Simkort i Thailand

För många som skriver och läser på forumet är boende i Sverige och kan få för sig att det är samma hastighet här nere, det kan man få för sig om någon bara skriver 4G.
Testade mitt AIS sim kort nu, laddat med en månads internet paket AIS Mao Mao 450, fick 22.2 Mb/s download, 24.3 upload här i Pattaya.

http://speedtest.adslthailand.com/

JONAS !!
Mät mot SWE. bredbandskollen.se Då är du inte så glad längre,som du skriver själv så är TH. Thailand i alla lägen.
Deras värld slutar oftast i BKK då det gäller internet, vilket gör att uppkopplingen till det vi kallar, övriga världen är sparsam. Resten av världen existerar ju inte för dom.
Sämst av alla var dock TOT,som jag lyckades bryta kontraktet med.

Jag fick 13 Mb/s men alldeles för lång svarstid, 345 ms, jag skulle inte kunna spela online spel med det då är allt över 100ms odugligt.
Sen laggar det, stoppar upp ofta så det är väldigt ojämnt.

Får se när jag får min fasta lina fiberoptik från 3bb hur stabilt det är, skall få det inom 7 dagar sa dom, får se hur snabbt det går, grannen beställde förra veckan och dom var där redan dagen efter och installera det sa han.
Och han vart nöjd med sitt 3bb här.

Sen laggar det, stoppar upp ofta så det är väldigt ojämnt.

Det är nog det största problemet,samt att detta stopp, sabbar all trafik.
Har påpekat detta C:a 10ggr den sista månaden,standardsvaret är "Starta om modemet"
En gång har dom kommit hit, och petat lite i rotorn,bara spel för galleriet.

Idag verkar det dock som det är Thaisnack som är slött för bara den sidan det går trögt på och stoppar upp allt annat flyter på, tycker mitt mobila internet fungerar rätt bra nuförtiden här nere, skall som sagt bli spännande och se hur mitt fasta blir.
Det fasta jag har valt är 100/10 fiberoptik.

Man kan även välja abonemangstyp, vad för internet man vill ha även vilken samtatals abonemang man vill ha direkt på AIS hemsida.

Kan välja kombinerade internet/samtalspaket, eller välja enskilt internet och samtalspaket.
Jag ringer så lite så jag toppar upp mitt sim med one to call också har jag valt ett Mao Mao kontantbetalnings paket för internet på kortet, har bara toppat upp kortet först med den summan som internet paketet kostar sen går jag in på AIS hemsida väljer det jag vill ha och inom en sekund har du det.
Tycker dom Mao Mao är prisvärda och mitt internet flyter på bra, jag laddar upp bilder snabbt här, majoriteten av mina bilder jag laddar upp i min bildtråd laddar jag upp på mitt mobila nät.

Vad kostar ditt och hur många Gb?

Jag fick ju 1Gb gratis och nu när det är slut tog jag 2Gb för 99thb 7 dagar.
Ingår även 1Gb i 30 dagar gratis för facebook mfl som jag inte nyttjar.
Går lite långsammare på kvällen när skola/jobb är slut men märks lite på uppladdning bara.

True har en väldans massa paket på hemsidan så det blir nästan svårt att välja istället.

Jag har 3G MaoMao399B max speed 3GB and AIS WiFi.
Finns ju dyrare paket med mer GB
Ais har ju wifi på många ställen med inne i centrum.
Screenshot_20160713-082458.png
Screenshot_20160713-083259.png
Screenshot_20160713-082833.png

Vad kostar ditt och hur många Gb?

Jag fick ju 1Gb gratis och nu när det är slut tog jag 2Gb för 99thb 7 dagar.
Ingår även 1Gb i 30 dagar gratis för facebook mfl som jag inte nyttjar.
Går lite långsammare på kvällen när skola/jobb är slut men märks lite på uppladdning bara.

True har en väldans massa paket på hemsidan så det blir nästan svårt att välja istället.
Men många av deras paket är ju för abonnemang, då blir det inte så många paket att välja på, för jag antar att du bara kör på kontant kort som en vanlig turist.

Men många av deras paket är ju för abonnemang, då blir det inte så många paket att välja på, för jag antar att du bara kör på kontant kort som en vanlig turist.
Har många paket att ladda på kontantkort på AIS på deras hemsida om man loggar in, finns mycket mer än det jag visade här.
Sen åker man regelbundet så är det väl lika bra att registrera ett simkort på en längre tid, är ju bra om man vill ha internetbank med.

Har många paket att ladda på kontantkort på AIS på deras hemsida om man loggar in, finns mycket mer än det jag visade här.
Sen åker man regelbundet så är det väl lika bra att registrera ett simkort på en längre tid, är ju bra om man vill ha internetbank med.
Jo, men nu tänkte jag på @NilsG som har True som han hänvisade till längst ner i sitt inlägg ;) Ais har hur många som helst, jag har deras folder som jag tog i vintras med mig hem

Tror alla i familjen kör med olika prepaid, loggar man in på true finns en massa iaf. vet inte hur många exakt.

Tror alla i familjen kör med olika prepaid, loggar man in på true finns en massa iaf. vet inte hur många exakt.
Tur man har det lite lättare när man ska fylla på telefonen när man är nere, bara gå till butiken och säga summan man vill fylla på med. Max jag kan fylla på med är 79 bath, gäller upp till 7 dagar, men brukar vara slut på 3-4 dagar beroende på hur mycket man surfar

Tur man har det lite lättare när man ska fylla på telefonen när man är nere, bara gå till butiken och säga summan man vill fylla på med. Max jag kan fylla på med är 79 bath, gäller upp till 7 dagar, men brukar vara slut på 3-4 dagar beroende på hur mycket man surfar
Är väl inte svårare för en annan, går bara in i en butik säger 1 to call, vill man inte ha nåt paket väljer man inte det men blir dyrare i längden på en månad om man använder sitt internet ofta.

Fördelen med byn är att det går så långsamt att man inte behöver fylla på. ;) Fyller bara på för telefonin.

Är väl inte svårare för en annan, går bara in i en butik säger 1 to call, vill man inte ha nåt paket väljer man inte det men blir dyrare i längden på en månad om man använder sitt internet ofta.
Det blir lite dyrare, men då jag bor för kort tid i Thailand per år, så kan jag inte få abonnemang, och jag har ingen lust att sätta ett abonnemang på frugan

Det blir lite dyrare, men då jag bor för kort tid i Thailand per år, så kan jag inte få abonnemang, och jag har ingen lust att sätta ett abonnemang på frugan
Jag har inget abonemang, paketen jag visar är kontantkort, kan du inte köpa och registrera ett kontantkort som turist, jag hade inget annat än 30 dagars on arrival när jag registrerade mitt kontantkort, var inga problem.

Kortet är registrerat på mig, när jag registrerade kortet så frågade jag om det du nämnde, AIS Unlimited, men då sa hon att då jag bor för kort tid varje år därnere så kunde jag inte få det i mitt namn då det är abonnemang som gäller för 12 månader. Så då är det kontantkort som gäller för min del, sen om det kostar lite mer spelar ingen roll då jag bara använder det när jag är nere

Kortet är registrerat på mig, när jag registrerade kortet så frågade jag om det du nämnde, AIS Unlimited, men då sa hon att då jag bor för kort tid varje år därnere så kunde jag inte få det i mitt namn då det är abonnemang som gäller för 12 månader. Så då är det kontantkort som gäller för min del, sen om det kostar lite mer spelar ingen roll då jag bara använder det när jag är nere
Som sagt jag har med kontantkort bara registrerat på mig, sen går jag in på AIS hemsida och fyller på 3G MaoMao399B max speed 3GB and AIS WiFi.
Det är kontantkortspåfyllning som gäller 30 dagar, man kan välja abonemang som fylls automatiskt varje månad med men det har inte jag valt.
Så jag har köpt vanligt sim kort one to call och registrerat det i mitt namn inget annat och sen fyllt på bara, fyller jag på kontantkortet med 450 bath så dras de när jag väljer ett sånt 30 dagars internet unlimited.
Kanske hon missförstod och trodde du ville ha abonemang, jag sa inget om jag bodde i Thailand eller ej.

Ibland fyller jag på på flygplatsen på AIS med 450b eller 850b om jag inte gör det över nätet.
Men kan ju göra allt över nätet nu så för mig är det ingen mening att fylla på på flygplatsen.
Fyller på kortet på internetbanken sen logga in på AIS sida och välja vilken tillägstjänst man vill ha på tel och internet..

Hon kan ju missförstått, för det verkade ok pris för den mängd surf som ingick, då jag aldrig ringer utan bara surfar därnere

Liknande trådar

Tillbaka
Topp