Pattaya på 90 talet.

Tror jag säkert, vi vet alla vad de gillar.
Nej berätta! Vad gillar de då? Jag vet vad jag gillar.

20211014_102301.jpg

Även för de som ogillar tex Bangkok eller Calcutta kanske finner något i Pattis de gillar.
Finns massor som är bra med Pattaya, främst trafiken som gjort att vi backat från att flytta dit, skulle vi bo där så hade det ju blivit ett hus på darkside å e ju bedrövligt att ta sig därifrån och över Sukhumvit. Det var den bra grejen med HH och ännu bättre här. Trafiken e rena söndags skolan mot Pattaya. Annars har Pattaya många +. Men när vi kom ner till Phuket i Januari 2021, sicket paradis, inte många som upplevt, inte ens Gotland.
Men när Kineserna invaderar igen så kanske vi dyker upp i Pattis

Finns massor som är bra med Pattaya, främst trafiken som gjort att vi backat från att flytta dit, skulle vi bo där så hade det ju blivit ett hus på darkside å e ju bedrövligt att ta sig därifrån och över Sukhumvit. Det var den bra grejen med HH och ännu bättre här. Trafiken e rena söndags skolan mot Pattaya. Annars har Pattaya många +. Men när vi kom ner till Phuket i Januari 2021, sicket paradis, inte många som upplevt, inte ens Gotland.
Vill man komma närmare havet, till lägre kostnad, och undvika trafiken så är jomtien ett bra alternativ. Den här breddade stranden är minst lika red som i pattaya. En bahtbus över kullen man är i Pattaya.

Vill man komma närmare havet, till lägre kostnad, och undvika trafiken så är jomtien ett bra alternativ. Den här breddade stranden är minst lika red som i pattaya. En bahtbus över kullen man är i Pattaya.
För mycket ryssar i Jomtien men det skulle nog ändå bli darkside då vi vill bo i hus.
Men förhoppningsvis så märks inte Kineserna lika mycket här i Rawai så kanske går att bo kvar.

Jo men köp dig en benz så längtar man nästan att få köra. Dessutom har man bott på Ratchadaphisek så är Pattis rena söndagsskolan

Låg bakom en SL 550 igår, hade inte gjort ont men jag vägrar betala mer än dubbelt vad dom kostar i Europa.
Får se vad nya Kia K9 hamnar på men är väl samma jvla importskatt på den.
Aha skulle själv inte valt en bil från före 2018. Bilarna efter det är ihopskruvade i Thailand och min kostade bara typ 20% mer än i Zverje

Funderar ofta på att bo i USA halva året pga bilpriserna, hade köpt en ny Camaro SS direkt, allt annat blir dyrare men skönare väder och av ren princip så hatar jag att betala skatt, lägger hellre dom pengarna på dyrare boende mm än i Thailands skattkista.

Funderar ofta på att bo i USA halva året pga bilpriserna, hade köpt en ny Camaro SS direkt, allt annat blir dyrare men skönare väder och av ren princip så hatar jag att betala skatt, lägger hellre dom pengarna på dyrare boende mm än i Thailands skattkista.
Å andra sidan har du högt andrahandsvärde och du betalar ju inte mkt skatt här annat än på lyxkonsumption.

Å andra sidan har du högt andrahandsvärde och du betalar ju inte mkt skatt här annat än på lyxkonsumption.
Thailand är ju kåta på protektionism, man ska köpa sånt som är tillverkat här.
Betala typ 2 milj i skatt är jag inte sugen på. Din Mustang kostar ny typ 1.1 milj baht i USA, här 3 mil?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp