Pattaya

Ja det är fasen ingen snö här nu. Happy hour hela dagen och och kvällen.. 50 Baht öl drinkar.
IMG_20221128_170500.jpg

Jag kan köra bil, jag kan sladda med en bakhjulsdriven bil i timmar, lärde mig när jag bodde i inlandet. Västerbottningarna kan köra bil bättre än någon annan för att vi har långa vintrar och inte så öde som Norrbotten. Kanske felet ligger hos dig 5555

Nja, jag tror att du har svaret i din text och även jag har nämnt det förut. Inlandet är ok men Umeå……
Man behöver inte åka så långt från Umeå för att slippa genustrams i trafiken och genuscertifierade saker. Vännäs är markant bättre på sådant.

De flesta som har haft en bakhjulsdriven bil kan sladda. Det går iofs även på framhjulsdrivna bilar både med parkeringsbroms och utan om man riktigt vill.

Har du någon gång varit i Umeå?
Helt galet så dåligt det körs där.

Nja, jag tror att du har svaret i din text och även jag har nämnt det förut. Inlandet är ok men Umeå……
Man behöver inte åka så långt från Umeå för att slippa genustrams i trafiken och genuscertifierade saker. Vännäs är markant bättre på sådant.

De flesta som har haft en bakhjulsdriven bil kan sladda. Det går iofs även på framhjulsdrivna bilar både med parkeringsbroms och utan om man riktigt vill.

Jag tror att det har blivit mycket bättre sedan jag flyttade från Umeå!

Jag bodde 1986 i Umeå, min son arbetar och bor i Umeå, har en del kompisar där. De har förstört Umeå med en massa rundeller. Jag brukar inte generalisera men tror inte folk i Umeå kör sämre än andra städer i Norr, möjligtvis studenter som kommer söderifrån 5555

Jag bodde 1986 i Umeå, min son arbetar och bor i Umeå, har en del kompisar där. De har förstört Umeå med en massa rundeller. Jag brukar inte generalisera men tror inte folk i Umeå kör sämre än andra städer i Norr, möjligtvis studenter som kommer söderifrån 5555

Rondellkörning i Umeå är ett känt problem.
Visst är det onödigt många rondeller, men det som förstör är att folk inte kan köra i rondell i Umeå. Ytterfil oavsett vart man ska och folk verkar inte ens veta när och hur man ska blinka.
Det verkar t.o.m som att körskolelärarna har gett upp enligt dottern som är på g att ta körkort.
Fråga din son hur folk kör i rondellerna så får du höra.

På raksträckor så kan folket i Umeå säkert köra bil, men annars så vet jag inte.

När jag hämtade frun från jobbet igår så vet det en del dikeskörningar och så avancerat att köra var det inte även om det snöade.

Det är lite pinsamt att vi gnäller på stockholmare och vinterväglag när man inte är så mycket bättre själv i Umeå och dessutom i mycket glesare trafik.

Nej i mitten av 90 talet.

Då var man en hejare på brudar.

Brukade ha minst 6 bartjejer i en klunga framför mig när jag satte mig i en bar och gissa om det konkurrerades om mig.
Tufft att göra dom andra besvikna men jag kunde ju enbart välja en

Rondellkörning i Umeå är ett känt problem.
Visst är det onödigt många rondeller, men det som förstör är att folk inte kan köra i rondell i Umeå. Ytterfil oavsett vart man ska och folk verkar inte ens veta när och hur man ska blinka.
Det verkar t.o.m som att körskolelärarna har gett upp enligt dottern som är på g att ta körkort.
Fråga din son hur folk kör i rondellerna så får du höra.

På raksträckor så kan folket i Umeå säkert köra bil, men annars så vet jag inte.

När jag hämtade frun från jobbet igår så vet det en del dikeskörningar och så avancerat att köra var det inte även om det snöade.

Det är lite pinsamt att vi gnäller på stockholmare och vinterväglag när man inte är så mycket bättre själv i Umeå och dessutom i mycket glesare trafik.
Stockholmare är nog fasen så mycket bättre bilförare än bonnläppar runt om i landet . :thumbsup: Min uppfattning efter att kört rätt mycket runt om i Svedalas olika städer samt landsbygd

Du kan åtminstone få ett halvt rätt.
Kasta in valfri bonnläpp, t.ex Boa52, i Stockholmstrafiken en fin sommardag så lär han vara tvungen att köra hjärtstartaren 3ggr i timmen.
Du gnäller som vanligt och tycker du är världs bäst, alla kan inte köra bil bara du. Påstår inte jag är världsbäst men var resande i 15-20
år 5-6 tusen mil och kört rally i ungdomen

Du gnäller som vanligt och tycker du är världs bäst, alla kan inte köra bil bara du. Påstår inte jag är världsbäst men var resande i 15-20
år 5-6 tusen mil och kört rally i ungdomen
Hmmm, skryt luktar illa! ;) Dom bästa bilförarna finns i Skåne, vi måste behärska den täta trafiken med alla jäkla kamikazecyklister. Så det så, jag är bäst! :cool::)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp