Thaimedborgare nekad att köpa mark i Thailad

 
Thailandsk lovverk slår fast at thailandske statsborgere som er REGISTRERT utflyttet til et annet land IKKE kan kjøpe eiendom i Thailand. Dette er en gammel lov som jeg tror mange thailandske kvinner omgår med stor dyktighet. Og denne loven har INGENTING med om personen er gift med en utlending eller ikke. Så dersom noen av dere har opplevd at deres thailandske kvinne har kjøpt eiendom i Thailand etter at dem har flyttet til et annet land så er dette eiendomskjøpet ULOVLIG. Men mange ganger så bruker dem et familiemedlem til eiendomskjøpet uten kanskje å fortelle ektemannen om dette.
Är du säker på att du inte pratar om den gamla lagen som har ändrats en gång till sen dess, står i mitt innlägg att den ändrades 1999.
 
Misstänker att den finns kvar , kanske bara i annan tappning .......
Men vad räknas som utflyttad ??? Min fru är skriven här men det vet ej Thaimyndigheterna , hon är dessutom skriven på sin fastighet i Thailand :):):)
 
Misstänker att den finns kvar , kanske bara i annan tappning .......
Men vad räknas som utflyttad ??? Min fru är skriven här men det vet ej Thaimyndigheterna , hon är dessutom skriven på sin fastighet i Thailand :):):)
Jo den finns ju kvar och den andra tappningen är ju den från 1999 ;)
Om det inte har kommit ännu fler tappningar ;)
 
Hur är den formulerad , och var har du funnit den Jonas ??
Min fru menar att hon visste om denna lag , det vet de flesta säger hon , om man sen skriver ut sig så är det inte självklart att du kan skriva in dig igen , hon säger som jag att man riskerar sig medborgarskap ...
Hårda bud , inte som i Sverige , här kommer medborgarskapen som manna från himlen
:)
 
Can my Thai Wife Own Land?

Yes. Prior to 1998, any Thai woman who married a foreigner would lose her right to purchase land in Thailand. She could, however, still retain land that she owned prior to marrying the foreigner. However, 1999 a new Ministerial regulation changed that to allow Thai national's married to foreigners the right to purchase land, but the Thai spouse must prove that the money used in the purchase of freehold land is legally solely theirs with no foreign claim to it. This is usually achieved by the foreign spouse signing a declaration stating that the funds used for the purchase of property belonged to the Thai spouse prior to the marriage and are beyond his claim.

Detta förklarar ju det dokumentet som jag fick skriva under , dvs att hon köpte för EGNA pengar och att jag vi ev , skilsmässa kan göra anspråk på marken ifråga .. saken utagerad .. Men hon var inte utskriven (min hustru) , är man sen utskriven så kanske det kan bli andra repressalier Hehehe... Man skall inte svika sin hemnation ;)
 
Skriva ut sig från Thailand ser jag ingen vits med. Kanske om personen i fråga har en stor förmögenhet.
 
Är du säker på att du inte pratar om den gamla lagen som har ändrats en gång till sen dess, står i mitt innlägg att den ändrades 1999.

Jeg bosatte meg i Thailand år 2000 så den eneste loven jeg kjenner til er at thailandske statsborgere som er REGISTERT utflyttet ikke kan kjøpe eiendom. Men som tidligere nevt så virker det som om thailandske kvinner er mestere til å omgå den loven.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
861
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp