Pattaya, ett träsk eller ett "paradis"?????

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Kag fick idag åka till flyget med en polare , hans far har condo i Hua Hin, han har varit mycket där , skittråkigt säger han .....Han har fru och barn med sig till Pattis och trivs bäst där , en riktigt bra kille som aldrig dricker eller gör annat skit , trots detta väljer han Pattis framför Phuket och Hua Hin
Vad gör du i Pattya som är så roligt som du inte tror finns i Hua Hin?

Finns för det första ingen butik som har RC prylar , finns inte RC flygfält som i Pattis ,inte heller två tre stora RC klubbar . Inga Nomad killar och inte Jestersfolk, alla trevliga killar med känsla för kamratskap .. Välsorterade järnaffärer , glöm det i Hua HIn , finns fn ingenting av värde utom en fin strand ,vilket jag måste erkänna som en av de bättre i Thailand ;) ;)

"hillmer " sa:
En sak är ju konstigt om nu Pattaya är så bra som ni säger. Varför kör varken Fritidsresor, Ving eller Apollo dit??? Inga resor alls till det området?????
Att det inte finns charterresor till Pattaya bevisar att resebyråerna har fallit undan för vissa gruppers protester, som tycks vilja bojkotta Pattaya.
För ett antal år sedan fanns det charterresor, därför att de upphörde har inte med dålig beläggning att göra.
Det är självklart om det funnits charterresor med hotell och resa till ett lågt pris att Pattaya-Jomtien skulle ha blivit ett populärt resmål.
Ser man till ryssarna som kommer till Pattaya-Jomtien är det mycket barnfamiljer och till Pattaya-Jomtien kan de åka för helt annat pris än exempelvis Phuket. När man ser till prisnivån är den helt annorlunda här, en solstol kostar 30 Baht, taxi åker man för 10 Baht, den som äter thaimat kommer mycket billigt undan. Men maten kan variera kraftigt i pris vad man förtär, många ryssar köper maträtt på 7-11 som de värmer upp åt dem i micron och sedan går de till hotellet och äter den, tillsammans med massor av öl och vodka.
Nu finns det också många ryska resturanger, som vuxit upp snabbt och har bra beläggning också.
Jag själv brukar gå ibland till Hotel Denmark på Soi White house Jomtien som har frukostbuffe mellan 07.30-12.00 för 160 Baht om är en mycket prisvärd buffe.

"Phonta " sa:
Sorry Rong

Jomtien ör verkligen ett av de sämsta ställen du kan välja nattetid, massor med Katoyer som inte gör annat än försöker råna eller lura fulla faranger ,. För nån månad sen blev jag under ljusa dagen inprejad av ett par "damer" som frågade hotfullt ."Stop Mister ,like to talk with you" Misstag sade jag och var beredd på att "ta för mig" .De backade direkt och körde därifrån ... Mitt på ljusa dagen när min fru var 150 m därifrån för att köpa bläckfisk vid stranden ...
Det har du helt rätt i, polisen brukar rensa bort dem men efter ett tag kommer de igen och de är påträngande, därför skall man aldrig stanna upp för dem och då händer ingenting.
Men många tror väl att det är en vacker dam som är intresserad, därför är det mörkt kan det nog vara lätt att ta fel. Men oftast antastar de personer som de ser är lite berusade, de kanske har inte så skarp syn sådana personer .

"bson " sa:
Vad gör du i Pattya som är så roligt som du inte tror finns i Hua Hin?
Det var en svensk för något år sedan om inköpte en stor katamaran båt och öppnade förjeförbindelse till Hua Hin det är ca 10 mil rakt över, men han körde inte många resor innan verksamheten upphörde, därför han fick inga passagerare.
Det visar att ingen ville åka till Hua Hin fanns inget intresse för det, Hua Hin är väl känd för golfbanor men det finns det massor av i Pattaya-Jomtien .

"Rong " sa:
Det var en svensk för något år sedan om inköpte en stor katamaran båt och öppnade förjeförbindelse till Hua Hin det är ca 10 mil rakt över, men han körde inte många resor innan verksamheten upphörde, därför han fick inga passagerare.
Det visar att ingen ville åka till Hua Hin fanns inget intresse för det, Hua Hin är väl känd för golfbanor men det finns det massor av i Pattaya-Jomtien .

Men borde det i så fall inte varit fullt på båten från andra hållet?

"BaBoo " sa:
Jag tror redaren hade hamnat i fel branch, det var inte hans gebit, som många hamnar i Thailand, de kan ha sysslat med mycket annat men inte det som de startar upp här i landet.
Men det var enkelt att förutse vad som skulle hända med färjelinjen.

"Phonta " sa:
Finns för det första ingen butik som har RC prylar , finns inte RC flygfält som i Pattis ,inte heller två tre stora RC klubbar . Inga Nomad killar och inte Jestersfolk, alla trevliga killar med känsla för kamratskap .. Välsorterade järnaffärer , glöm det i Hua HIn , finns fn ingenting av värde utom en fin strand ,vilket jag måste erkänna som en av de bättre i Thailand ;) ;)
Hur vet du att inte detta finns?
Du har varit här ett par tim på genomresa..
Har inte forskat ang RC då det inte är mitt intresse men förvånar mig inte ett dugg om det finns. Knuttar dräller det av, kan inte namnen på alla klubbar men gott om skandinaviska klubbar.
Järnhandlare finns det också gott om.
Det vi inte har i Hua Hin som finns i Pattis är Gogo barer..

"Rong " sa:
Jag tror redaren hade hamnat i fel branch, det var inte hans gebit, som många hamnar i Thailand, de kan ha sysslat med mycket annat men inte det som de startar upp här i landet.
Men det var enkelt att förutse vad som skulle hända med färjelinjen.

Detta är kanske något för Jonas att satsa på. ;) Nä, jag tror faktiskt att det kommer in mer pengar på det jobb han har. :)

"Rong " sa:
Att det inte finns charterresor till Pattaya bevisar att resebyråerna har fallit undan för vissa gruppers protester, som tycks vilja bojkotta Pattaya.
För ett antal år sedan fanns det charterresor, därför att de upphörde har inte med dålig beläggning att göra.
Det är självklart om det funnits charterresor med hotell och resa till ett lågt pris att Pattaya-Jomtien skulle ha blivit ett populärt resmål.
Ser man till ryssarna som kommer till Pattaya-Jomtien är det mycket barnfamiljer och till Pattaya-Jomtien kan de åka för helt annat pris än exempelvis Phuket. När man ser till prisnivån är den helt annorlunda här, en solstol kostar 30 Baht, taxi åker man för 10 Baht, den som äter thaimat kommer mycket billigt undan. Men maten kan variera kraftigt i pris vad man förtär, många ryssar köper maträtt på 7-11 som de värmer upp åt dem i micron och sedan går de till hotellet och äter den, tillsammans med massor av öl och vodka.
Nu finns det också många ryska resturanger, som vuxit upp snabbt och har bra beläggning också.
Jag själv brukar gå ibland till Hotel Denmark på Soi White house Jomtien som har frukostbuffe mellan 07.30-12.00 för 160 Baht om är en mycket prisvärd buffe.
Men hur kommer det sig då att det inte finns billiga resor dit när ALLT är så mycket billigare där som ni säger???

Anledningen är nog att det finns så bra förbindelse från Suvan ända nästan ner till Jomten, genom hela Fiskebyn, Resan tar 70- 90 min och kostar vad jag minns 127 Tbh enkel resa.
Vem skall matcha den charterresan .

"Långeman " sa:
Anledningen är nog att det finns så bra förbindelse från Suvan ända nästan ner till Jomten, genom hela Fiskebyn, Resan tar 70- 90 min och kostar vad jag minns 127 Tbh enkel resa.
Vem skall matcha den charterresan .
Vad har det med saken att gör Finns j bra förbindelser mellan Phuket flyg och olika ställen där nere. Måste ju åka bil eller buss vart du än landar.

"hillmer " sa:
Men hur kommer det sig då att det inte finns billiga resor dit när ALLT är så mycket billigare där som ni säger???
Orsaken att det inte finns charterresor till Pattaya är att den researrangör som startar det blir bojkottat. Apollo började med resor till Pattaya som var resa+ hotell till ett lågt pris, men de var tyvärr tvungen att upphöra med resorna, därför om de fortsatte med resor till Pattaya skulle hela resekoncernen utsättas för bojkott i Sverige.
Det här gjorde att de upphörde med resorna till Pattaya.

"BaBoo " sa:
Man kan väl påstå att det fanns stora brister i redarens marknadsundersökning, om det fanns kunder och kostnaden att driva båten.
Sedan med en sådan där katamaran den gungar mycket i sjön den som har lätt att bli sjösjuk kan bli utslagen när de kom fram, resten av dagen.

"Rong " sa:
Orsaken att det inte finns charterresor till Pattaya är att den researrangör som startar det blir bojkottat. Apollo började med resor till Pattaya som var resa+ hotell till ett lågt pris, men de var tyvärr tvungen att upphöra med resorna, därför om de fortsatte med resor till Pattaya skulle hela resekoncernen utsättas för bojkott i Sverige.
Det här gjorde att de upphörde med resorna till Pattaya.
Varför skulle dom bli det. Måste väl vara bra för alla bolag att ha mera ställen att erbjuda och då i så fall lägre pris än övriga Thailand

"BaBoo " sa:
Som jag skrivit tidigare så Nej har aldrig varit i Pattaya.

Har endast varit på Phuket, Surat thani, Nakhon si thamarat o Krabi.

Om jag vill på superparty så finns ju Patong en halvtimme bort, vill jag till superfina stränder så finns de 10 min bort, har en halvtimme till flygplatsen, halvtimme in till Phuket Town osv.. Så trivs på Phuket men hade min fru inte varit född och uppväxt på Phuket så hade man förmodligen funnit sig en annan plats, och kanske inte Thailand.

Hade missat att du hade skrivit det,men tycker det är lite kul när vissa skriver hur dåligt ett ställe är men aldrig varit där.

Stranden Pattaya Naklua, första gången där idag, den får nog inta topp plats, fina restauranger och hotell som låg med stranden som också var ren och fin..

P9510028.webp

P9510066.webp

P9510043.webp

P9510069.webp

P9510018.webp

"Jonas " sa:
Stranden Pattaya Naklua, första gången där idag, den får nog inta topp plats, fina restauranger och hotell som låg med stranden som också var ren och fin..
Ursäkta Jonas men det är lite lustigt när du tycker att stranden på översta bilden är top notch i Pattya, är ju ingen strand knappt.

Visa bilaga 39202

Norra Pattaya Kör hela 2nd road norr över sen vid slutet en rondell sväng höger och kör ur rondellen på pattaya naklua road och vänster soi 18, 5te soien efter rondellen.
Stranden Ligger på udden som skär av norra delen av Pattaya beach så ser den inte föränns man kommit runt.
Googla rimtalay seafood så skall du hitta början av stranden på googlemap..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp