Sälja vårat hus på Koh Phangan

Ja han är gift med muslimsk kvinna väldigt trevlig sådan och hon har ett bra jobb i Kualalumpur med eget kontor i en skyskrapa.
Han var tvungen att konvertera för dom skulle få gifta sig.
Har visat bilder från bröloppet här innan, vi var ju i Georgetown när dom gifte sig.
Döm inte andra utlänningar i Malaysia efter en som blivit tvungen att konvertera till islam.
Få västerländska människor gör den resan.

Enklare att skaffa en en annan kvinna.

Håller med att muslimska kvinnor i Malaysia är trevliga och väldigt öppna i sinnet.
Kan till och med prata snusk privat.

Vem tusan köper eller bygger ett hus där man betalar hyra för marken där huset står, inte jag i alla fall.
Är ju bara att köpa sig en hyresrätt att köpa på leasing, inget arv till barnen, svårt att sälja vidare men många har gjort.
Som jag skrev Norske kollegan har gjort och alla hans Norska grannar plus Svenskarna i dom 4-5 village runt villagen han bor i.
Tror folk dock är mer upplysta idag och svårare att sälja nu.
Korkat köp...

Döm inte andra utlänningar i Malaysia efter en som blivit tvungen att konvertera till islam.

Håller med att muslimska kvinnor i Malaysia är trevliga och väldigt öppna i sinnet.
Hej

Det finns ju även dom som inte ”skaffar” sig en kvinna, dom kanske själva har blivit utvalda av en kvinna eller väljer varandra p.g.a ömsesidig kärlek.

Mvh isan lover

Dom lever västerländskt, hon går inte med huvudbonad, knappt någon på brölloppet gjorde.
I Kualalumpur behöver dom inte tänka på det, mer när dom åker runt i landsbyggden.
Tex när dom tog in på hotell på landsbyggden innan dom var gifta fick dom ta 2 rum, gå in med 30 min mellanrum för inte väcka misstankar...
Dom träffades på resa i Europa då hon som han har intresse resa runt i världen och se sig om.
Dom reste runt och träffades i olika delar av världen i hemlighet 5 år innan dom gifte sig utan hennes familjs vetskap då det inte hade accepterats.

Hej

Det beror sig nog ex.vis på var i Indonesien det är, jag har personliga erfarenheter av det här och det hade i många fall varit helt otänkbart att träffa en tjej utan släktens tillstånd och ett förkläde som följer med på ex.vis restaurang eller biobesök.

Mvh isan lover
Världens största muslimska land med en yta som är som Europa och tusentals bebodda öar går inte att få erfarenhet efter ett besök till Bali och Jakarta på någon vecka.
Stora delar är dominerande av kineser andra av indier så finns inget facit.

Hon har Svenskt uppehållstillstånd men kvar i Kualalumpur nu tills jobbmöjlighet öppnar sig då hon har mycket högre inkomst än han och hans är inte dålig som importansvarig på santa maria Sverige.

Världens största muslimska land med en yta som är som Europa och tusentals bebodda öar går inte att få erfarenhet efter ett besök till Bali och Jakarta på någon vecka.
Stora delar är dominerande av kineser andra av indier så finns inget facit.
Hej

Då rekommenderar jag att du besöker några fler platser än Bali och Jakarta så kommer nog även du att inse hur olika sånt här fungerar runtomkring i detta stora land.

Mvh isan lover

Hej

Då rekommenderar jag att du besöker några fler platser än Bali och Jakarta så kommer nog även du att inse hur olika sånt här fungerar runtomkring i detta stora land.

Mvh isan lover
Ja det blir ju som turistat i Phuket och säga hur Thailand funkar ;)
Litar nog mer på polaren som lever med muslimsk kvinna från landet och säkerligen vart runt mer i byar än en turist.

Folkvalt styre där folket röstar efter vem som betalade bäst....
Nu är det olagligt ge pengar i valkampanj, så frugan tyckte det var meningslöst åka till byn och rösta får ju inga pengar.
Var bättre förr när man fick muta eller!!!
Hur var det förra valet...? Nån mutskandal om "sponsrade" sosse val baracker...:rolleyes:. Var det NCC Märsta som tillverka om bygglov beviljades företaget oavsett upphandlingsprocess...:mad:

Hej

Mvh isan lover
Hur är din egen resehistorik i Indonesien?

Min är överlägsen mest i Thailand.
Nästan hela landet, några få vita fläckar kvar

För att ställa upp i PM val i Malaysia måste man väl tillhöra viss släkt.
För mig det bara är personer som kan visa upp släktled från dessa familjer som får ställa upp?
Läst det men kanske fel?

Hur är din egen resehistorik i Indonesien?

Min är överlägsen mest i Thailand.
Nästan hela landet, några få vita fläckar kvar
Kollar på Thailands karta, nästan bilat genom hela landet, saknar par provinser i nordväst och östligast som Ubon.
Mer berest här än i Sverige.

För att ställa upp i PM val i Malaysia måste man väl tillhöra viss släkt.
För mig det bara är personer som kan visa upp släktled från dessa familjer som får ställa upp?
Läst det men kanske fel?
Samma i nästan hela Asien.
Några få familjer och klaner vinner samtliga val.
Ingen utomstående har de miljarder det kostar att bli vald.

Samma i nästan hela Asien.
Några få familjer och klaner vinner samtliga val.
Ingen utomstående har de miljarder det kostar att bli vald.
Jo vinner men det jag läste så var det lag där på vilka släkter som får.
Som sagt vad jag läst så ta det inte för fakta, kan kolla med polaren om han kan fråga sin fru.

Läste det när jag kollade demokratiska länder, medlemmar i ASEAN Thsiland var ju det demokratiskaste landet.
Tom Singapore som jag trodde mer om efter omvärldens hyllningar men där visar det sig finns ingen opposition, bara 1 att rösta på.

Kollar på Thailands karta, nästan bilat genom hela landet, saknar par provinser i nordväst och östligast som Ubon.
Mer berest här än i Sverige.
Mer än IL som saknar ännu mera.
Främst i syd och nordvästra landet.
Jag gillade Trang och Satun i syd,
även Phattalung.
Ratchaburi och Kanchanaburi för dess natur.
Magiskt.

Ställen att bo på vid en bosättning är Prachaup Kiri Khan samt Nakhon Si Thammarat.

Fast Georgetown, Kota Kinabalu och Kuala Lumpur är ännu bättre.
Massor av västerlänningar och god mat

Ja det blir ju som turistat i Phuket och säga hur Thailand funkar ;)
Litar nog mer på polaren som lever med muslimsk kvinna från landet och säkerligen vart runt mer i byar än en turist.
Nu skojar du allt, har kompisar som kommit tillbaka till Sverige efter att ha varit på Phuket i 2 veckor 15-20 år efter jag var i Thailand första gången och lärt mig hur det är här:laugh2:

Mer än IL som saknar ännu mera.
Främst i syd och nordvästra landet.
Jag gillade Trang och Satun i syd,
även Phattalung.
Ratchaburi och Kanchanaburi för dess natur.
Magiskt.

Ställen att bo på vid en bosättning är Prachaup Kiri Khan samt Nakhon Si Thammarat.

Fast Georgetown, Kota Kinabalu och Kuala Lumpur är ännu bättre.
Massor av västerlänningar och god mat
Förstår inte det med Kiri Khan, tyckte inte det fanns nåt, fin strand borta vid militärbasen men inne i samhället, några foton på fiskebåtar, natt på hotell så drog vi vidare, hade aldrig klarat av bo där, trist maniana.
Georgetown dock gillade jag men lite tråkigt på sitt sätt man hade ju inte aktiviteten där som här med marknader, mat överallt och folk i rörelse.
Var ju jäkligt dött på folk utomhus bara massa trafik och bilköer.
Fanns dock ett nattliv och trvliga ställen att gå på.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A
T
Svar
72
Visningar
15 K