Pattaya

Här bodde jag min allra första natt i Bangkok ,1993

IMG_20200716_161553.jpg

Måste hitta fotot först. Hade det i garderoben för en vecka sedan men nu hittar jag inte det.
Kanske Berit som kastat det.

Synd i så fall. Ya var min första stora kärlek bland barerna i Pattaya trots att hon inte kunde ett ord engelska. Min allra första stora kärlek mötte jag på statens skola för vuxna i Norrköping. Hon hette Åse Berglund och liknade en ung Greta Garbo.Tyvärr bodde vi för långt ifrån varandra.
Ya var nog enbart en fyllekärlek nån form av kompensation för en socialt missanpassad individ dom jag var i yngre dagar. Alla mina kärlekar i Pattaya var nog egentligen det. En kontaktstörd individ som plötsligt lätt fick kontakt.
Jag vågade aldrig flirta med tjejer innan jag hamnade i Pattaya i 30 års åldern.
BTT
Vad får du ut av att tramsa, Berit har kastat fotot eller det kanske var Irene.

@Fritz kanske skulle gå dit en Tisd och Fred och se skillnaden mot andra dagar.......

Soi Baukhow Market is located just off South Pattaya Road, across from Friendship Supermarket and Tukcom, click on the link to the Google map at the bottom of the page for a precise location and directions. Soi Baukhow market is open every Tuesday and Friday from early morning until late afternoon.

@Fritz kanske skulle gå dit en Tisd och Fred och se skillnaden mot andra dagar.......

Soi Baukhow Market is located just off South Pattaya Road, across from Friendship Supermarket and Tukcom, click on the link to the Google map at the bottom of the page for a precise location and directions. Soi Baukhow market is open every Tuesday and Friday from early morning until late afternoon.

Men kan du inte släppa det där nu när det är ett nytt år ???? Artikeln du refererar till är från 2017 och vid den tidpunkten stämmer det som står i den. Det jag skrivit är att marknaden gjordes om för drygt ett år sen och ser numera helt annorlunda ut nu mot för då. Det är mycket på soi Buakhao som har förändrats på 5 år, jisses !!!!

Men kan du inte släppa det där nu när det är ett nytt år ???? Artikeln du refererar till är från 2017 och vid den tidpunkten stämmer det som står i den. Det jag skrivit är att marknaden gjordes om för drygt ett år sen och ser numera helt annorlunda ut nu mot för då. Det är mycket på soi Buakhao som har förändrats på 5 år, jisses !!!!
Inget bättre för mig på nattvakten, nåt får man skriva för att få igång trådarna så jag får tidsfördriv ;)
Tycker det ser likt ut i den delen dagtid när jag cyklar förbi där.
Längesen jag handla där dock, köper kläder på Big-C nu för tiden men frugan är ofta där och shoppar och säger fortsatt 2 dagar i veckan full marknad, andra dagar mindre, som innan.

Så var skall man bo för att leva längre i Thailand?
kanske där du bor nu. om man har sug på att festa runt kanske inte Pattaya är bästa stället. maten och hälsa hänger ju ihop men kanske inte avhängigt var man bor. Jag ser att mitt inlägg väckte skratt och visst om man har avsaknad av vilja eller kunskap att inte se saker och tings sammanhang så kan man ju bara garva bort det. Var och en avgör ju sina förutsättningar till att kanske påverka livskvalitet, men kanske kröka och äta utan insikt om vad man äter är just det som för vissa är livkvalitet .Oavsett hur "rätt" man lever så kan man ju drabbas av sjukdomar, men varför försämra oddsen :rolleyes:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp