Hur ser Svenska Tjejer på Thailändska tjejer?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
:D Är Svenska tjejer avundsjuka på Thailändska tjejer?
Thailändska kvinnor har blivit ett inslag i gatubilden för många städer i vårt
avlånga land. Många killar attraheras av den exotiska mörkhåriga kvinnan
från orienten. Det mjuka sättet, kvinnligheten, choosfriheten, låga profilen.

Den karga, nordiska mannen faller direkt. Hans innersta drömmar om den
fulländade kvinnan, uppfylls i den asiatiska kvinnan. Hur många gånger har
jag inte hört från svenska tjejer " Vad är det för särskilt med dom " Under-
förstått Tjejer från Thailand.
Vi grabbar har kanske tröttnat på tjejer som det regnar in i näsan på!
Eller tjejer som ska vara som oss! Svinga en bägare, eller vara så lika oss
grabbar som möjligt i alla avseenden.

Jag kommer gående på Skånegatan med två thailändska tjejer. Vi är på väg till Restaurang Kopanjang. På samma trotoar kommer ett svenskt par
i 50 års åldern mot oss. Plötsligt ställer sig kvinnan, lite bredbent framför
oss och säger " Och vad är det för särskilt med dom där då " Hennes kar
försöker avstyra det hela med " Estrid kom nu ". Helt tydligt tyckte hon att
det var nå´t särskilt med en asiatisk kvinna.Förmodligen ett utslag av avundsjuka.

Eller den lätt salongsberusade kvinnan i 30 års åldern, som lutar sig över
bordet, på restaurangen, där jag och min fru sitter och avnjuter en måltid.
" Måste du köpa kärlek " säger hon!! Varpå jag replkerar att är det min
fru sen flera år tillbaka som du menar??
Hon reser sig snabbt, mumlar ursäkta och försviner mot garderoben.

Jag kan rada upp hur mång självupplevda exempel som helst på ren avund
sjuka från svenska tjejer.

PS. Jag ser inte ut som någon kasanova.

Hälsningar Nisse
 
Jag har faktiskt inte råkat ut för något sådant.
Om det bara är killar med thaiflickvänner/fruar som möts på det här sättet kan det mycket möjligt vara pga att hon inte ser ut som den "traditionella" thailändskan som kommer till Sverige. Hon har inte speciellt brun hud eftersom hon inte solar sig och ej vistats utanför Bangkok mer än korta resor, hon har även en del kinesiska drag eftersom hennes mamma är 50% kinesiska.

Som sagt jag har inte råkat ut för någon situation liknande denna...

// G
 
För ca 1 år sedan i Samui, bodde jag ihopa med min polare, Han var ute med sin tjej som är Thai på discot Green Mango och dansar var på 2 svenska tjejer kommer up till han riktigt arga och säger; Jaha vad e de för fel på oss svenska tjejer då? Varför måste du gå med thai XXXXXXX!

Min kompis thaitjej började gråta o de åkte hem istället! En misslyckad natt pga 2 dumma svenska brudar!


Fotnot - Fetstil editerat av moderator. Här på ThaiSnack.se ger vi inte våra nära och kära akronymer eller prefix. Mer info finns i denna tråd https://thaisnack.se/threads/46
 
Tänkte att jag som tjej kanske ska yttra mig i frågan. :)

Jag tror att det är ren avundsjuka/svartsjuka.
En del Thai-tjejer är så otroligt vackra.

Min sambo tyckte också att de var otroligt vackra... Den skiten.. :crybaby:
Bara skojja..
Skulle gärna vilja se ut som dom.. hehe

Kärlek och vänskap kan sträcka sig över landsgränser, kulturer, ålderskillnad, traditioner och religoner.
Så länge båda parter är lyckliga så är det OK! :thumbsup: :nod:

Försök att strunta i inskränkta och fördomsfulla människor...
 
Glömde säga..

Att jag tycker att även att en del Thai-killar ser riktigt bra ut..

Det är ett fint folk om ni hajjar vad jag menar :)
 
Intressant..

Har någon annan liknande erfarenheter?

Fan.. Alla nisses inlägg är enligt mig roliga att läsa roliga att läsa..
 
Nu har Gazza grävt djupt i arkivet ser jag. Men det är ju fortfarande en väldigt intressant fråga.

Själv vet jag inte vad jag ska svara, men de vänner jag har av det kvinnliga könet "anser" ingenting speciellt om dessa Thailändskor. Men det beror kanske på att dom känner mig.

Nu är det så att jag var 36år när jag träffade frugan och hon var då 30år. Vi har inte passat riktigt in i de militanta feministernas form för hur SWE/THAI förhållanden ser ut, så det kanske är därför jag har hört så mycket av dessa "roliga" fördomar och tycken från andra.

Men frugan har fått en hel del slevar med otrevliga ord i Thailand. Dom är för mig helt oförståeliga.
Dom har rakt ut sagt till henne "hur kan en så ful och gammal kärring få en så vacker och ung man!!!".
Idealen skiljer sig verkligen mellan Sverige och Thailand.
I Sverige är det jag som är ful (men hon är fortfarande äldre ;) ). Det är något jag påminner henne om så ofta jag bara kan. Hahaha
 
Eftersom jag är urdålig på Thailändska så översatt min dåvarande flickvän det som sas bakom ryggen på oss..
Bland annat när vi besökte ett tempel i Ayuttaya så sa suvenir försäljerskan : Ja ha.. ännu en dålig flicka som hittat rik falang..

Dessa ord tog hårt på flickvännen. Och fick mig att känna mig dum varje gång vi var ute tilsammans de nästkommande veckorna.. Idag skulle jag bara skita i det
 
Jo, frugan lämnade night bazar i Korat och var förbannad, bland annat.
Men hon översatte ofta till mig vad thailändskorna sa. Och dom sa det högt och tydligt.

Ofta så får man höra av släkt och vänner som har varit i Thailand hur fantastiska och trevliga Thailändarna är.
-"Jo", svarar jag. "Men det skulle även du vara om någon köpte dina t-shirtar för 500 Sek"
Thailändarna är faktiskt inte så trevliga och snälla med varandra som man faktiskt kan inbilla sig när man är där på semester.
 
Om jag som tjej går efter dom sista inläggen så är det inget fel på svenska tjejer, men rötägg finns överallt. Felet verkar tydligen vara på dom thailändska tjejerna som är avundsjuka på varandra.

Men min erfarenhet som svensk tjej, och väldigt annorlunda mot många andra är att det jag själv kan vara avundsjuk på är inte den thailändska tjejen utan mer på att många av dom snälla och fina svenska killanr är upptagna och helt förhäxade och drar ofta alla svenska tjejer över en kam, det kan kännas som en spark i magen ibland.
 
"Kycklingen " sa:
Om jag som tjej går efter dom sista inläggen så är det inget fel på svenska tjejer, men rötägg finns överallt. Felet verkar tydligen vara på dom thailändska tjejerna som är avundsjuka på varandra.

Men min erfarenhet som svensk tjej, och väldigt annorlunda mot många andra är att det jag själv kan vara avundsjuk på är inte den thailändska tjejen utan mer på att många av dom snälla och fina svenska killanr är upptagna och helt förhäxade och drar ofta alla svenska tjejer över en kam, det kan kännas som en spark i magen ibland.

Kycklingen har en poäng. Vilka är vi att döma? (lät väldigt bibliskt)
Har faktiskt inte hört några fula ord i Sverige av svenska kvinnor över vårat förhållande, utan det har bara hänt i Thailand.

Tycker inte att det varken är fel på varken de svenska eller thailändska kvinnorna. Har haft finska, svenska och thailändsk kvinna. Dom var/är ok hela bunten.

Att det sedan finns rödhåriga kärringar i skogen som röstar på FI och leker överklasskärring är en annan sak.
 
jag har läst lite till här och funderat, många gånger så kommer faktiskt en del av fördomarna av svenska män, OBS inte svenska kvinnor.
Vi satt ikväll och drack med en av brorsans grannar, HAN frågade brorsan rent ut, hur och var har du träffat din fru?. han sa att han har kompisar som träffat Thaitjejer på en Bar och "tagit" hit henne, brorsan förklarade att han har bott och arbetat i bangok i 7 år, under den tiden så träffade han sin fru, att dom levde ihop där, att dom var här på semester en gång tillsammans innan dom flyttade hit, och att dom är gifta sen -06, jag tänkte då på att brorsan att faktiskt och förklarade sej hur han hade träffat sin fru och vart, ingen frågade min man ikväll vart vi träffades och hur det gick till, så jag är ledsen killar, jag tror överlag att ni sjäva har dom flesta fördommarna mot Thailändska tjejer eller också är jag mer udda än jag nån gång trott att jag är.
 
Jag har aldrig hört något negativt om vårt förhållande här hemma i Sverige trots att min fru och jag är ett omaka par. Stor åldersskillnad och även stor skillnad i storlek. Det är möjligt att folk snackar bakom ryggen på oss, men det är då inget jag har hört.

Däremot har det kommit en dum kommentar i Thailand en gång. Vi hade köpt en ny säng och den levererades hem som brukligt är. Närr den var inburen så kom kommentaren från en av gubbarna: "Jaha, ännu en som har varit i Pattaya och hittat en rik falang". Som tur var för honom så förstod jag inte vad han sa, men frugan översatte efteråt.

Jag blev vansinnig, ville ta bilen och köra till affären direkt och kräva en ursäkt för att han hade förolämpat min fru och svärmor. Det var kanske tur att dom stoppade mig, men vi kommer aldrig att handla något i den affären igen. :mad:
 
Jag förstår dej legolas vad du menar, men du ser ju själv vilka som har skrivit i denna tråden efter gårdagen.
Killar som du och jag gillar som attan, du kan väl läsa vad dom skriver och skit i mitt inlägg om det är bättre men dom har ju själva en hel annan uppfattning än vad du har.
 
Ingen har rätt och ingen har fel!!!

Hur man än vänder och vrider på ämnet så blir det ord som blir fel, misstolkas eller irriterar läsaren...
Det finns ingen gylleneväg att gå, förutom att man själv har ett gott liv tillsammans med sin livspartner, det är ett val man har tagit och gett löften om...

Jag kan berätta om en tjejkompis(Hillevi)jag hade/haft, 2002 när jag skulle fylla jämt så talade jag om för henne att jag skulle ta en resa till Thailand, en födelsepresent till mig själv.
Jag hade nästan hunnit avsluta min mening, då vräkte hon ur sig detta:
- Jaha! ska du också hämta hem en Thailändska?!!
Vad ska svara på ett sånt kobra utfall, mitt svar blev att jag skulle ner och fira av mig själv...

Jo-Be
 
Jag håller med kycklingen att varken fördomar eller avundsjuka har ett kön!
 
"legolas " sa:
Hoppa inte ifrån ämnet nu,,,, och lägg detta på de svenska männen. Det är respektlöst. Det är möjligt att vi alla upplever en varierande verklighet därute i livet hemma i Sverige och för all del i Thailand. Vi ser och vi noterar vad som händer, och det händer olika saker för oss alla.

Men att säga att männen står för de flesta fördomarna gentemot de thailändska kvinnorna är grovt felaktigt. Jag tycker inte vi skall blunda i denna sak. Först och främst tycker jag att det är taskigt, att det är fel, och att det är en ren och skär avundsjuka ifrån den svenska kvinnan som beter sig många gånger på ett anskrämligt sätt.

Att sedan dra till i vanlig ordning med lite undantag är inte rättvist heller. jag tror kycklingen att du är ett helsickes fruntimmer, alltid go och trevlig emot alla. men du är absolut inte på ett endaste sätt representativ för den svenska kvinnan, långt ifrån,,, långt ifrån!!!

jag för min del har ofta funnit den svenska kvinnan vara väldigt grov, väldigt stygg och väldigt avundsjuk på andra. Rätt eller fel.... Det också är väl en grov överdrift, alla är ju inte sådana, men tyvärr så är alltför många sådana, och jag tycker det är vidrigt!!

Kom på en sak till nu, detta sägs med glimten i ögat. Du är inte rätt person till att tala om att jag eller nån annan inte ska hoppa ifrån ämnet som tråden handlar om. :angel:
 
Kan ju endast svara för mig själv och mina erfarenheter.

Från tjejer har jag endast fått positiva kommentarer när jag berättat jag har hittat en tjej från Thailand, medan många av killarna kommer med både öppna och förtäckte kommentarer av negativ karaktär.
 
Jag tycker som tjej att detta är en riktigt bra tråd. :thumbsup:

Det bevisar ännu mer att alla svenska tjejer är inte idioter även om vissa tycker och tror det (fast då är ju jag undantaget) ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ
 
Tillbaka
Topp