Ser positivt ut för bönderna.

Ungefär som lappar (Samer) sååå djäkla synd om dem, de skall ha bidrag till allt , vi skall betala deras djur som blir rivna av Varg , järv och Björn ,, De har fritt fiske och Jakt , Förvisso ett hårt och slitsamt arbete , men de har ju själva valt , precis som andra yrken och livsstilar .. har några Same kompisar , inte är det synd om dem inte , :)

Ungefär som lappar (Samer) sååå djäkla synd om dem, de skall ha bidrag till allt , vi skall betala deras djur som blir rivna av Varg , järv och Björn ,, De har fritt fiske och Jakt , Förvisso ett hårt och slitsamt arbete , men de har ju själva valt , precis som andra yrken och livsstilar .. har några Same kompisar , inte är det synd om dem inte , :)

Fan, du var före mig på den.
Helikopter, 4-hjuling, skoter och en massa annat som inte folk har råd med ligger i deras ägo.
Skillnaden är att du får bli bonde om du vill, men renägare får du fan inte bli.

Nä de vill vara exklusiva å ena sidan , men de vill inte vara särbehandlade förutom i speciella frågor som gynnar endast dem 555:):)

Idag så var vi iväg och tittade på en stuga och när vi skulle hemåt så åkte jag lite olika småvägar som jag vet att sambon aldrig åkt på och då passerade vi Simmelsberga Gård och på planen så stod det maskiner för mer än 15 000 000:- dessa är garanterat inte betalda med vinster på odlingar och djur.
Ellaer någon som köpt gärden som ett avskrivningsobjekt. folk av typ Göran Persson köper gärna gårdar för att utnyttja skattereglerna för att sänka sin personliga skatt. eller också kan de vara köpta med pengar från banken.

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ

Tillbaka
Topp