Förbjudna saker i Thailand

Det h'r
Det verkar vara förbjudet att inte anlägga vägar som inte är som en puckelpist.

Thailändska plåtknivar är odugliga, riktiga knivar får man ta med från Sverige eller beställa från Lazada och säga till frun att de är att skära med och inte till allahanda ting.

1648270842238.jpeg
Det här var nog den första kniv jag tog med mig och som användes till att inte skära med, troligtvis öppnat konservburk men efter en skarp tillrättavisning har det inte hänt med mina knivar fler gånger.

1648461248795.jpeg

1648461286923.jpeg

Det har man erfarenhet av.
Printat ut kartor åt taxichaufförer och dom vänder den upp och ner och nickar.

Numera är det att använda Goggle Maps själv och ge anvisningar som rakt fram, höger eller vänster.
Tidigare så fanns söder om Perstorp en stadskarta uppsatt strax innan man kom fram till ättiksfabriken,,, något ljushuvud hade satt upp den upp å ner trots åtskilliga felkörningar och anmälningar så hängde den kvar under tre år innan någon blev "irriterad" och skar ner stolpen, någon ny kom aldrig upp

Hur ofta har du sett en thai använda en spade vid grävning? Oftast (alltid) använder de sig av en 'hacka' för att göra en grop.
Hej

Spadar fungerar oftast inte i Thailand, jag envisades själv med spade i början men har sedan många år övergett den för hackor av olika storlek, marken är ofta alldeles för hård för att man ska kunna gräva med en spade, man flyttar dessutom mycket mer massa på kort tid med en hacka än vad man trodde ifrån början.

Jag använder numera ofta hackor inköpta i Thailand här i Sverige också, fungerar utmärkt.

Mvh isan lover

Hej

Spadar fungerar oftast inte i Thailand, jag envisades själv med spade i början men har sedan många år övergett den för hackor av olika storlek, marken är ofta alldeles för hård för att man ska kunna gräva med en spade, man flyttar dessutom mycket mer massa på kort tid med en hacka än vad man trodde ifrån början.

Jag använder numera ofta hackor inköpta i Thailand här i Sverige också, fungerar utmärkt.

Mvh isan lover

Jag tycker resultatet blir så dåligt med hacka när man är på stranden.

Hej

Mvh isan lover
De där hackorna är utmärkta redskap:thumbsup:.

Tidigare så fanns söder om Perstorp en stadskarta uppsatt strax innan man kom fram till ättiksfabriken,,, något ljushuvud hade satt upp den upp å ner trots åtskilliga felkörningar och anmälningar så hängde den kvar under tre år innan någon blev "irriterad" och skar ner stolpen, någon ny kom aldrig upp
Han som satte upp den jobbade kanske på ättiksfabriken och var sur som ättika över något. :rolleyes:

Satt på muggen och kom att tänka på den här tråden.

Hantverkare inom bygg är absolut förbjudna att göra rätt, man måste vara med och vakta hela tiden men det var inte jag.

Väggkaklet blev okay.

1648531169613.jpeg

Men golvet är en katastrof, ingen fogmassa utan plattorna ligger dikt mot varandra, undra hur blöt plattan är och golvbunnen ska man inte bara tala om. Jag tog med brunn, ställbar förhöjningsring och förkromat galler från Sverige och visade hur de skulle göra men det fungerade sisådär för de självutnåmda hantverkarna:laugh2:

1648531762254.jpeg

Liknande trådar

D
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
9