Pattaya paradise city updates.

Men jag tycker helt enkelt att Pattaya var mycket trevligare för 30 år sen plus :) . Bland de värsta på senare tid är blindstyren till barnvagnsförare och flagg/mössfolk som inte har vett att väja för ostabilt promenerande människor och att gamla fina ställen har bytts mot nybygda varuhuskomplex:confused:.

Visst att jag har blivit äldre spelar ju också in, var väl 5 år sen jag var i Pattaya så den en gång trevliga byn är nog slutbesökt.
Hej

Håller med helt om att Pattaya var mycket trevligare att besöka förr, nu är det ju inte en by utan en stor stad med allt det medför, men att det var bättre förr gäller väl i princip nästan alla turistorter i landet t.ex Hua Hin, Jomtien, Phuket, Koh Samui och Koh Samet o.s.v.

Men jag återvänder ändå till flera av dom här platserna t.ex en vecka för att käka seafood, sola och bada med familjen, har man barn så krävs det ju också att det finns lite för dom att göra och uppleva och då står sig Pattaya bra, det finns vattenparker, zoo, sevärdheter, shoppingcenter och stort utbud av matställen o.s.v.

Vad det gäller bad så ser jag inte heller det som något problem ens i Pattaya, brukar man vanligtvis bada bland risfälten, i dammar och i Mekongfloden så skrämmer inte vattnet i Pattaya beach heller.

Mvh isan lover

Hej

Håller med helt om att Pattaya var mycket trevligare att besöka förr, nu är det ju inte en by utan en stor stad med allt det medför, men att det var bättre förr gäller väl i princip nästan alla turistorter i landet t.ex Hua Hin, Jomtien, Phuket, Koh Samui och Koh Samet o.s.v.

Men jag återvänder ändå till flera av dom här platserna t.ex en vecka för att käka seafood, sola och bada med familjen, har man barn så krävs det ju också att det finns lite för dom att göra och uppleva och då står sig Pattaya bra, det finns vattenparker, zoo, sevärdheter, shoppingcenter och stort utbud av matställen o.s.v.

Vad det gäller bad så ser jag inte heller det som något problem ens i Pattaya, brukar man vanligtvis bada bland risfälten, i dammar och i Mekongfloden så skrämmer inte vattnet i Pattaya beach heller.

Mvh isan lover
Bada bland risfälten? Du verkar ha ett desperat behov av att smälta in bland ursprungsbefolkningen.

Du och brodern verkar ha mycket gemensamt. Ni lever båda två långt från verkligheten.

Vad vet du om verkligheten bland barområdena i Pattaya.

Det var faktiskt ganska vanligt på 90 talet att faranger bodde hos tjejerna på deras rum. Man hjälpte dom med hyran och maten. Det blev billigare och man slapp betala dyra hotelrum varje dygn.
Själv bodde jag tre månader hos en tjej i South Pattaya. Hon hade ett rum med balkong på andra våningen av en barber och skönhetssalong.

Här vid slutet av Second Road låg hennes rum 1997

Apropå det som vissa påstår att Pattaya skulle ha förändrats så mycket sen mitten på 90 talet. Visst det har växt upp ett antal nya condos, shopping malls, och restauranger. Men i grunden är det ju enbart gamla hus som kanske fått nya ägare och nya affärer i samma hus.
Oavsett så känner man ändå igen det gamla Pattaya bakom det nya.
Husen, vägarna, havet, stränderna etc etc är samma som för 35-40 år sedan. Vissa bargator har tappat sina barer och annat har byggts och nya bargator har tillkommit i andra områden men även på nöjesgatorna är det ungefär samma ruljans och samma jargong. Idag sitter tjejerna givetvis mer begravda i sina mobiltelefoner än på 90 talet men säkert även gubbarna i barstolarna.

Men jag håller med Stefan om att Pattaya var lugnare och mysigare på 90 talet. Ryssar, kineser och indier fanns inte i samma utsträckning som idag. Priserna var lägre. Jag vet inte vad tjejerna normalt idag ska ha för en shortime men 500-1000 baht som det var på 90 talet är väl otänkbart idag?

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp