Jag köpte en Haval H6, hybrid med laddmöjligheter. Ja vad ska jag säga, skit skit ock skit, och service var ännu värre.
Varning för detta, ja eftersom inte bara bilen är ett skämt, andrahands värdet .... ca 40% av nybilspriset , på 8 månader...... men jag sålde i alla fall. Höll på att misshandla några hos återförsäljaren flera gånger och mitt blodtryck ...ojojoj!
Ja så för mitt eget livs skull fick jag ta smällen...
Några exempel, Lane assist funkar jättebra om vägen är spikrak, men om man svänger så tja, och om man dessutom har cruiscontroll på så bromsar bilen ner till cyckel fart så fort det svänger bara lite,livs farligt.
Och att backa ut från en parkering innebär bruten nacke om något rör sig i samma universum "typ", bromsar inte lite utan nitar. Slå av kan man göra men inte på det exemplar jag köpte.... som så mycket annat.
Koppla till mobilen kräver högre teknisk utbildning, men det gör inget om man inte kan det, nä för anslutning hoppar ur inom några minuter i alla fall, så man kan låta bli att försöka.
Handtag och kicksensorer som ska vara av touchmodel har inte fått veta att de är det, så man får ta i med storsläggan eller ha storlek 50 på fötter för att det ska funka.
Skärmen med alla funktioner, ja likt klimat etc, gillar att slockna och detta enligt Murphys lag, är det 40 + grader då slocknar det så att aircon inte funkar.
Om man lyckas få upp en kontakt med navigatorn så navigerar den dig in i Bangkoks värsta hål för att sedan ta semester, jorå det har hänt mig flera gånger.
Men allt detta är normalt enligt den Thailändska importören av både GWM , Ora och Byd. Kundservice minus 100.
Vill ni köpa Kinesiskt så gör det i form av ris eller Sake', men bilar, nääääää inte just nu i alla fall.