Vart aker vi for att slippa thairegnet?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Beachen ar skit...fin ;D Riktigt fin ,var nere med gumman och hunden i kvall .riktigt mysigt .....
Aker till Pattis i morgon bitti, skall kolla pa ett hus som ar till uthyrning ,bra vader har nu ,men vet inte riktigt vad jag skall saga om staden ,en huvudgata ,,thats it ....... 8)

;)Retas bara ,kanske rikyigt bra om man hittade en hojklubb ocksa ......
Finns massor av hoj klubbar här, allt från bandidos till goa gubbar ;)
Kan också tipsa om att det är billigare att hyra hus här än i pattis.
Visst det finns bara en huvudgata men det är ju det som är bra, allt man behöver och vill ha finns samlat på ett någorlunda litet område, inte utspritt som i Pattis.
Och vill man gå på bar eller ut och dansa med frun så går det utmärkt utan att man behöver se en massa gogo dansa runt stången, här finns tjejer men det är mycket snällare. Har du varit nere runt Bintabaht borta vid Hilton?
JJ:s bar är trevlig om man vill ta en svängom med tanten :thumbsup:
Även om det inte är så stort så tar det tid att lära känna Hua Hin...
 
"Phonta " sa:
Ar du har nu Pontiac :D Har tillbringat 1 timme for att finna en bensinmack .....?

Tyvärr, är på Åland på min fars begravning. Hojklubb finns vid klongen nära Immigrate Office. Det finns mycket Amerikanska bilar och motorcyklar, Pala-U vägen ca 5 km från Hua-Hin. Ha det bra i Pattis! :)
 
blir nog inget mer Hua Hin for mig , alldeles for stillsamt for en gammal gubbe , hyrt nu i Pattis sa far vi se om sex manader ;D
 
"Phonta " sa:
blir nog inget mer Hua Hin for mig , alldeles for stillsamt for en gammal gubbe , hyrt nu i Pattis sa far vi se om sex manader ;D
Tröttnat på livet på landet?
Det var ju så bra där uppe i risbyn med fiske och råttjakt, har intresset övergått till musjakt ;D ;D
 
"bson " sa:
Eftersom jag bor i Hua Hin för att jag tycker att det slår Pattya/Jomtien alla dagar i veckan så föreslår jag givetvis det, dessutom betydligt närmare.
Enda anl att åka till Pattya/Jomtien är om man är en singel snubbe som gillar att festa. I Hua Hin har du allt men i lite lugnare tempo och lite mer "klass" på folket.
Trafiken är mycket lugnare, allt är lättare och smidigare här.
Stranden är 100 ggr bättre än Jomtien men kommer inte i närheten av det du har på Ko Samui.
Men kommer du hit och har oturen att det är högvatten precis när du går ner på stranden så är den ingen höjdare, då ser det nästan ut som i Jomtien ;-) Fast inga försäljare, inga jetskiis eller speedboats, sånt slipper man här.
Men 9 ggr av 10 när man går ner mellan 10 och 2 så är det lågvatten och då är stranden helt suverän, men inte precis nere vid Hilton, mitt för Market Village är bättre.

Bifogar en bild på hur det ser ut vid lågvatten, jämför gärna med Jomtien/Pattya...
Hua Hin är ingenting for gamlingarna det är bäst att hålla sig i Pattaya- Jomtien, i Hua Hin finns ingen strandpromenad vad jag vill minnas, som gor det blir fastkorning med rullatorn i sanden.
Sedan vill gamlingarna ibland ut på bar och kanske "bensprattel" också, for att få spirit och kanske blir lite lullig också, på hemvägen måste den stora vägen korsas som har en mycket hård och intensiv trafik.
En sådan korsning kan vara mycket riskfull for en gamling, det kan bli Budda på direkten. Sedan är det alldeles for lite action i Hua Hin for en gamling.
Det var en svensk snubbe med for mycket pengar, som inkopte en mycket stor katamaran båt och oppnade färjetrafik från Jomtien - Pattaya till Hua Hin. Han korde inte många resor innan han avslutade projeketet och det kunde ses som ett stort fiasko.
Det var självklart det skulle misslyckas for vem vill lämna Pattaya- Jomtien for Hua Hin.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
1 K
R
 
Tillbaka
Topp