När åker ni till Thailand nästa gång

Jag har alltid ansökt om visum för längre besök när jag väl har befunnit mig i Thailand, men för första gången ska jag nu söka visum online. Gäller onlinevisum även för de länder som har en thailändsk ambassad eller är det bara för länder som saknar ambassad? Är det någon här som har sökt turistvisum online utan några problem?
Det är visum som söks online som gäller sedan typ 5 år år tillbaka. Du kan inte söka manuellt över disk på ambassaden vad jag vet. Du söker visa följande sida Official Website of Thailand Electronic Visa . Som jag förstår det är det Thailändska ambassaden i Stockholm som gör eventuell manuell granskning av din ansökan även då du söker oline från sverige.

Jag har sökt flera turistvisum och även Non-o två gånger online utan problem.

Det har varit D18 dom senaste gångerna vi flugit och kollar jag flightaware så verkar det ha varit D18 sedan den 18 september vilket är långt tillbaka man kan se med gratisversionen. Det är bara igår och idag dom kör från F-gate. Om det är tillfälligt eller om TG961 fortsättningsvis ska flyga från F-gate kan man ju bara spekulera i.

Men de är ju som sagt en bit att gå från säkerhetskontrollen numera om man ska till D18 eftersom det bara finns en säkerhetskontroll närmare F-piren. Tyvärr har dom även flyttat Perl loungen där jag har access med lounge key till C-piren. Så det blir ytterligare en bra promenad. Om vi ska flyga från F så lär jag inte orka gå till C-piren för loungen.

Ja, det var bättre när man hade den andra säkerhetskontrollen och hade raka vägen till Gate 17, som den hette förr.
Kommer man in via Sky City så blir det en ganska lång strapats.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
amydekthai
A
A
Svar
28
Visningar