Liv med en thailändsk kvinna

 
Håller helt med.

Jag blev ju rejält påhoppad en tid på maipenrai för att jag påstod att alla bartjejer är stöpta i samma form och med samma beteende.

Det är dom givetvis inte men i fylledimman kan det absolut uppfattas så. Plus att språkkommunikatonen ju ofta är bristande.

Samma fraser i alla barer.

BTT
Hvorfor man blir “påhoppad” når man kommer med kommentarer om bardamer er fordi dem tar det som en personlig fornærmelse uansett om det man sier er sant eller ikke. Og beskyldninger om at man generaliserer og stigmatiserer er ikke helt uvanlig. Det at denne kvinnen har vært til sengs med x-antall kunder ser ikke ut til å ha noe som helst betydning for mannens syn på denne kvinnen dersom hun bedyrer sin uskyld. Så sett på bakgrunn av dette så bør man ikke bli særlig overasket over alle disse historiene, som aldri ser ut til å stoppe, vedrørende utenlandske menn som blir lurt trill rundt av thailandske kvinner.
 
Hvorfor man blir “påhoppad” når man kommer med kommentarer om bardamer er fordi dem tar det som en personlig fornærmelse uansett om det man sier er sant eller ikke. Og beskyldninger om at man generaliserer og stigmatiserer er ikke helt uvanlig. Det at denne kvinnen har vært til sengs med x-antall kunder ser ikke ut til å ha noe som helst betydning for mannens syn på denne kvinnen dersom hun bedyrer sin uskyld. Så sett på bakgrunn av dette så bør man ikke bli særlig overasket over alle disse historiene, som aldri ser ut til å stoppe, vedrørende utenlandske menn som blir lurt trill rundt av thailandske kvinner.
Vi tycker alla synd om dig som blev så lurad

Själv väntar ja på att hon ska blåsa klart håret . Morgonbestyren tar några timmar

20211027_111054.jpg
 
Vi tycker alla synd om dig som blev så lurad

Själv väntar ja på att hon ska blåsa klart håret . Morgonbestyren tar några timmar

20211027_111054.jpg
Det litt merkelige, men absolutt ikke uvanlig, er at man blir beskyldt for å ha dårlige erfaringer med thailandske kvinner når man kommer med en kommentar som noen ikke liker uansett om det er sant eller ikke. Og man på så vis endrer fokus på hva man diskuterer.

Men hva jeg sier kommer dessverre ikke av mine påståtte dårlige erfaringer, men av sund fornuft. Noe som alle disse utlendingene som beklager sin nød over å ha blitt lurt trill rundt og utnyttet av en kvinne uansett om hun er thailandsk eller ikke mangler.
 
Det litt merkelige, men absolutt ikke uvanlig, er at man blir beskyldt for å ha dårlige erfaringer med thailandske kvinner når man kommer med en kommentar som noen ikke liker uansett om det er sant eller ikke. Og man på så vis endrer fokus på hva man diskuterer.

Men hva jeg sier kommer dessverre ikke av mine påståtte dårlige erfaringer, men av sund fornuft. Noe som alle disse utlendingene som beklager sin nød over å ha blitt lurt trill rundt og utnyttet av en kvinne uansett om hun er thailandsk eller ikke mangler.
Lite som Steffe som bara maler på med samma gojja oavsett vad som diskuteras. Det är du. Jag tror inte det har undgått någon nu vad du har "hört andra råkat ut för" ....

Ha de
 
Lite som Steffe som bara maler på med samma gojja oavsett vad som diskuteras. Det är du. Jag tror inte det har undgått någon nu vad du har "hört andra råkat ut för" ....

Ha de
Det kan kanskje høres ut som at noen “ maler på med samme gojja” fordi du ikke leser og kanskje heller ikke helt forstår hva som faktisk blir skrevet av både meg og andre. Dette fordi jeg tror at du og dine like har ett fastlåst bilde av virkeligheten uansett om det er riktig eller galt.

Nå har jeg bodd 21 år i Thailand og under den tiden truffet på mange utlendinger. Og det er ikke til å komme i fra at det blir skrevet mye om thailandske kvinner på nettet som både er positivt og negativt. Og jeg mener selv at jeg er et rimelig oppegående menneske med rimelig sund fornuft. Så det burde ikke komme som noen “bombe” at jeg kan ha meninger om mangt vedrørende Thailand. Og hvorfor skulle jeg ikke ha det. For jeg er ingen “zombie” som blir fortalt av kjerringa hva jeg skal tenke, mene og gjøre i Thailand. Det er faktisk lov å ha kontroll over sitt eget liv.
 
Senast redigerad av en moderator:
För det är snyggare tjejer samt jag har testat hejdlöst många vanliga barer men inte gentlemannaklubbar.
Ska man supa hårt funkar väl alla varianter men så länge man är talför hade jag föredragit Bangkoks "The Bamboo bar" med fortsättning på en gentlemannaklubb framför en fyrkansbar i pattis med efterföljande "Coconut Bar" längs beach road. Helt enkelt olika ställen beroende på vad man känner för, allt går ju kombinera dock.

Vem är dryg och varför?

/ SatanG
Supa går bra att göra hemma.
 
Jag vet att ämnet är komplicerat och inte låter sig enkelt lösas genom att fråga runt på ett forum. Men...jag är ute efter inspel, nya vinklar, saker jag missar, vad som helst som kan underlätta min idag jobbiga tillvaro.

Jag är medelålders, gift med en tonårsdotter. Vi är på inget sätt lyckliga i äktenskapet och har i många år ventilerat skilsmässa (vilket väl inte gjort det bättre). Nu är det nog väldigt nära en sådan men jag är väl som alla andra och vill vara jävligt säker på att det är det bästa. Så säker man nu kan bli...

Till saken hör att jag, då sexlivet är dött sedan några år, fått utlopp för behiven genom thaimassage. Jo, inte snyggt men så är det. Efter ett par år på olika ställen öppnades dörren en dag av en dam som totalt fångade mitt hjärta (med tiden). Vi umgås så mycket det går utanför salongen, har gjort några kortare resor och försökt spendera så mycket tid i ett så vanligt liv som möjligt. Det finna ett tydligt intresse från båda. Ett problem är dock att hon inte kan tro att jag på allvar är intresserad av ett liv med henne. Hon, som fattig tjej (52 år) är inte ett verkligt alternativ för mig med bra inkomst, bra utbildning, bra jobb, fin villa i storstad, lyckad karriär etc. Hon tror jag aldrig skulle lämna det för henne. Att sätta mig med henne i en lägenhet utan möjlighet till så många utlandsresor mm. Jag förklarar att jag gjort det, det är inte intressant längre, det jag saknar är kärlek och det tror jag jag funnit i henne. Man kan inte mer än äta sig mätt-kan man det så räcker det, då är kärlek viktigt för mig. Jag har sagt att hon inte är enda orsaken till en skilsmässa, det hade hänt ändå, men kanske det sker lite snabbare?

Vi har träffats flera gånger i veckan senaste halvåret och jag blir mer styrkt i att jag känner rätt. Hon känner också för mig men skyddar sig för att inte gå sönder den dagen (som hon tror) jag avslutar leken med henne och går tillbaka till svenssonlivet. "Man blir inte kär i en thaimassös" säger hon. Jag blev det, svarar jag, och det kunde jag inte hjälpa. Det bara råkade bli så. Det gör livet lite svårare men jag tror belöningen är riklig. Självklart är det jobbigt att veta vad hon jobbar med på dagarna men så länge jag inte "gör henne till min" på riktigt har jag inget att säga till om såklart. Jag får leva med det. Den dagen (om det blir så) hon blir min är hon med på att hon inte jobbar med detta. Såklart.

Jag vet att det är ett stor ämne, mycket att läsa om en okänd person. Det jag är ute efter här är inspel från er som, kanske, känner igen situationen, kan relatera, vet mer om thaikulturen etc.

Är jag helt rubbad? Är det bara att glömma, hon har rätt, det kan aldrig bli något?

Är jag helt oansvarig som ens tänker detta med en familj? I och för sig med ett totalt känslolöst, sedan många år, förhållande till hustrun.

Jag känner inte att jag blir sol-och-vårad eftersom hon har den inställningen hon har. Det är snarare jag som driver på.

"Alla synpunkter mottages tacksamt"
Hej!
hamnat i samma situation som dej och undra Hur det gått för dej nu 2,5 år senar?? Mitt "förhållande" började i mitten på April i år!
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp