Hur mycket vatten ska vi dricka for dagen i Thailand .

Lätt gjort ;) . Går mina golfrundor ibland och är slut efter dessa. Fungerar dock bra vid typ 15grader. Banta är inte och tänka på men förbruka kalorier kan jag öka på. O andra sidan har blodtrycket inte så mycket med magen och göra. Mor min hade sin stroke vid 40 år 0ch hon vägde ingenting men hade högt blodtryck.
Högt blodtryck och ibland yrsel i värme tyder på vätskebrist.

Blodvolymen sjunker och förmår inte pumpa syrerikt blod till hjärnan.
Särskilt när man reser sig upp.

Har du svullna ben också är det ett tecken på att hjärtat inte får blodet dit det behövs som mest.
Stödstrumpor kan hjälpa.

Vatten i Thailand??

Det enda jag drack när jag bodde i Thailand var Singha beer och Sangsom med coke.

Annars blev det pepsi på seven.

BTT

Lätt gjort ;) . Går mina golfrundor ibland och är slut efter dessa. Fungerar dock bra vid typ 15grader. Banta är inte och tänka på men förbruka kalorier kan jag öka på. O andra sidan har blodtrycket inte så mycket med magen och göra. Mor min hade sin stroke vid 40 år 0ch hon vägde ingenting men hade högt blodtryck.
Nja nu är du ute på hal is ;)

Gick du direkt på Sangsom?

Jag körde Mekong till den blev svår, eller omöjlig, att få tag i.

Men Sangsom är glodare iof...

Under baråren körde jag första med Sangthip och coke men senare fick man ju byta till Sangsom.

Mekong drack jag en kväll och det räckte. Blev rejält bakfull med spyor och skit.

BTT

Varken den förra eller dagens Chang är något vidare egentligen.
Det duger, inte mer än så
Smaken är som baken, men det är milsvidd skillnad mellan dem.

Klassikern var just Chang beer, Dvs Elefantöl, med Carlsberg som delägare.

På den tiden hade iof Singha kvar sitt bett i smaken och styrkan.

Kloster Bier var för, ja för vissa tyskar kanske.

Smaken är som baken, men det är milsvidd skillnad mellan dem.

Klassikern var just Chang beer, Dvs Elefantöl, med Carlsberg som delägare.

På den tiden hade iof Singha kvar sitt bett i smaken och styrkan.

Kloster Bier var för, ja för vissa tyskar kanske.

Ja, nu tar du definitivt upp bristen på tillgänglighet på bra öl i världens bästa land (tydligen), Thailand.

Rent generellt så är det ett taskigt ölutbud i Thailand. Det är bättre nu, men fortfarande ganska värdelöst.
Mmm det kan vi tacka makten för, svinhöga skatter avgifter tull etc som skall skydda oligopolet, och det funkar rätt bra.

De har effektivt stoppat " alla " microbryggerier också.

Eventuellt en liten bättring på gång men det kommer väl knappt märkas på marginalen.

Liknande trådar

G
Svar
87
Visningar
6 K
glimten66
G
B
Svar
33
Visningar