Hej
Både och rent bakteriellt och sett till riskerna att fiska eller bada i diken, dammar, sjöar eller hav och annat så är det väl egentligen knappast någon skillnad oavsett vad man gör i vattnet, blöt blir man och risken för en kallsup finns oavsett.
Personligen tycker jag att riskerna med att vistas i dom diken, dammar och annat som finns ute bland risfälten eller Mekongfloden är överdriven, men att jämföra det med försvarsmaktens röjdykare tycker jag inte är vare sig rätt eller vettigt.
Det jag avsåg och skrev var att vattnet i Pattaya inte skrämmer mig som annars badar (läs gärna vistas och arbetar o.s.v om ni gör skillnad på varför man befinner sigi vattnet) ute bland risfälten i diken, dammar, Mekongfloden och andra vattendrag i anslutning till dessa.
Det jag avser är att vattnet i Pattaya knappast är mer förorenat och smutsigt än vattnet bland risfälten i diken, dammar och andra vattendrag i anslutning till dessa. det är naturligtvis fullt möjligt att inte alla håller med, men smaken är ju som baken heter det ju.
Varför en del blandar in yrkesdykare och röjdykare i en tråd om Pattaya förstår jag inte egentligen., men det är väl så det brukar bli i olika trådar.
Mvh isan lover