Sälja mark

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Glimtemannen kan inte du förklara för en amatör... priset på 5070tusen baht per rai, det du säger med annan text är att 1 rai kostar 5 miljoner 70 tusen baht per rai eller 5.070.000 baht per rai,,, verkar väl vara lite för mycket eller??? ??? ??? ???

Glim måste mena 570.000bath per rai....-flera miljoner blir ju orealistiskt mycket....Glimt måste vara en härlig kund för en försäljare....

"Hans Svensson " sa:
Glim måste mena 570.000bath per rai....-flera miljoner blir ju orealistiskt mycket....Glimt måste vara en härlig kund för en försäljare....

Nja Hans hade du läst vidare i dom andra svaren efter så hade du sett att ja mena 50-70 tusen o härlig kund tror dom nog inte att ja e för ja har en djävligt bra tant som drar ner priserna på allt

Vi köpte förra året 600kvm mark av frugans kusin.
100.000 bath.

Då skall även sägas att att han redan höjt upp marken 1,5m.
Tycker inte detta var ett överpris då den ligger i direkt anslutning till vägen samt att el och vatten redan var fram draget.

Nu har vi höjt upp landet ytterligare 2m och huset står sedan snart 1år klart.

Planen är att köpa loss granntomten ifrån honom med.
Har blivit lovad ett fast pris.
Dock skall jag hjälpa honom med div andra saker istället när jag är där nere.

Hustråd finns på MPR.

Mr Phimai

Hej. Jag är nybliven medlem så jag vet inte om man får göra detta,men jag försöker väl så får vi se om jag blir utskälld eller inte ?!

Jag/min tjej har 5,5 rai med en nybyggd bungalow på som vi vill sälja. Det ligger ca 35 km utanför kampengphet. När vi köpte marken så fanns det en sockerrörsodling där. Papprena på marken är de "bästa" man kan ha enligt landoffice. Jag vet inte exakt vad de kallas men det tar jag reda på om någon är intresserad. Elanslutning är på gång. Kan skicka bilder m.m om någon är intresserad. Priset inkl elanslutning blir ca 1 milj bath.

"skuggan " sa:
Hej. Jag är nybliven medlem så jag vet inte om man får göra detta,men jag försöker väl så får vi se om jag blir utskälld eller inte ?!

Jag/min tjej har 5,5 rai med en nybyggd bungalow på som vi vill sälja. Det ligger ca 35 km utanför kampengphet. När vi köpte marken så fanns det en sockerrörsodling där. Papprena på marken är de "bästa" man kan ha enligt landoffice. Jag vet inte exakt vad de kallas men det tar jag reda på om någon är intresserad. Elanslutning är på gång. Kan skicka bilder m.m om någon är intresserad. Priset inkl elanslutning blir ca 1 milj bath.

Du är fri att fråga precis vad du vill, Skuggan! Och jag tror inte att någon kommer att skälla på dig. Välkommen till ChaiMai! :wai:

OK !
Vårt land ligger också vid rätt så stor väg. Så priset med bungalowen ligger nog rätt i pris ändå. Förutsatt att någon är intresserad av att bo där givetvis !

Hej. Jag har inte hittat ett forum angående detta. Så därför undrar jag om det som i Sverige finns mäklare att anlita för försäljning av mark med hus ? Jag (min tjej) har 5,5 rai med nybyggd bungalow på som vi vill sälja. Det ligger ca 35 km utanför kampengphet. Vore tacksam för tips på mäklare..

Lite information och hjälp.

1. Googla efter mäklare.
2. Annars så kan Du själv annonsera t.ex
på Blocket och diverse "sajter" på internet,
till en liten kostnad eller helt gratis!
3. Annars så finns det massor med mäklare i Thailand.
Deras annonser dyker upp överallt.

Hej igen.
Tack för tipsen om mäklare. Man kanske ska höra med någon bank först ? Jag antar att fristående mäklare är lite generösare mot sig själv än banker när det gäller provision ?

Hur som haver tack för tipsen ! :wai:

Ja..inte lätt för oss falanger att investera för framtiden. Dels är vi för gamla för att få del av avkastningen...dels kan vi inte äga nånting...men bra för våra fruar,flickvänner, som hittat denna "lätt begagnade" falang som gör framtiden ljus för henne!Och vi njuter ju så länge det varar!
I vårt besök i juni fick min fru drygt 200 m2 att lägga till sitt hus av sina föräldrar samt fullt med osågat virke över hela tomten.Uppskattat värde av henne 1 milj BHT.(tomten och virket).Avstyckningskostnader 40 000 bht de får jag stå för. Jag har ingen aning om värdet på marken i Krassang 25 km utanför Buriram stad..men hon var ju jätteglad! Och jag ....jag får ju nöjet stå för renovering av hus och alla övriga kostnader...!!! Men jag bara ler!!!Min fru och dotter vill jag ge allt jag kan!!

Frank

"areeya " sa:
Ja..inte lätt för oss falanger att investera för framtiden. Dels är vi för gamla för att få del av avkastningen...dels kan vi inte äga nånting...men bra för våra fruar,flickvänner, som hittat denna "lätt begagnade" falang som gör framtiden ljus för henne!Och vi njuter ju så länge det varar!
I vårt besök i juni fick min fru drygt 200 m2 att lägga till sitt hus av sina föräldrar samt fullt med osågat virke över hela tomten.Uppskattat värde av henne 1 milj BHT.(tomten och virket).Avstyckningskostnader 40 000 bht de får jag stå för. Jag har ingen aning om värdet på marken i Krassang 25 km utanför Buriram stad..men hon var ju jätteglad! Och jag ....jag får ju nöjet stå för renovering av hus och alla övriga kostnader...!!! Men jag bara ler!!!Min fru och dotter vill jag ge allt jag kan!!

Frank
Stopp o belägg tror inte detta är sant. 1mille för 200 kvm .

NEJ NEJ tror inte det är sant, OM sant lurad.

Allt är sant,,(berättelsen)..men om marken var värd 1 mille Bht...är från min "bättre" hälfts utsago...lite ironi i detta..om du läser mellan raderna!!
Mvh,
Frank :nod:

"legolas " sa:
Frankie boy, jag är ju din polare, men i detta så är jag böjd att hålla med "Golden". 1/8:dels rai och värdera 1 miljon baht, det är alltså lika med 8 miljoner baht för en ynka rai mark. ärligt talat så kan du nog få köpa mark inne på thailändska kungens ägor om du betalar 8 miljoner baht för 1 rai.

Här i Chaiyaphum som kanske inte går att jämföra med ditt där du håller till i Buriram (vet dock ej), så hamnar man på 1 miljon baht för 1st rai (1.600 m2), om marken ligger hyggligt nära en allmän hyggligt stor väg!!!

legolas

Fast han kan väl knappast vara lurad eftersom han inte betalat någonting.

Min kaffekopp är värd 4000:-

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar