Vart aker vi for att slippa thairegnet?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

gnage

Gäst
Tjo!
Sitter pa Koh Smaui, Chaweng nu :) tyvarr sa oser det ju som bekant mest ner nu... Har egentligen redan bokat och betalat for att stanna har tills pa tisdag och sen ta baten till Koh Tao. Men nu har man ju borjat fundera lite pa om man ska skita i det.
Kanns lite for likt svenskt novembervader for att jag ska vara ritkigt nojd :p ja lite varmare ar det ju forstas.
Funderar pa att aka till Pattaya istallet, jag har dock aldrig varit dar, men det ar ju omtalat, och vaderprognosen sager att det ska vara sol dar narmaste veckan. Jomtien beach, hur ar det? Ar det badbart eller ar det for skitigt for det? Sen ar min tjej ingen bartjej och ar narmast lite generad over dom fa barer och tjejer som finns har i Chaweng, och dom ar ju inte jattemanga. Darfor tvekar jag lite pa att ta henne till Pattaya.
Darfor, nagon som har forslag pa andra stallen dar det inte regnar som satan just nu? Dar man kan bada i havet och dar det ocksa finns lite liv iaf, vill inte helt bort fran civilisationen igen (gjorde det redan, camping med familjen var intressant).
Snabba rad behovs! :wai:
 
"gnage " sa:
Tjo!
Sitter pa Koh Smaui, Chaweng nu :) tyvarr sa oser det ju som bekant mest ner nu... Har egentligen redan bokat och betalat for att stanna har tills pa tisdag och sen ta baten till Koh Tao. Men nu har man ju borjat fundera lite pa om man ska skita i det.
Kanns lite for likt svenskt novembervader for att jag ska vara ritkigt nojd :p ja lite varmare ar det ju forstas.
Funderar pa att aka till Pattaya istallet, jag har dock aldrig varit dar, men det ar ju omtalat, och vaderprognosen sager att det ska vara sol dar narmaste veckan. Jomtien beach, hur ar det? Ar det badbart eller ar det for skitigt for det? Sen ar min tjej ingen bartjej och ar narmast lite generad over dom fa barer och tjejer som finns har i Chaweng, och dom ar ju inte jattemanga. Darfor tvekar jag lite pa att ta henne till Pattaya.
Darfor, nagon som har forslag pa andra stallen dar det inte regnar som satan just nu? Dar man kan bada i havet och dar det ocksa finns lite liv iaf, vill inte helt bort fran civilisationen igen (gjorde det redan, camping med familjen var intressant).
Snabba rad behovs! :wai:
"gnage " sa:
Tjo!
Sitter pa Koh Smaui, Chaweng nu :) tyvarr sa oser det ju som bekant mest ner nu... Har egentligen redan bokat och betalat for att stanna har tills pa tisdag och sen ta baten till Koh Tao. Men nu har man ju borjat fundera lite pa om man ska skita i det.
Kanns lite for likt svenskt novembervader for att jag ska vara ritkigt nojd :p ja lite varmare ar det ju forstas.
Funderar pa att aka till Pattaya istallet, jag har dock aldrig varit dar, men det ar ju omtalat, och vaderprognosen sager att det ska vara sol dar narmaste veckan. Jomtien beach, hur ar det? Ar det badbart eller ar det for skitigt for det? Sen ar min tjej ingen bartjej och ar narmast lite generad over dom fa barer och tjejer som finns har i Chaweng, och dom ar ju inte jattemanga. Darfor tvekar jag lite pa att ta henne till Pattaya.
Darfor, nagon som har forslag pa andra stallen dar det inte regnar som satan just nu? Dar man kan bada i havet och dar det ocksa finns lite liv iaf, vill inte helt bort fran civilisationen igen (gjorde det redan, camping med familjen var intressant).
Snabba rad behovs! :wai:

Brukar ju vara slut på regnet så här års i Thailand...Men Jomtien är ju ett trevligt alternativ och inte så bullrigt och stökigt som Pattaya som du ju åker till på en halvtimme från Jomtien med "tucktuck" för 20 bht. Skulle föreslå hotell/restaurang AVENUE IN, soi welcome, som är Svenskägt och ligger precis vid beachen. Mycket trevligt hotell med dagens rätt till hyfsat pris...och Björn hjälper till med det mesta. Stranden är väl inte den renaste...inte heller vattnet men finns bra swimmingpooler i närheten.

Lycka till! :thumbsup:
 
Ja inte slut pa regnet alls tyvarr. Dar vi nyss kom ifran, Trang, sa ar det nu tom oversvamningar sager familjen. Tur man hann darifran iaf :thumbsup:

Ska kika pa hotellen du tipsade om, tack :wai:

Fler forslag eller kommentarer mottas garna ocksa!
 
Eftersom jag bor i Hua Hin för att jag tycker att det slår Pattya/Jomtien alla dagar i veckan så föreslår jag givetvis det, dessutom betydligt närmare.
Enda anl att åka till Pattya/Jomtien är om man är en singel snubbe som gillar att festa. I Hua Hin har du allt men i lite lugnare tempo och lite mer "klass" på folket.
Trafiken är mycket lugnare, allt är lättare och smidigare här.
Stranden är 100 ggr bättre än Jomtien men kommer inte i närheten av det du har på Ko Samui.
Men kommer du hit och har oturen att det är högvatten precis när du går ner på stranden så är den ingen höjdare, då ser det nästan ut som i Jomtien ;-) Fast inga försäljare, inga jetskiis eller speedboats, sånt slipper man här.
Men 9 ggr av 10 när man går ner mellan 10 och 2 så är det lågvatten och då är stranden helt suverän, men inte precis nere vid Hilton, mitt för Market Village är bättre.

Bifogar en bild på hur det ser ut vid lågvatten, jämför gärna med Jomtien/Pattya...

Visa bilaga 35675
 
ja det kan kanske vara ett alternativ. var där en kort sväng förra året men gillade det då inte, främst för att det knappt var en människa där :thumbsdown: men det var i juli så kanske bättre nu? vädret just nu, är det stabilt? sådär thailanfsfint som man väntar på när man går på jobbet hemma och längtar ner? 8)
 
"gnage " sa:
ja det kan kanske vara ett alternativ. var där en kort sväng förra året men gillade det då inte, främst för att det knappt var en människa där :thumbsdown: men det var i juli så kanske bättre nu? vädret just nu, är det stabilt? sådär thailanfsfint som man väntar på när man går på jobbet hemma och längtar ner? 8)
Vädret är skapligt, inte helt 100 stabilt än men stabilare än Ko Samu, samma här som i Pattya.
Ang folk så är det högsäsong nu...
 
;DFarstar inte hur man kan lura folk tillHua Hin, det regnar ju aven dar just nu.
har polare dar och regnat har det flera dagar nu ..
Dessutom ett djakla trakigt stalle far galna golfare.Finna ju inte mycket annat.En massa gamla trotta golfgalningar ;)
 
Åk till Thailand naturligtvis och du slipper agera cykelställ 5 gånger om dan. Regnet slutade i Thailand för 2 veckor sen.
 
Jepp regnar gör det, just nu en hel del. Men vad vet du eg om Hua Hin Phonta? Har du varit här mer än som turist någon dag?
Vart var det nu du bodde nånstans?... ;D
 
"bson " sa:
Jepp regnar gör det, just nu en hel del. Men vad vet du eg om Hua Hin Phonta? Har du varit här mer än som turist någon dag?
Vart var det nu du bodde nånstans?... ;D

vet inte mycket om Hua Hin,men det jag vet racker ...
kommer dit i morgon eftermiddag igen ,bor da 1 km fran jarnvagsstationen
 
Jomtien och Pattaya är 2 helt olika ställen kan inte skriva om dom som det var samma. Pattaya har fått ett ansiktslyft medans jag blev riktigt förvånad igår när jag var i Jomtien hur sunkigt och nerskräpat det var.
 
Jomtien e för dom gamla stofilerna kan hålla me om att det ser sunkigt ut där o alldeles för mycke ryssar
 
DARFOR ATT DET RAKAR LIGGA HALVAGS TIll Khonkaen. ;)
Och glom detta om att visa nat , tror jag hajat mentaliteten hos dig...... :eek:
 
"Phonta " sa:
DARFOR ATT DET RAKAR LIGGA HALVAGS TIll Khonkaen. ;)
Och glom detta om att visa nat , tror jag hajat mentaliteten hos dig...... :eek:
Du tycks haja det mesta om sånt du aldrig sett... Grattis!
Men du skulle nog bli rätt förvånad om du fick uppleva en del saker IRL.
Allt är inte vad det verkar...
Litet tips på vägen, du kan äta billigare i Cha Am sägs det :eek:
 
"Phonta " sa:
;DFarstar inte hur man kan lura folk tillHua Hin, det regnar ju aven dar just nu.
har polare dar och regnat har det flera dagar nu ..
Dessutom ett djakla trakigt stalle far galna golfare.Finna ju inte mycket annat.En massa gamla trotta golfgalningar ;)

Det finns t ex riktig MC Harley Davidson och jag kör en risbrännare Honda 400 NV chopper. Sedan finns det en kille som bär VVG tröja (våga vägra golfa) + mycket mer. Kolla in Cool Relax där har du törstiga svenskar ibland på kvällarna (http://www.sunsearch.in.th/thailand-se/ ... ool-relax/)
 
Ar du har nu Pontiac :D Har tillbringat 1 timme for att finna en bensinmack .....?
 
"Phonta " sa:
Ar du har nu Pontiac :D Har tillbringat 1 timme for att finna en bensinmack .....?

Hahaha, du visste ju allt värt att veta om Hua Hin ;D ;)
Det finns 3st inom nån km från där du sa att du befinner dig.
Ta vägen mot Cha Am, på vänster sida har du Shell, på höger den dom kallar Botata men som ser ut som Oljan hemma, droppen.
 
Beachen ar skit...fin ;D Riktigt fin ,var nere med gumman och hunden i kvall .riktigt mysigt .....
Aker till Pattis i morgon bitti, skall kolla pa ett hus som ar till uthyrning ,bra vader har nu ,men vet inte riktigt vad jag skall saga om staden ,en huvudgata ,,thats it ....... 8)

;)Retas bara ,kanske rikyigt bra om man hittade en hojklubb ocksa ......
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
1 K
R
 
Tillbaka
Topp