Pattaya, ett träsk eller ett "paradis"?????

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"bson " sa:
Ursäkta Jonas men det är lite lustigt när du tycker att stranden på översta bilden är top notch i Pattya, är ju ingen strand knappt.

Alla är vi ute efter olika en långgrund strand som du visar är jag inte intresserad av sen var det omgivningen med restauranger, fina stolar och grönskan och renheten, behöver ingen bred strand.
Alla bilderna är från stranden restaurangerna och hotellen ligger i direktanslutning.

"Jonas " sa:
Alla är vi ute efter olika en långgrund strand som du visar är jag inte intresserad av sen var det omgivningen med restauranger, fina stolar och grönskan och renheten, behöver ingen bred strand.
Alla bilderna är från stranden restaurangerna och hotellen ligger i direktanslutning.
Nä ibland har ju folk olika smak ;)
Håller med om att det var fint för övrigt men personligen gillar jag inte när stranden är så smal.

Och jag påstår inte att det inte finns mycket skit i Pattaya jag säger bara att det finns mycket fint med.

Du har bott här bson och vet att det är inte stränder och bad Pattaya är först och främst känt för.

Ville bara lägga in lite bilder för dagen och inte intresserad av diskussionen, börjar bli så trött på negativiteten på alla forum så har lagt forumsdelen på hyllan ett tag och ville bara dela med mig av lite bilder och kommer lägga in lite fler skall leta upp lite träsk bilder med, bättre och leva ute i verkligheten.

"Jonas " sa:
Norra Pattaya Kör hela 2nd road norr över sen vid slutet en rondell sväng höger och kör ur rondellen på pattaya naklua road och vänster soi 18, 5te soien efter rondellen.
Stranden Ligger på udden som skär av norra delen av Pattaya beach så ser den inte föränns man kommit runt.
Googla rimtalay seafood så skall du hitta början av stranden på googlemap..
Tack ligger hyfsat när där min svägiska och hennes man bor.

"Jonas " sa:
Och jag påstår inte att det inte finns mycket skit i Pattaya jag säger bara att det finns mycket fint med.

Du har bott här bson och vet att det är inte stränder och bad Pattaya är först och främst känt för.

Ville bara lägga in lite bilder för dagen och inte intresserad av diskussionen, börjar bli så trött på negativiteten på alla forum så har lagt forumsdelen på hyllan ett tag och ville bara dela med mig av lite bilder och kommer lägga in lite fler skall leta upp lite träsk bilder med, bättre och leva ute i verkligheten.
Bad ju om ursäkt från början ;)
Ja det finns mycket bra i Pattya, inget snack om det.
Vi hittade dock aldrig något bra hus i en fin village till ett vettigt pris och mycket därför som vi flyttade till Hua Hin. Sen uppskattar jag att trafiken är lugnare, stranden lite bättre och inte i närheten så mycket ryssar.
Men helt klart är Hua Hin lite tråkigt när man blir festa sugen, fast eg tycker jag inte att Pattis är så mycket bättre, det är bara mer av allt men det mesta är samma. WS gillade jag inte iaf pga för hög ljudvolym och alla ryssar.
I övrigt finns i princip samma utbud här.
Hua Hin växer så det knakar, i höst öppnar dom ett apstort vattenland med attraktioner som är rätt tuffa. Vi har ju redan Market Village som har det mesta inkl modern biograf. Dom har byggt på ett nytt megastort shoppingcenter ett bra tag nu som ska vara klart 2015-2016. Det finns ett antal märkes outlets typ den där du köpte din jacka men det finns också en som är bra mycket större, dit åker vi när vi vill shoppa äkta märkes prylar, typ golfgrejer ;)
Tucom finns inte här, men allt man kan handla på Tucom finns här iaf.
Big C finns bara en liten men det finns en riktigt stor Tesco Lotus i Market Village.
Makro har en stor butik. Finns en gigantisk bygghandel som säljer allt från trävaror till verktyg och skruv, Phonta påstod att det inte fanns en bra järnhandel men aj så fel han hade.
Jo Hua Hin är en sömn håla i jämförelse med Pattya, men personligen sover jag på nätterna så det stör mig inte. En sak däremot som är riktigt kass är att alla barer nu måste stänga kl 24, blir i realitetet 00.45 men det suger fett när man vill festa lite vilket händer ibland. Men det får ni snart till Pattya också :o

Nu är maten klar ;D

Glömde ju skriva att jag uppskattar alla bilder du lägger in Jonas :thumbsup:
Vet inte varför jag snöade in på det här med att jämföra Pattya och Hua Hin igen, känns som vi alltid måste tävla vilker ju är lite löjligt faktiskt.
Alla väljer väl att bo på den plats man gillar bäst utefter de möjligheter man har.
Eg finns det ju inte särkilt många ställen att välja på att bo i i Thailand.
Jovisst finns det många städer och byar men personligen så går allt utom Bkk som inte har havet och en skaplig strand bort, sen får det inte vara för litet och det ska finnas falanger så man kan få kompisar.

Bkk
Pattis
Hua Hin
Kho Samui
Phuket

Övriga ställen som typ Bang Saen, Rayong, Ban Chang, Sattahip mfl är för små, Khao Lak är fint men stendött på lågsäsong så det går också bort.
Det enda stället som inte är ett träsk av mina 5 på listan är väl Hua Hin ;)

Nä tacka vet jag Göteborg ;D ;D ;D

"bson " sa:
Glömde ju skriva att jag uppskattar alla bilder du lägger in Jonas :thumbsup:
Vet inte varför jag snöade in på det här med att jämföra Pattya och Hua Hin igen, känns som vi alltid måste tävla vilker ju är lite löjligt faktiskt.
Alla väljer väl att bo på den plats man gillar bäst utefter de möjligheter man har.
Eg finns det ju inte särkilt många ställen att välja på att bo i i Thailand.
Jovisst finns det många städer och byar men personligen så går allt utom Bkk som inte har havet och en skaplig strand bort, sen får det inte vara för litet och det ska finnas falanger så man kan få kompisar.

Bkk
Pattis
Hua Hin
Kho Samui
Phuket

Övriga ställen som typ Bang Saen, Rayong, Ban Chang, Sattahip mfl är för små, Khao Lak är fint men stendött på lågsäsong så det går också bort.
Det enda stället som inte är ett träsk av mina 5 på listan är väl Hua Hin ;)

Nä tacka vet jag Göteborg ;D ;D ;D

Bara så du inte missuppfattar så beror det inte på ditt tidigare svar, som sagt värre än så klarar jag klicka på tappatalken så fick kolla kommentaren ;) .
Utan som märkts kanske ;) så stoppa jag skriva för 3 dagar sen, fick ju kommentera det här bara så du inte missuppfattar och beror på dig.
Bara vart allmänt utråkad på den negativa tendensen alla forum alltid tar.
Tjejen har också undrat varför jag sitter och skriver här så mycket istället för att prata med henne, och under lågsäsong så tenderar det bli mer, då ingen jag känner är här nere för tillfället Oktober dyker folk upp igen och då blir det väl V75 några Lördagar iallafall.
Nä bli lite mer umgås med tjejen och ungen fram igenom, imorrn kommer en Thaipolare till mig ner och hälsar på vi kommer dra till Koh Sameth ihop allihopa bada slappa, och istället för forum så har jag lagt mig med en bok i hängmattan eller som idag tillbringat 4 timmar på moppen och snurrat runt med tjejen när ungen va i skolan.
Kommer lägga in lite bilder ibland men hålla mig undan diskussionsdelen om jag klarar för fastnar så snabbt ;)

Vad gäller bardelen så är det inte riktigt den delen som jag fastnat för i Pattay, är ju knappt på dom en kort stund i Fredags för tjejen ville sitta prata med en gammal klasskompis, sen har jag inte sett insidan av en sen farsan var här, inte ens när Micke var här blev det mer än restauranger typ.

Hua Hin kan jag inte utala mig om känner inte till stället, tror dock inte jag hade varit så negativt inställd till det, när jag börja kolla hus etc. i Thailand var det Hua Hin ja kollade på.
Pga. Barndomspolare som bott här väldigt länge, som jag hamnade i Pattaya och satt faktist redan på Suvarnabum när jag fick FB meddelande från han att "ta dig hit ner istället".

Barlivet fastnade jag aldrig för och första turen och då jag bodde i condon gav mig inte bästa intrycket av Pattaya, lite av en del att exet fick mig till norr så lätt.
Men efter återvänt och nu riktigt tagit mig runt och känna staden själv så har jag bara börjat gilla den mer och mer och som jag skrivit tidigare storstadsliv tilltalar mig, jag har ju Bangkok som andra hand men som sagt där kommer jag ju sakna havet.

Men kommer inte dö ut helt som sagt men minska på mitt häng här radikalt och komma in med lite bilder och updates ibland.

Tråkigt att du inte skriver så mycket Jonas, har redan saknat det men förstår dig. Både vad gäller det negativa (men för en svensk är det ju lättare att hitta nackdelar än fördelar) och sen förstår jag att du prioriterar familjen, speciellt när du är hemma.

Jag gillar ju dina kommentarer när du är lite på lyset ... du försöker ju skriva men efter ett tag är det ju svårt att förstå. Sen tycker jag du oftast har vettiga värderingar (vettiga utifrån mig själv).

Hoppas dock du lägger in lite bilder och är med på de positiva diskussionerna ...

Ha det bra på Koh Samet!

"Jonas " sa:
Bara så du inte missuppfattar så beror det inte på ditt tidigare svar, som sagt värre än så klarar jag klicka på tappatalken så fick kolla kommentaren ;) .
Utan som märkts kanske ;) så stoppa jag skriva för 3 dagar sen, fick ju kommentera det här bara så du inte missuppfattar och beror på dig.
Bara vart allmänt utråkad på den negativa tendensen alla forum alltid tar.
Tjejen har också undrat varför jag sitter och skriver här så mycket istället för att prata med henne, och under lågsäsong så tenderar det bli mer, då ingen jag känner är här nere för tillfället Oktober dyker folk upp igen och då blir det väl V75 några Lördagar iallafall.
Nä bli lite mer umgås med tjejen och ungen fram igenom, imorrn kommer en Thaipolare till mig ner och hälsar på vi kommer dra till Koh Sameth ihop allihopa bada slappa, och istället för forum så har jag lagt mig med en bok i hängmattan eller som idag tillbringat 4 timmar på moppen och snurrat runt med tjejen när ungen va i skolan.
Kommer lägga in lite bilder ibland men hålla mig undan diskussionsdelen om jag klarar för fastnar så snabbt ;)

Vad gäller bardelen så är det inte riktigt den delen som jag fastnat för i Pattay, är ju knappt på dom en kort stund i Fredags för tjejen ville sitta prata med en gammal klasskompis, sen har jag inte sett insidan av en sen farsan var här, inte ens när Micke var här blev det mer än restauranger typ.

Hua Hin kan jag inte utala mig om känner inte till stället, tror dock inte jag hade varit så negativt inställd till det, när jag börja kolla hus etc. i Thailand var det Hua Hin ja kollade på.
Pga. Barndomspolare som bott här väldigt länge, som jag hamnade i Pattaya och satt faktist redan på Suvarnabum när jag fick FB meddelande från han att "ta dig hit ner istället".

Barlivet fastnade jag aldrig för och första turen och då jag bodde i condon gav mig inte bästa intrycket av Pattaya, lite av en del att exet fick mig till norr så lätt.
Men efter återvänt och nu riktigt tagit mig runt och känna staden själv så har jag bara börjat gilla den mer och mer och som jag skrivit tidigare storstadsliv tilltalar mig, jag har ju Bangkok som andra hand men som sagt där kommer jag ju sakna havet.

Men kommer inte dö ut helt som sagt men minska på mitt häng här radikalt och komma in med lite bilder och updates ibland.

Ja inte lätt o bli gammal gubben tur en annan orkarhänga oå några barer än ;)

Tror jag få rikta in mig på din farsa nu när.du e.gift o skaffat dom tre V:na
Då får.man ju inte va ute.själv längre :):):)

Lovade ett par träskbilder med så letat igenom albumen efter några gammla från Walkingstreet.

Ja med han får du inte en tråkig stund kan jag lova Glimten, både han och kärringen vet hur att roa sig när dom är ute. Men skall allt ha barnvakt i December, då kommer farsan ner med.

Synd jag inte visste om när du var i Pattaya Janne, läste igenom din tråd på det andra dorumet och var här själv under fyrverkeriföreställningen, tjejens unge och morsa var nere för första gången då och hälsa på oss.

Men här är träskbilderna tjejen som tagit dom ;)

20140308_034547.webp

20140308_034516.webp

20140308_005424.webp

20140307_162504.webp

20140106_234440.webp

20140308_024450.webp

Tråkigt att du känner så som du säger, Jonas. Visst finns här en del "griniga gamla gubbar" men det griniga är mest med en glimt i ögat tycker jag. Vi är ju alla olika men man kan kanske kan ha en from förhoppning om att en och annan ändrar sin attityd lite efter dina ord.

Jag precis som en del andra saknar också din Tomte-tråd. :'(

"Berralund " sa:
Tråkigt att du känner så som du säger, Jonas. Visst finns här en del "griniga gamla gubbar" men det griniga är mest med en glimt i ögat tycker jag. Vi är ju alla olika men man kan kanske kan ha en from förhoppning om att en och annan ändrar sin attityd lite efter dina ord.

Jag precis som en del andra saknar också din Tomte-tråd. :'(

Var väl efter han kallat mig för att inte leva i verkligheten och mitt svar på det som han började tycka att det var ett "grinigt" forum..
Men som man frågar får man svar :)

Men oavsett så kommer jag oxå sakna hans trådar o inlägg, alltid kul med aktiva medlemmar!

"BaBoo " sa:
Var väl efter han kallat mig för att inte leva i verkligheten och mitt svar på det som han började tycka att det var ett "grinigt" forum..
Men som man frågar får man svar :)

Men oavsett så kommer jag oxå sakna hans trådar o inlägg, alltid kul med aktiva medlemmar!

5555.

Det har inte något med dig att göra heller Baboo, jag känner mig inte personligt påhoppad på något plan, och motkommentarer är jag ingen som lipar över utan som sagt det är väl mer tonen som folk börjat använda mot varandra och jag känner väl att jag har haft tur och blivit lite inblandad från den delen av dsikussionerna och käbblet iallafall.

Men det är även den stora negativen överhuvudtaget det är mer trådar där det bara slutar i negativt tal och påhopp mot varandra, helt grundlöst ibland, och inte allt för sällan bara negativt om Thailand och Thai.

Så detta är inte pga. personligt påhopp jag känt mot mig som ja kände att jag skall minska lite.

Och som jag skrev även tjejen tycker jag skriver för mycket här, och som sagt jag skall inte lägga ner utan hålla mig borta från dom negativa diskussionerna för dom leder ingen vart här än då.
Det blir bara käbbel som rullar fram och tillbaks, precis som i vatten tro det eller ej man ser en våg man tror sig att vattnet rör sig frammåt men så är inte fallet utan den går runt och kommer tillbaks till samma ursprungspunkt och så känns diskussionerna här för tillfället.

Helt rätt Jonas.
Om tjejen reagerar så är det bara att vakna och lyda ;)
Håller med om att det blir lite mycket negativt ibland och står väl själv mitt i det i mellanåt.
Nu blev ju en gubbe bannad nyss så då ska väl jag kunna låta bli att skriva skit på ett tag ;D Ha det gott och hälsa tjejen Jonas, vi hörs snart igen tror jag, du kan ju göra som mig å hänga lite när hon sover ;)

Jonas, passa du på att umgås med tjejen när du är hemma, ta oss när du tar tid, du får umgås med oss när du är ute på jobb.
Och detta skriver jag inte för att jag vill utan att jag förstår att din tjej självklart vill att du ska umgås med henne.

Jonas jo vi åkte hem morgonen efter första kvällen av fyrverkerifestivalen. Vi åt middag med svägerskan och hennes man och svågern (som hämtade sin bil vi lånat) i Jomtien när det brakade loss. Vi såg inget men hörde. Svägerskan med gubbe åkte in och var vaken hela natten. De ringde strax efter sex på morgonen när vi satt i taxin, då var de på väg hem för att sova :)

Ska ner i mars igen troligtvis!

"Jonas " sa:
5555.

Det har inte något med dig att göra heller Baboo, jag känner mig inte personligt påhoppad på något plan, och motkommentarer är jag ingen som lipar över utan som sagt det är väl mer tonen som folk börjat använda mot varandra och jag känner väl att jag har haft tur och blivit lite inblandad från den delen av dsikussionerna och käbblet iallafall.

Men det är även den stora negativen överhuvudtaget det är mer trådar där det bara slutar i negativt tal och påhopp mot varandra, helt grundlöst ibland, och inte allt för sällan bara negativt om Thailand och Thai.

Så detta är inte pga. personligt påhopp jag känt mot mig som ja kände att jag skall minska lite.

Och som jag skrev även tjejen tycker jag skriver för mycket här, och som sagt jag skall inte lägga ner utan hålla mig borta från dom negativa diskussionerna för dom leder ingen vart här än då.
Det blir bara käbbel som rullar fram och tillbaks, precis som i vatten tro det eller ej man ser en våg man tror sig att vattnet rör sig frammåt men så är inte fallet utan den går runt och kommer tillbaks till samma ursprungspunkt och så känns diskussionerna här för tillfället.
OK Jonas, glad att det inte är på grund av mig du slutar skriva :)

Jag (tex) trivs med att bli påhoppad eftersom det oftast startar debatt med frågor och förhoppningsvis svar..

Jag (tex) stoppar in frågor som: -Min fru e välutbildad o smart, lagar go mat, tjänar massa pengar så vafövver e era kärringar så flata??

& svarar (typ) -din kärring som ser ut som en , varför skulle hon va mer välkommen till mitt Sverige än min mongoliska fru?..

O JA det blir en del debatt då :) Vilket vi gillar :)

Ja du har dina ljusa sidor babbo, ska bara lära dig att erkänna när du har fel så blir det kanon ;D

"bson " sa:
Ja du har dina ljusa sidor babbo, ska bara lära dig att erkänna när du har fel så blir det kanon ;D
'

Jo fel har man haft ett par gånger.. men att alla göteborgare e bidragsparasiter o invandrare (de närmsta 100 åren) e fakta :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp