I Thailand kan saker användas för helt andra ändamål än du trodde var möjligt. (Bilder)

 

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Som jag skrev i en annan tråd så visar Thailändare ofta prov på ett stort mått av uppfinningsrikedom och använder olika saker på ett mycket pragmatiskt sätt som kan slå den mest luttrade farang med häpnad.

Efterlyser nu bilder som visar hur olika saker används i Thailand för helt andra ändamål än du först trodde var möjligt. :D
 
Förstår precis va du menar.
Jag gillade speciellt hur dom använder de dom har. "Man tager vad man haver"


Första spontana bild jag kom att tänka på är en jag tog nära tjejens hus.
Dom sålde lite grönsaker och annat.
Där hade dom satt fast sina vaxdukar med spik och kapsyl för att dom inte ska blåsa bort. :)

20150206_090319.jpg
 
Om vi fortsätter på toalett-teman. Det är inte kul att se skoavtryck på toalettringar på damtoa. Många thai tycker att det är ohygieniskt att sitta direkt på toastolen... eller så vet de inte hur man gör. Bild 2 "vänligen, skita på korrekt sätt" 555
image.jpg


image.jpg
 
Angående bilderna på hur man skiter på toa. Har man en vattenklosett med pump borde det ju tekniskt vara helt rätt att sitta som på den övre av de felaktiva exemplen i bild 1. Så att man kan ha ett litet bord att ha sin tidning på och dricka en kopp te? Eller varför inte om man är riktigt trött eller full eller magsjuk så man kan villa armarna och huvudet på det lilla "bordet"?
Bra idé? Inte? :rolleyes:
Kommer inte ihåg vart jag hörde det, men om man bortser från alla "skitspår" i toan så låter det som en helt ok version i mina öron :)
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp