Restips Chiang Mai

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Skulle vilja ha lite tips om Chiang Mai. Har lite frågor också:

1.. Någon som har erfarenhet om hur vägarna är i Chiang Mai med omnäjd i November (hade tänkt åka väg 11 (vi åker från Loei), då google maps förslår det)? Är det motorväg eller serpentinvägar?

2. Förslag på boende för en familj fyra personer med pool i Chiang Mai, gärna inte svindyrt och gärna med möjlighet att fixa lite egen mat till barnen (typ lägenhet)?

3. Sevärdheter på vägen där man bör göra stopp, hade tänkt att stanna minst en natt på vägen upp och en på vägen tillbaks så man slipper köra hela dagen?

4. Vad ska man inte missa i Chiang Mai med omnejd?

5. Andra tips?

4. Blomsterparaden i början på februari. Royal flora flower festival.

4. Suan Buak Haad City Park (Public park) väldigt fint och vandra där och även sätta sig och ta det lite lugnt, finns liten lekplats för barnen.

"mrputte " sa:
4. Blomsterparaden i början på februari. Royal flora flower festival.

4. Suan Buak Haad City Park (Public park) väldigt fint och vandra där och även sätta sig och ta det lite lugnt, finns liten lekplats för barnen.

Tack för tipsen, fler tips?

Ett medelklass hotel är top north hotel, det ligger innanför vallgraven men tyvärr finns det inga kokmöjligheter.
Sevärdigheter är lite svårt för mig eftersom jag bara har varit där utan barn, men Chiang Mai zoo rekommenderar jag, även ett besök på Doi suteph (tempel). Söndagsmarknaden, nattmarknaden, elefantridning, div vattenfall, tigertemplet, ett besök i nån bergsby, om ni vill åka en bit så rekommenderar jag Chiang rai lite av Chiang Mai fast i miniatyr. Ska du vara där under Loy kratong så får ni inte missa att ta er till kanalen för att vara med. Ni kan även ta en båttur inkl. Mat och åka runt. båten startar turen vid riverside.

Tack för de bra tipsen ... jo Chiang Rai funderar vi på då vi har vänner där. Iofs har de åkt till Sverige då ...

Hotellet hette BP Chiang Mai City Hotel och låg innanför muran, vet inte om det var så bra att bo innanför muren, kändes som det mesta inklusive restauranger låg mestadels utanför muren.

Ja vad gjorde vi, vi var upp i det vita templet i Chiang Rai, sen var vi ju där under Loi Krathong så vi satt ju ut en krathong i vattnet och skickade upp några rislampor. Otroligt vackert med tusentals rislampor i luften. Man var lite rädd att det skulle ta eld, en del for in i träd etc. Dock var brandbilar utstationerade lite överallt. Stora delar av stan var avstängd så lite jobbigt att ta sig fram även med songtao.

Sen var vi parker och uppe på bergen (glömt bort namnen nu), besökte massa tempel, man skulle visst besöka sju tempel innanför muren samma dag. Vi kom inte upp i det innan barnen lackade ur.

Min kedja är 20 år gammal 14 karat :( har dock en 23 karat 1 Bahts också men använder aldrig ...

Härliga bilder Man får nog se till att åka upp dit ser jag Ska ju troligt´vis upp till Kalasin sen så får väl passa på att åka dit då

"Kycklingen " sa:
Fina bilder Janne.

Vilket hår din fru har, det håret kan ju få vem som helst att bli avundsjuk :)
Jo visst är det långt och fint. Nu sa hon senast igår att hon tröttnat och vill klippa det. Det är ju jobbigt att fixa med det. Hon har låtit det växa alla år vi varit tillsammans. När vi träffades gick det till skuldrorna "bara".

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
2 K
Anonymius
A
L
Svar