När åker ni till Thailand nästa gång

Hur ska man få en stämpel i passet om man har multiplay turistvisum?
Känns som en papperslapp som man ska hålla reda på eller klistra dit själv kan orsaka bekymmer för en del. En intelligent skrivare som skriver in stämpeln tror jag inte de har.
Något de lär ha är folk som ska hjälpa om problem uppstår. Skulle nog tipsa på att de som får problem går till manuell hantering i speciella bås.

Jag flyger ner med Ethyad Airways via Abu Dhabi på fredag till KL och vidare till Borneo
Har grannar som flera år åkt till Borneo, de tycker det är fantastiskt. Förmodligen är de mera ute efter upplevelser än hålligång. Själv har jag arbetat på Sumatra och tycker att Java är fantastiskt intressant om man slipper Jakarta. En av de saker jag ångrar är att jag tackade nej till en inbjudan till Brunei för länge sedan.

Lite mer om E-Gates:

Travellers from 33 nationalities can now use automated border-control e-gates on arrival at Bangkok's Suvarnabhumi Airport, provided they meet three conditions shown on new airport signage.

The gates are available only to eligible visitors entering Thailand under the visa-exemption scheme who have previously visited the country and are entering on the same passport. They must also have completed the Thailand Digital Arrival Card (TDAC) before arriving.

The details were reported by Khaosod and displayed on signage at the airport's automated border control, or ABC, e-gates.

Who can use the arrival e-gates

The 33 eligible nationalities listed on the sign are: Australian, Austrian, Belgian, British, Canadian, Czech, Danish, Dutch, Finnish, French, German, Greek, Hong Kong, Hungarian, Irish, Italian, Japanese, Latvian, Luxembourgish, Malaysian, Maltese, New Zealander, Norwegian, Polish, Portuguese, Singaporean, Slovak, Slovenian, South Korean, Spanish, Swedish, Swiss and UAE.

For foreigners arriving on a Destination Thailand Visa (DTV), education visa, non-immigrant B work visa, or another Thai visa, Khaosod reported that immigration stated that currently, the new system does not yet apply. They must continue to use the staffed immigration counters.

The same applies to first-time visitors to Thailand, even if they hold a passport from one of the 33 listed nationalities. The sign makes clear that a previous visit to Thailand is required before an eligible traveller can use an e-gate.

Americans still need staffed counters

US passport holders are not among the 33 nationalities currently listed as eligible for the automated lanes. Americans arriving at Suvarnabhumi must therefore continue to join the regular immigration queue, including those entering under visa exemption.

For eligible repeat visitors, the e-gates could mean a faster route through arrival formalities, particularly at busy times. But completing the TDAC remains compulsory before travel, and the electronic arrival form does not itself make a traveller eligible to use the gates.

The signage also drew attention for an apparent spelling error: Dutch travellers were described as "DUTIЄCH" rather than Dutch.

Man får en sådan här "slip" när man går in genom E-gates (om man reser in på Visumfritt "Visa Exemption")

1790057677417.webp

Detta gäller för att ni ska få gå genom automatspärrarna nästa gång ni kommer till Suvarnabhum

Please be informed that upon arrival at Suvarnabhumi Airport (Bangkok), citizens of eligible countries can now use the automated passport control gates (Auto Gates).

Eligibility requirements:

• A completed Thailand Digital Arrival Card (TDAC) prior to arrival
• A valid biometric passport (e-Passport)
• You have previously entered Thailand with this passport (your biometric data is already registered in the Thai Immigration system)

First-time visitors to Thailand must proceed through regular immigration counters to register their biometrics.

1790002390216.webp
Klar och tydlig information dessa tre saker ska vara uppfyllda. Är det inte något att lita på?
Bock If all 3 apply.

Har du visum så behöver du gå till de vanliga manuella diskarna.Automatgrindarna är bara för visumfria inresor.
Det syns inte på informationen om de tre sakerna som ska vara uppfyllda. Men du verkar läskunnig och vet att du ska titta på andra ställen.

Jag flyger ner med Ethyad Airways via Abu Dhabi på fredag till KL och vidare till Borneo
Vi får väl se när de andra flygbolagen börjar önska att de flyger via oljeländerna där nere.
Det hörs som det börjar bli dåligt med flygbränsle. Har inte hört något från Thai utan bara lite hints från mindre insatta.
Arabländerna börjar väl ha överskott eftersom de inte får iväg så mycket av det de har. Nu vet jag inte hur mycket kapacitet de har i sina raffinaderier för bensin, diesel och flygbränsle. Antar att det mesta av vad de gör i sina raffinaderier stannar i närområdet och det mest är råolja som går via de stora tankbåtarna.

Rear de flygbränsle får väl Thai börja mellanlanda i oljebältet. Jag lär nog hinna ner till Thailand nu på fredag.

Klar och tydlig information dessa tre saker ska vara uppfyllda. Är det inte något att lita på?
Bock If all 3 apply.

Det syns inte på informationen om de tre sakerna som ska vara uppfyllda. Men du verkar läskunnig och vet att du ska titta på andra ställen.
Jag har läst och och lyssnat på någon blogg där förutsättningarna gick igenom. Jag hittar nedanstående artikel vid en snabb googling. De kan ju förstås vara fel men jag tyckte det lät trovärdigt när jag lyssnade till YouTube bloggen.

1. Enter Thailand under the 30-day visa exemption program. This is an important point: the eGates currently available to foreign travelers are configured for visa-free entry. After the passport is scanned, the screen asks travelers to confirm that they are entering Thailand under “Visa-Free (30 days)” status. Visa holders must therefore continue to see an immigration officer.
This fourth requirement was notably confirmed by a Destination Thailand Visa (DTV) holder who tested the system. After scanning his passport, the eGate asked him to confirm a 30-day visa-free entry. He selected “Cancel” and was directed to an immigration officer, who told him that travelers wishing to enter using a DTV still need to use a staffed counter.

Hehe. Tillbaka till papperslappen :)
Men ser smidigt ut.

Jag hade alltid ett gem i passet där jag satte fast den gamla "lappen", men fick alltid skäll om det och vid utresa snodde de alltid gemet. Dags att införskaffa en burk gem igen.....:afro:
Och jag hade en 500 THB med gem i mitt. Man ville ju försäkra sig om en reserv för den där skatten man skulle betala på flygplatsen vid hemresan. Det var inte populärt. :rolleyes:

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
amydekthai
A
A
Svar
28
Visningar