Jobb för en Thaikille 20 år i Korat? Meckare

Ingen har sagt att mamma skall hålla handen på sina 20 åriga barn i Sverige. Som chef i många år vet jag att många svenska killar är otroligt lata... Hellre kolla på FB, än att jobba.. 2 minuter så åker mobilen upp.. Kolla senaste vad som hänt... Missat något? Hade de lagt ner mer tid på jobbet hade kanske utvecklats och fått ett bra jobb och fast anställning? Nu? näää De har inte tid med jobbet... Update på nätet går före arbetet.. ;)
På vår grabbs arbete i Thailand, är mobiltelefoner förbjudna under arbetstid. Det går att nå honom via växeln i företaget. :)

Den där jävla mobilen ungdomarna håller på med är skit, men tjejer/kvinnor mycket värre än killar.

Lite roligt att det är lata ungdomar med mobiler hela tiden. Sitter just nu och tittar på en gubbe på snart 60 som spelar på mobilen istället för att arbeta samtidigt som jag sitter här och skriver istället för att arbeta :)

Eller varför inte alla goa historier från äldre gubbar om hur packade folk var på arbetsplatsen förr i tiden och hur man var tre gånger så mycket folk som gick runt och man kunde gömma sig i 20 år utan att behöva göra något.

Om 30 år lär dagens ungdomar sitta och gnälla på hur lata framtidens ungdomar är som sitter med valfri onödig pryl istället för att arbeta.

Lite roligt att det är lata ungdomar med mobiler hela tiden. Sitter just nu och tittar på en gubbe på snart 60 som spelar på mobilen istället för att arbeta samtidigt som jag sitter här och skriver istället för att arbeta :)

Eller varför inte alla goa historier från äldre gubbar om hur packade folk var på arbetsplatsen förr i tiden och hur man var tre gånger så mycket folk som gick runt och man kunde gömma sig i 20 år utan att behöva göra något.

Om 30 år lär dagens ungdomar sitta och gnälla på hur lata framtidens ungdomar är som sitter med valfri onödig pryl istället för att arbeta.

Ja, avdankade gubbar har man sett fler än en på arbetsplatserna.
Om en lat ungdom anstränger sig i 15 minuter så producerar han mer än en avdankad gubbe mäktar på en vecka.

Tillhör du de närmare 60, som slöar på arbetstiden?
Och!! Hur landade denna fråga Om en Thai kille i Korat, till att bli en fråga om erfarenheter om gamla "gubbar" mot ungdomar? Förstått att det mer handlar om egna erfarenheter i Sverige...
För lite påminnelse... !! ;) Läs @Berralund s tråd.. Trådförstörelse med mera..
Kanske det ringer en klocka någonstans?? ( läs noga).. :wai::wai::wai:

Tillhör du de närmare 60, som slöar på arbetstiden?
Och!! Hur landade denna fråga Om en Thai kille i Korat, till att bli en fråga om erfarenheter om gamla "gubbar" mot ungdomar? Förstått att det mer handlar om egna erfarenheter i Sverige...
För lite påminnelse... !! ;) Läs @Berralund s tråd.. Trådförstörelse med mera..
Kanske det ringer en klocka någonstans?? ( läs noga).. :wai::wai::wai:

Ge dig nu! Grabben har ju redan fått tag i ett jobb. Vad spelar det för roll om tråden går lite ot?

Ge dig nu! Grabben har ju redan fått tag i ett jobb. Vad spelar det för roll om tråden går lite ot?
Jaaaa… Varför inte!!! Önskar du att alla trådar skall ha mer :offtopic: ??? Skit i andra... Bara man själv är nöjd?
Så TS's uppmaning skiter du i? Vilka mer trådar anser du skall förstöras?? Uppmaningen varade inte ens en vecka... Sedan börjades det igen..
Uppmaningen var i TS tråd: Trådförstörelse med mera
Vad är det man inte förstår? Vad jag förstått var det för att just få slut på dessa inlägg som bara handlar om något helt annat.. Samt en hel del personliga angrepp som även förekommit.
Kanske det är andra som har liknande frågor om deras ungdomar, i en annan by? Det tänker man inte på...
Kanske jag som fattat fel??? Det är kanske ok att skriva vad som helst i trådarna?? Skit i andra?? :reta:

Vad trött man blir, femtiotolfte gången liknande skrivning:p
Och ändå går inte hissen ända upp ?? Trådförstörelse med mera
Varför inte läsa och ta till sig infon från TS?? Då slipper du mitt snack om saken.. Hur svårt kan det vara??
Gissar att några lusläser något av mina 1000 tals inlägg för att kunna tjafsa vidare... ;) De går direkt till samma papperskorg... :)
Hoppas på trevligare ton... :wai:

Och ändå går inte hissen ända upp ?? Trådförstörelse med mera
Varför inte läsa och ta till sig infon från TS?? Då slipper du mitt snack om saken.. Hur svårt kan det vara??
Gissar att några lusläser något av mina 1000 tals inlägg för att kunna tjafsa vidare... ;) De går direkt till samma papperskorg... :)
Hoppas på trevligare ton... :wai:
Jag tror inte vi behöver fler moderatorer på detta forum.:thumbsdown:

Jag tror inte vi behöver fler moderatorer på detta forum.:thumbsdown:
Verkar som att du inte tagit åt dig någonting av vad TS-Teamet informerade om. :confused: Fortsätter lika dant hela tiden.. Får du en chans, så förstör du en tråd eller kommer med otrevligheter. Vad är ditt problem? Att förstöra? Att hata andra? Vad?
Spelar ingen roll vilken tråd jag skriver i, så är du där direkt och förstör.. Sitter du och skannar Pepsis alla inlägg? NU!! Hittade jag en... Måste vara elak!! :(:( Snabbt in med trådförstörelse... :eek::eek: Varva ner... :wai::wai::wai:

Verkar som att du inte tagit åt dig någonting av vad TS-Teamet informerade om. :confused: Fortsätter lika dant hela tiden.. Får du en chans, så förstör du en tråd eller kommer med otrevligheter. Vad är ditt problem? Att förstöra? Att hata andra? Vad?
Spelar ingen roll vilken tråd jag skriver i, så är du där direkt och förstör.. Sitter du och skannar Pepsis alla inlägg? NU!! Hittade jag en... Måste vara elak!! :(:( Snabbt in med trådförstörelse... :eek::eek: Varva ner... :wai::wai::wai:
Kan du inte ge dig, Pepsi....
Du är på som en ordningsman och hackar i varenda tråd. Det är ofrånkomligt att det blir lite off topic ibland, men diskussionen kan vara givande ändå.

Så vad säger du? Kan vi inte låta TS-teamet sköta det här? Eller så anmäler du helt enkelt de inlägg du inte gillar istället för att överösa forumet med en massa pekpinnar.

Liknande trådar

T
Svar
12
Visningar
3 K
Thaimartin
T
A
Svar
21
Visningar