A
Anonym
Gäst
Hej
Det här är väl inte riktigt till det du efterfrågade, men det handlar ju om att sälja hus och företag.
Här upp i norra Isaan har jag träffat flera expats som vill sälja sina hus och ibland även sin rörelse nu i vinter, här är problemet att folk saknar pengar, hela den lokala ekonomin är raserad p.g.a dom låga priserna på det som odlas här uppe.
Så även om man är beredd att sälja till samma pris som man gav för 10-20 årsedan så hittar man inga köpare, då folk sitter kvar med hus och rörelser mot sin vilja, känner några som har försökt sälja i flera år nu, då handlar det ändå inte om hus ute i byarna på landet, utan hus i dom lite halvstora städerna här uppe, hus i bra lägen o.s.v, men priser på 5 000 000 - 10 000 000 miljoner baht och uppåt gör husen nästan omöjliga att sälja när det inte finns pengar.
Mvh isan lover
Har man hus att sälja så får man antingen sitta stilla tills det bfinns någon som kan ge vad man vill ha, Jag roar mej med att kolla på hus till salu här i HH och det är många hus som varit till salu i flera år, speciellt bankerna verkar att ha svårt att anpassa sina priser för de beslagtagna husen till vad det faktiska värdet kan vara, vi tittade på ett mycket trevligt hus för 2 år sedan och kunde nog tänkt oss ett köp men på andra sidan gatan så fanns det ett bankägt hus där det såg ut som en soptipp på tomten vilket gjorde att vi avstod köp med tanke på vilken ohyra som kan husera där.
Överallt så måste man anpassa sitt pris till vad marknaden kan tåla, jag har de senaste åren köpt 3 hus i det område där vi bor, alla under miljonen och nu finns det knappt hus att köpa under miljonen, har jag tur så kanske jag kan köpa ett till under detta året men sedan så är det nog stopp.