Sälja vårat hus på Koh Phangan

Finns ju en del mark som kommuner i Sverige äger som arrenderas ut. Är väl mest företag som bygger fastigheter på sådan mark. Vi var på väg att köpa ett hus som stod på arrende mark i sverige för företagets räkning. Vi hoppade dock av då vi fick höra att marken inte var friköpt. Arrendet var lågt men vi tappade intresset ändå.
Det är knepigt med arrende.
Syrran brossan och jag har mark på Öland som vår morfar arranderade ut på 50-talet, nu har arrendet gått ut och vi vill inte förlänga arrendet utan stycka av och sälja en tomt men det är inte bara att säga upp arrendet, det är vi som markägare som måste motivera vad marken ska användas till. Så nu ska vi bli potatisodlare:)

Det är knepigt med arrende.
Syrran brossan och jag har mark på Öland som vår morfar arranderade ut på 50-talet, nu har arrendet gått ut och vi vill inte förlänga arrendet utan stycka av och sälja en tomt men det är inte bara att säga upp arrendet, det är vi som markägare som måste motivera vad marken ska användas till. Så nu ska vi bli potatisodlare:)
Ja i Lantmäteri ärendet avgörs det, han kommer till er son bödel o frälsare...likt alla ljusblåss tidigare...

Sålänge du är där ja, ser inte dig som en trist gubbe, tvärtom men kan nog bli trist när du inte är där. Tror du är sån gubbe som lyfter ett ställe, gör ett tråkigt ställe till kul pga din närvaro och personlighet...
Det finns massor av expats i Prauchup gamla sjoman offshorefolk och annat lost folk

Då torde åtminstone Malaysia, eller något annat muslimsk land, kunna erbjuda en i vissa avseenden liknande upplevelse. ;)
Varför klipper du ut, förstår inte vad du är ute efter...
Jag anser inte bra skola eller mat i dessa länder.
Här hemma har jag...
Så du får din foliehatt fakta eller, klippa bort hälften?

Varför klipper du ut, förstår inte vad du är ute efter...
Nej, jag märker det. :reta:

stenis1-2.jpg

Jag är skeptisk. Vad kan man tänka sig för målgrupp för att den marknaden skall ta fart?

Thailandsmäklare ser vändning efter corona​

Intresset för att köpa boende i Thailand har varit iskallt under pandemin. I takt med att allt fler restriktioner lättar väntas dock svenska husköpare återkomma de närmaste åren.
Publicerad: 5 mars 2022, 14:25

Jag är skeptisk. Vad kan man tänka sig för målgrupp för att den marknaden skall ta fart?

Thailandsmäklare ser vändning efter corona​

Intresset för att köpa boende i Thailand har varit iskallt under pandemin. I takt med att allt fler restriktioner lättar väntas dock svenska husköpare återkomma de närmaste åren.
Publicerad: 5 mars 2022, 14:25
Ja en visning resa är nog det som de kan få sålt.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
A
T
Svar
72
Visningar
15 K