Skicka paket från Thailand till Sverige

Mickey666

Medlem
Att skicka ett paket ex. 25 kg till Sverige.
Vart vänder man sig och ca. pris? Nån som har någon erfarenhet eller råd?
Tackar på förhand...:wai:

Vi fick ett paket med lite grejor för några dagar sedan, det kom fram oskadat efter ca 10 dagar. Vikten ca 2,5 kilo. Helt acceptabelt tycker jag.

Var till posten å frågade vad det kostar att skicka 20kg till Sverige, 8000thb var svaret, tänkte skicka två st vattepumpar å lite annat som jag släpat hit, denna resa fick vi ju bara ta med 20kg mot förut alltid 30kg incheckat, nån som har någon erfarenhet av dylikt? Grejerna är ju begagnade och mina så borde inte vara tull och moms eller hur?

Var till posten å frågade vad det kostar att skicka 20kg till Sverige, 8000thb var svaret, tänkte skicka två st vattepumpar å lite annat som jag släpat hit, denna resa fick vi ju bara ta med 20kg mot förut alltid 30kg incheckat, nån som har någon erfarenhet av dylikt? Grejerna är ju begagnade och mina så borde inte vara tull och moms eller hur?
På Facebook finns det massor av resenärer som erbjuder sina kilon på flyget. Priset varierar mellan 100-150kr/kg mest Thai som tar hem matvaror, men två vattenpumpar kan ju vara roligt.

Min fråga blir dock, är det inte både enklare och antagligen billigare att köpa dessa i Sverige istället och slippa fraktkostnaden?

På Facebook finns det massor av resenärer som erbjuder sina kilon på flyget. Priset varierar mellan 100-150kr/kg mest Thai som tar hem matvaror, men två vattenpumpar kan ju vara roligt.

Min fråga blir dock, är det inte både enklare och antagligen billigare att köpa dessa i Sverige istället och slippa fraktkostnaden?
Jag har inte hittat någon till rimlig kostnad här kostar en sådan pump jag behöver 6000 thb, det är en ejektorpump för borrhål, jag håller ju på att bygga ett litet hus på min jordbruksfastighet (till min fru 555) men vattenbrunnen ligger så lågt i förhållande till huset å jag vill ha pumpen i huset för att slippa dra el till brunnen å även slippa frysrisk på vintern när vi är i värmen

Var det priset på flygfrakt?
Kolla isåfall priset med båt?
Men under pandemi vet jag att frakt priserna har stigit rejält.

Jag vet att man kan skicka en flyttkartong för ca 400kr åt andra hållet, Sverige-Thailand. Det är som en del i en större sändning. Men frakten åt andra hållet är nog dyrare, då det är mer gods som går det hållet, därigenom pressas priset upp.

Vi (min fru 555) frågade efter billigaste, vet inte om thaiposten skickar med båt, detta måste ha varit med flyg eftersom det skulle ta ca 7 dagar, tyckte 8000thb är ok för 20kg om det nu stämmer, detta är ju Thailand 555 å kan ändras om man frågar någon annan,

Vi (min fru 555) frågade efter billigaste, vet inte om thaiposten skickar med båt, detta måste ha varit med flyg eftersom det skulle ta ca 7 dagar, tyckte 8000thb är ok för 20kg om det nu stämmer, detta är ju Thailand 555 å kan ändras om man frågar någon annan,

Kolla med DHL, UPS osv... också.
ThaiPosten är nog inte bäst på paket.

Liknande trådar

L
Svar
2
Visningar
4 K
boonkaan
B
N
Svar