P
Pjodd
Gäst
Säljer allt här nu , MC bilen allt , vi skiter i Thailand från och med Juni i år , har tröttnat på kass kurs på Svenska kronan , får se om några år när Sd har gjort vad de kan för att omvärden skall tro på att investrea i Sverige igen ,, tron är det sista som sviker .. men inte blir det Thailand nästa år inte ..Ett land som lånar enorma summor för att bekosta massinvandring är enligt omvärden inte trovärdigt att satsa på .. Det kommer att ta ett antal år att bygga upp Sverige efter denna kopiöst korkade politik .. men det kommer att bli sämre först ,innan förnändringarna kommer.
Inte tänker jag sitta som fattigpensionär här, likaså min fru har tröttnat på att Thaimyndigheterna håller Thaibathen uppe såsom de gör ...... frågan ä vad som händer framledes ... ..
Flyttade 10,000 svkr , fick ungefär 38350 thbt idag , skitkurs ...
Förut fick jag 50,000 vilket var ok att leva på en månad , då kan jag spara 5-6000 i månaden på Svenska kontot , lever billigare i Sverige nu , inget jag tror utan det är fakta , 4000 svkr i matkonto räcker utmärkt en månad för två i Sverige , skall man leva på drygt 15.000 thbt här så blir man inte fet .....
Du är modig som väljer att (trots din vetskap om vad som händer i Sverige) återvända. Hade jag inte vetat att du känner till vad som pågår så skulle jag kalla det för dumdristighet. Om man ska se det från den positiva sidan så gör du helt rätt i att flytta kapitalet till Sverige nu. När Thailand väl devalverar sin valuta (tidsfråga) så har du ett riktigt bra läge att (om du vill komma tbx naturligtvis) att göra en hacka. Du lyckades tidigare, varför inte igen