Hur mycket vatten ska vi dricka for dagen i Thailand .

Ja, det du säger är alltså att ölutbudet är värdelöst
Det finns Leo på stranden och happy Vikings har Carlsberg på fat, hehe.

Det ligger en brew pub med egen bryggt öl i korsningen ner till stranden i Jomtien, men det slår ju inte att cykla förbi pang pang bryggeri i Hökarängen och ta en provsmakar bricka, öl mässigt.

Många ställen har ett väldigt magert utbud.
Bara två olika öl att välja, stor eller liten Chang.
Men det går att göra olika kombinationer för att variera upplevelsen.
Kall, ljummen, varm samt med is och plötsligt blir det inte så enformigt.

Ja, sedan kan man ju varva med att dricka fort och sakta så har man egentligen enormt många varianter.
Nu går det självklart att hitta en väldans massa bra öl, men det är lite omständigt om man inte redan befinner sig på en takbar eller liknande.

Inte är väl det alcohålhalten som avgör om ett öl är gott,mellanöl isverige är godast till mat tycker jag. 7.5 smakar bara alkohål, skit
Jag hade inte en frireligiös kollega som på 80 talet sa att det är inte alkoholhalten på starkölen som är avgörande. Då var typ all starköl lika stark så det var lätt att sluta sig till vilken typ av öl som han föredrog.

Alkohol är en smakbärare men visst en alkoholstark belgisk trapistöl är kanske inte den optimala måltidsdrycken till makaroner och falukorv.

Det godaste ölen jag druckit var på en englandsbåt på 80talet efter bastun antagligen mellanöl. Thailand har lite annorlunda ölkultur men Changen när det var starkast gick ner :cool:

Duger inte 8% åt dig eller klarar du inte av den styrkan som är för män?
Styrkan sitter i smaken sägs det.

Jag kan ha blandat ihop den med vanlig (regular) San Mig som de försökte lansera hårt för några år sedan, den var slätstruken, smakade bättre på philli.

Red Horse är svårt att hitta i Thailand, kan knappt komma ihåg när jag såg den. Så jag är osäker på vilken variant som säljs i Thailand, med tanke på Thailands höga alkohol skatter så skulle det kunna vara 6.9% eller om de i sann Thai anda har sänkt till 5% men förhoppningsvis är det 8% !

Det finns säker någon på forumet som är i Thailand och kan kolla!

Jag kan ha blandat ihop den med vanlig (regular) San Mig som de försökte lansera hårt för några år sedan, den var slätstruken, smakade bättre på philli.

Red Horse är svårt att hitta i Thailand, kan knappt komma ihåg när jag såg den. Så jag är osäker på vilken variant som säljs i Thailand, med tanke på Thailands höga alkohol skatter så skulle det kunna vara 6.9% eller om de i sann Thai anda har sänkt till 5% men förhoppningsvis är det 8% !

För mig dom har Red Horse på Tops, Tops har ju ofta lite större ölutbud än Big-C och Lotus's.

Säljs på Villa Market (77 THB 490ml burk) och Tops bland annat.
I Filippinerna är den 6,9% men i Thailand hela 8%.
San Miguel 5% brukar finnas på Lotus och 7Eleven.

Styrkan sitter i procenten.

Screenshot_20240728-101408_Chrome.jpg

Säljs på Villa Market (77 THB 490ml burk) och Tops bland annat.
I Filippinerna är den 6,9% men i Thailand hela 8%.
San Miguel 5% brukar finnas på Lotus och 7Eleven.

Styrkan sitter i procenten.

Screenshot_20240728-101408_Chrome.jpg
Har du en riktig bild?

Dvs på en öl som är köpt på villa market eller tops, ej googlad.

På Villa Markets hemsida framgår inte styrkan i % utan bara i useendet.

Fast det finns säker någon på forumet som är i Thailand och kan kolla!

Screenshot_2024-07-28-10-28-40-976_com.android.chrome.jpg

Liknande trådar

G
Svar
87
Visningar
6 K
glimten66
G
B
Svar
33