPG

Dags att gå ut och plocka fisk

009 going fishing.JPG

Frun hittade fisk direkt, jag fick kämpa lite mer..

019 going fishing11.JPG

Men slutligen fick jag mig en "Plaa Chon" eller 'Snakehead fish' (finns det inget Svenskt namn?)

DSC00081.JPG

jag och pappan hänger vid risfälten..

P1000070.JPG

Fortsättning följer..

Härliga bilder!

Fisken du håller i handen är svår att avgöra, men släktet är ju "ormhuvudfiskar", som tillhör ordningen abborrfiskar sen finns det enligt Wikipedia ett 30-tal arter av denna familj, så där har vi lite att göra antar jag.:)

...men härliga bilder och bra bilder framför allt!

Lyco

En fantastiskt fin bildtråd du startat upp här. Ja du verkar ha koll på slutartider, bländare, skärpedjup, brännvidd med mera. Verkligen sköna bilder och fantastiska motiv. Hoppas på fler bilder snart. :wai:

haha. va din svärfar "teh", kul att han kör med sånt ugdomligt uttryck.

jag har själv tagit med några riktiga bönder till Udon. men dom totalvägrade åka rulltrappa. vågade knappt gå ur bilen. jag ser ocksa fram emot fler bilder

haha. va din svärfar "teh", kul att han kör med sånt ugdomligt uttryck.

jag har själv tagit med några riktiga bönder till Udon. men dom totalvägrade åka rulltrappa. vågade knappt gå ur bilen. jag ser ocksa fram emot fler bilder

haha, oja, han tror att han fortfarande är "Wai Run" ibland (tror det är all hans hemgjorda "Yaa Dong" som spökar lite ;) )
Han är ju riktig totalbonde, men efter många års av att vandra runt och sälja lotter i BKK så har han gått och blivit "modern". Han ska .t.ex. prompt ha jeansbyxor och jeansjacka året om, även nu... Helt galen... 555

En vanlig onsdag-torsdag kväll brukar sluta med att vi går över med mat till honom, ha beklagar sig över värme och ont i fötter av att gå hela dagen, vilket snabbt blir en ursäkt för lite yaa dong. Jag blir den andra ursäkten "Aow bpek neung mai louk? Man dee gap sukapaap"
Några timmar senare ska han ut och lyssna på musik, lyckligtvis håller den idén bara i sig i 10-15 minuter tills han somnar pladask. Hårt jobb = Snabb fylla och sömn. Allt avklarat på 2-3 timmar :)

jag känner igen det där...
min svärfar har en pokal som han påstår sig ha vunnit i en sångtävling någon gång i tiden. en gång va han ganska ordentligt på lyran och han skulle demonstrera sin skönsång och att han fortfarande hade kvar sin vinnarröst...
jag fick nog ganska direkt nar han borjade. men hans dotter, som va i samma tillstand, satt kvar halva natten.den natten flyttade alla kraldjur, faglar och hundar ut ur huset for gott, ty maken till oljud hade de aldrig vart med om.

haha, oja, han tror att han fortfarande är "Wai Run" ibland (tror det är all hans hemgjorda "Yaa Dong" som spökar lite ;) )
Han är ju riktig totalbonde, men efter många års av att vandra runt och sälja lotter i BKK så har han gått och blivit "modern". Han ska .t.ex. prompt ha jeansbyxor och jeansjacka året om, även nu... Helt galen... 555

En vanlig onsdag-torsdag kväll brukar sluta med att vi går över med mat till honom, ha beklagar sig över värme och ont i fötter av att gå hela dagen, vilket snabbt blir en ursäkt för lite yaa dong. Jag blir den andra ursäkten "Aow bpek neung mai louk? Man dee gap sukapaap"
Några timmar senare ska han ut och lyssna på musik, lyckligtvis håller den idén bara i sig i 10-15 minuter tills han somnar pladask. Hårt jobb = Snabb fylla och sömn. Allt avklarat på 2-3 timmar :)

hehe..., är det en sådan här du menar เป๊กหนึ่ง

1622230_677418702340407_3377353527082951445_n.jpg

Lyco

Själv "jobbade" jag under första dagen av Songkran :p

988518_10152662435196017_3101246478174977245_n.jpg

Men fokuset låg mer på familjetid ikväll, foto innan vi gick och käka på Thonburi-sidan. Riktigt skönt att lämna Banglamphu och allt Kaos som området "Khaosan" (vilket inte längre kan räknas som en gata då Rambuttri och t.o.m. Phra Ahtit blir riktigt påverkade, även om det i verkligheten bara är En gata det refererar till..)

11150235_10206439634454545_2768420158592052314_n.jpg

Nu hemma och redo för ett natt maraton av serien Leuat Mangkorn (เลือดมังกร) som tydligen uppskattas glatt av mitt sällskap.. Personligen kommer jag nog halvsova..

Kan väl lika gärna fylla på lite här med bilder från våra två senaste resor runt land och grannländer.

kan börja med välkända Kuang Si vattenfallet utanför Luang Prabang. trevligt ställe, om än lite väl mycket folk under högsäsong.
IMG_2064 Kuang si.JPG

Kontemplerande vid vattenfallet
IMG_2102 Kuang si meditate.JPG

Efter en hård dag i Laos är det bästa man kan göra att svalka av sig all värme.
IMG_2315 Beer Lao.JPG

Typiskt landskap över Sapa i Vietnam.
Sapa Landscape.JPG

Vi hyrde en moppe och körde till en Tai Dam by vid namn Ban Ho nere i en dal i Sapa. Var lite svårt att kommunicera, men en hel del ord var de samma trots allt. Tai som Thai :)
Sapa Ban Ho.JPG

"Öknen" I Mui Ne, södra Vietnam
190 White Sand35.JPG

Lite mer ökenbilder
164 White Sand Jumping2.JPG

098 Red Sand17.JPG

101 Red Sand 20.JPG

Känner ni igen den här banken? :p
IMG_8923 Cambodia Comercial bank.JPG

Massa fisk vid något vattenfall utanför Chantaburi.
Chantaburi Fisk.JPG

På vandring ner mot Rai Lay
IMG_4247 Walk Rai Ley.JPG

Båtar vid Rai Lay
IMG_4289 Rai lay boat.JPG

Konsert vid Dtai Note i Pattalung, Hammer på Scenen, väntar på Job 2 Do, Amnart och Somrom Band.
IMG_2549 Dtai Note.JPG

Job 2 Do + Amnart och Somrom Band som Backup.
IMG_8650 Job Amnart Somrom.JPG

Och sist men inte minst, här är vi ute på båtfärd...
IMG_2452 Beduin boat.JPG

Liknande trådar

Tillbaka
Topp