Trottoarer i Thailand, hur dom ser ut och vad dom kan användas till! (Bilder)

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Jag har tidigare tagit upp några ämnen med fenomen i Thailand bland annat Varför finns det övergångsställen i Thailand och Kör som en thai i den thailändska trafiken. Jag tänkte fortsätta med ytterligare ett ämne i serien och den här gången handlar det om Trottoarer i Thailand, hur dom ser ut och vad dom kan användas till. Syftet är inte att klaga. De som känner mig vet är det är min typ av humor och mitt speciella sätt att ironisera över vardagliga företeelser med glimten i ögat. (Nu menade jag inte @Glimten , han vill man inte ha i ögat)

Min önskan är att göra en bildtråd som visar hur trottoarer kan användas i LOS. Jag tror inte att någon här kommer att protestera om jag säger att Thailändare ofta visar prov på ett stort mått av uppfinningsrikedom och använder olika saker på ett mycket pragmatiskt sätt som kan slå den mest luttrade farang med häpnad. (Bra idé till en ny tråd som jag genast tänker skapa he he he). Just nu befinner jag mig inte i Thailand, annars hade jag genast gett mig ut på fotosafari för att visa vad jag menar. I Thailand finns faktiskt trottoarer även om många aldrig har sett dom. Det kan bero på att de är täckta med olika saker eller används som parkeringar eller byggts över. Möjligheterna med en trottoar i Thailand är oändliga.
trottoar.jpg


Ska ta en djupdykning i mitt fotoarkiv för att se om jag hittar några fler bilder. Under tiden kanske du har bilder på Trottoarer i Thailand, hur dom ser ut och vad dom kan användas till?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp