Köpa mark i investeringssyfte

 
Det är ju dessutom begränsat med köpstarka Faranger i HH efter vad ryktena säger så är det mest fattigpensionärer med rullator i den stan , sen efter alla knivdåd samt bombningar i stans närhet flyr ju folk denna del av Thailand . Andra sidan bukten ärju betydligt säkrarae , dessutom bättre väder ...........
Så länge vi slipper indier, ryssar, araber och illasinnade IM tjänstemän samt oärliga poliser, får man ta en bomb då och då.
Fast man är ju lite avundsjuk på vädret ska erkännas, man blir less på solen och önskar lite regn.

En kall LEO på lånade stålar smakar lika gott i en rullstol ;)
 
Viktigt detta med siffror för en del [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
 
Det är ju dessutom begränsat med köpstarka Faranger i HH efter vad ryktena säger så är det mest fattigpensionärer med rullator i den stan , sen efter alla knivdåd samt bombningar i stans närhet flyr ju folk denna del av Thailand . Andra sidan bukten ärju betydligt säkrarae , dessutom bättre väder ...........
Å fan jag som inte har rullator ,synd om mig fattigpensioner olika faller ödets lotter i Hua-Hin
 
Ja så kan man ju säga om man inget har 555555555555555555,, frugan tänker inte sälja , Hon har inga behov av dessa slantar ,, Hon har ju rismark som hon kan spara säger jag 35 rai bra rismark ärju värd en slant , men nej hon sitter på slantarna ,, upp till henne , jag har inte investerat ...:) kan man sen inte förstå värdet i en bit mark innan man säljer , då kanske man inte skall kalla sig smart i affärer ,, Skrämmande okunnigt NMax:rolleyes: ,, Du vill ju ofta framstå som en klippare , men nu blottade du din akilleshäl , ingen koll alls på vad som är en god affär..
Nä jag kan inget om affärer men du som gjort så många bra kan ju berätta om dom. Du tjänade väl 5 baht/nerlagd tim på förra hojen el nåt
 
Viktigt detta med siffror för en del
emoji23.png
emoji23.png
emoji23.png
emoji23.png
emoji23.png
emoji23.png
emoji23.png
emoji23.png
Ja för oss som rärde oss räkna ....
Nä jag kan inget om affärer men du som gjort så många bra kan ju berätta om dom. Du tjänade väl 5 baht/nerlagd tim på förra hojen el nåt
Ger ju en bra fingervisning om vad du kan om detta med MC 5555 vet inte vilken i raden du menar men har inte förlorat mycket på dessa MC affärer pengamässigt , men det var nog mest tur , sen körde jag ca 3000 svenska mil med den .och att köra hoj är guld värt , men det vet nog inte en klippare som du nåt om :wai:
 
Ja för oss som rärde oss räkna ....

Ger ju en bra fingervisning om vad du kan om detta med MC 5555 vet inte vilken i raden du menar men har inte förlorat mycket på dessa MC affärer pengamässigt , men det var nog mest tur , sen körde jag ca 3000 svenska mil med den .och att köra hoj är guld värt , men det vet nog inte en klippare som du nåt om :wai:
Nix jag vet inget alls, är väl därför jag sitter här på fel sida bukten och trivs utan att längta efter Sverige.
Men det är ju bra att du inte Förlorat så mycket på hojarna [emoji28]
Inga andra bra affärer du vill berätta om? Du måste ju ha en hel säck att plocka ur efter ett så framgångsrikt liv.
 
Ja för oss som rärde oss räkna ....

Ger ju en bra fingervisning om vad du kan om detta med MC 5555 vet inte vilken i raden du menar men har inte förlorat mycket på dessa MC affärer pengamässigt , men det var nog mest tur , sen körde jag ca 3000 svenska mil med den .och att köra hoj är guld värt , men det vet nog inte en klippare som du nåt om :wai:
Tja en hobby med mc även om det råkar vara risbrännare med invalidstart kanske ,alla kan inte hålla på med GOLF tur det .Och det är ju dina pengar förmodar jag eller (jag har en Honda NV 400 sorligt eller hur)
 
I grannhålan dras just nu en ny motorväg, expropriation av hus mark m.m samtliga får samma belopp 2,6 mille. Bra för somliga, katastrof för andra. TIT
 
Jag undrar hur hatfull kan skribenten egentligen vara,,, som skrev inlägget innan mig nu här. Varenda gång som man skriver något, så kommer gunnarg med en syrlig kommentar, och han bidrager rejält till stämningen.... Han själv blir aldrig attackerad i stort sett, Men själv bidrager han endast till att ge igen på folk med sina taskiga kommentarer.....

Skall han få hålla på så här,,, och förstöra undrar jag????? Kan admin/moderator göra något åt denne personen tro??? Minst en varning vore väl på plats, tycker den gubben har klarat sig undan rejält många gånger nu... Kanske tysta ned honom???
 
I grannhålan dras just nu en ny motorväg, expropriation av hus mark m.m samtliga får samma belopp 2,6 mille. Bra för somliga, katastrof för andra. TIT
Det beror nog på att marken inte har Chanote utan är Sor Por Kor och ägs av staten men nyttjanderätt har tilldelats för jordbruksändamål.
Inte ovanligt att faranger blir lurade att köpa sån rismark av familjen, som är olagliga att sälja dessutom. Man kan visst ärva sån mark i alla fall.

"In fact all the land documents issued by the Land Department, except the chanote, are still officially government land."

Här kan man fördjupa sig i ämnet mer eller söka på nätet.

https://www.samuiforsale.com/knowledge/thailand-land-title-deeds.html
 
Jag undrar hur hatfull kan skribenten egentligen vara,,, som skrev inlägget innan mig nu här. Varenda gång som man skriver något, så kommer gunnarg med en syrlig kommentar, och han bidrager rejält till stämningen.... Han själv blir aldrig attackerad i stort sett, Men själv bidrager han endast till att ge igen på folk med sina taskiga kommentarer.....

Skall han få hålla på så här,,, och förstöra undrar jag????? Kan admin/moderator göra något åt denne personen tro??? Minst en varning vore väl på plats, tycker den gubben har klarat sig undan rejält många gånger nu... Kanske tysta ned honom???

ÄRLIGT talat tror jag nog, att du är den sista personen att yttra dig i frågan, med din långa historia av skrivna otrevlig heter på alla forum.
 
ÄRLIGT talat tror jag nog, att du är den sista personen att yttra dig i frågan, med din långa historia av skrivna otrevlig heter på alla forum.

Som oftast inte eller rent av aldrig, är riktade emot någon person, utan enbart svar på dumheter och otrevligheter skrivna av andra, så som dig själv. JAG börjar aldrig en envig, jag bara ger respons på startade otrevligheter.

"Andra forum", jag Mr NewDawn finns här på Thaisnack vad pratar du om, fullständigt ute och velar idag eller...
 
Som oftast inte eller rent av aldrig, är riktade emot någon person, utan enbart svar på dumheter och otrevligheter skrivna av andra, så som dig själv. JAG börjar aldrig en envig, jag bara ger respons på startade otrevligheter.

"Andra forum", jag Mr NewDawn finns här på Thaisnack vad pratar du om, fullständigt ute och velar idag eller...
Så vad du nu säger är att du aldrig använder dig av andra nick på andra forum.
Tror ärligt talat att det tror ingen på.
 
Jag undrar hur hatfull kan skribenten egentligen vara,,, som skrev inlägget innan mig nu här. Varenda gång som man skriver något, så kommer gunnarg med en syrlig kommentar, och han bidrager rejält till stämningen.... Han själv blir aldrig attackerad i stort sett, Men själv bidrager han endast till att ge igen på folk med sina taskiga kommentarer.....

Skall han få hålla på så här,,, och förstöra undrar jag????? Kan admin/moderator göra något åt denne personen tro??? Minst en varning vore väl på plats, tycker den gubben har klarat sig undan rejält många gånger nu... Kanske tysta ned honom???
Lyssna på din vän Mackes och håll dig till sakfrågan och inte angripa någon person som du inte gillar.
 
Jag undrar hur hatfull kan skribenten egentligen vara,,, som skrev inlägget innan mig nu här. Varenda gång som man skriver något, så kommer gunnarg med en syrlig kommentar, och han bidrager rejält till stämningen.... Han själv blir aldrig attackerad i stort sett, Men själv bidrager han endast till att ge igen på folk med sina taskiga kommentarer.....

Skall han få hålla på så här,,, och förstöra undrar jag????? Kan admin/moderator göra något åt denne personen tro??? Minst en varning vore väl på plats, tycker den gubben har klarat sig undan rejält många gånger nu... Kanske tysta ned honom???
Tack för dina tips och förslag, jag utgår ifrån att det är så du modererar.
Här kör vi med lite andra regler, om du el någon annan medlem får en varning är det inget vi går ut och informerar till alla,
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
861
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar
3 K
anonymous
A
G
Svar
42
Visningar
10 K
A
 
Tillbaka
Topp