Nya jobb som utlänningar får ha i Thailand

Om man ser på vad ni fiskade så lät det lite som hobbyfiske som gamlingarna avsluta sina dagar med. ;)
Men kul ändå makrillfisket är fint när den kommer in, men är ju inte så många makrillgarnsbåtar kvar.
Själv har jag vart på Enskär, Ocean, Nolsö, Oda, Ålesund och en till GG båt som jag glömt namnet på.
Jag säger inte att du inte har jobbat där men jag tror vi har olika definitioner på hårt arbete.
Men kul fiske du bedrivit tyvvär är det inte mycket kvar av yrket.
När du kärrat ut 50 kubik btg på två man, då kan man kalla det hårt arbete, om du sedan skall tävla med dig själv och öka till 70 kubik, vid nästa gjutning, då är det hårt arbete.
Eller inte tala om stenhögarna Vid Bohus Malmön de hade hårt arbete.
Men finns säkert de som haft hårdare arbete än dig o mig

När du kärrat ut 50 kubik btg på två man, då kan man kalla det hårt arbete, om du sedan skall tävla med dig själv och öka till 70 kubik, vid nästa gjutning, då är det hårt arbete.
Hårt arbete för mig, är att läsa om hur hårt arbete ni andra har :):);)

Hej

Ja det finns många jobb som är tunga, man behöver ju inte direkt gå på gym eller springa sig trött efter en arbetsdag med kroppsarbete, i Thailand har vi ju dessutom värmen som tar lite hårdare på oss falanger än Thailändarna, men det känns jävligt skönt efteråt och då kan man unna sig en pilsner.

Mvh isan lover

När var du stenhuggare på bohusmalmön, är du sketagammal eller, där har inte hörts ett mejselslag under min levnadstid.
Fast yrkesfiskare ute i full storm och istapparna hänger i skägget.
Det finns inte mycket tyngre arbeten, hänt par gånger att man vart orolig om man skall komma hem.
Finns det olika typer av yrkesfiske, det tyngsta men också roligaste var tungefisket utanför Norska kusten.
Kräftfisket utanför norra bohuslän var bekvämast, gick man mest bara ut i finväder och kom hem varje dag, tungefisket gick ju dygnet runt i allsköns väder.

Men tufft om du vart stenhuggare på malmön det hade man velat höra mer om, fint där, runt tullbodarna på fastlandet vid färjan är för jäkla fint sommartid.
Brukade ta båten och bada bland öarna där när jag var barn.

Hårt arbete för mig, är att läsa om hur hårt arbete ni andra har :):);)
Ja för mig med i dagens läge, slutade med hårt arbete för 14 år sen och hemma innebär hårt arbete att kolla så dom sköter sig som på bilden ;)
Jag har lärt mig utnyttja arbetskraften här nere, hjälper Thailand genom att betala för tjänster så folk har jobb ;)
20180622_134100.jpg

När var du stenhuggare på bohusmalmön, är du sketagammal eller, där har inte hörts ett mejselslag under min levnadstid.
Fast yrkesfiskare ute i full storm och istapparna hänger i skägget.
Det finns inte mycket tyngre arbeten, hänt par gånger att man vart orolig om man skall komma hem.
Finns det olika typer av yrkesfiske, det tyngsta men också roligaste var tungefisket utanför Norska kusten.
Kräftfisket utanför norra bohuslän var bekvämast, gick man mest bara ut i finväder och kom hem varje dag, tungefisket gick ju dygnet runt i allsköns väder.

Men tufft om du vart stenhuggare på malmön det hade man velat höra mer om, fint där, runt tullbodarna på fastlandet vid färjan är för jäkla fint sommartid.
Brukade ta båten och bada bland öarna där när jag var barn.
Du läser inn vad du vill, har aldrig påstått att jag varit sten huggare, men jag vistades rätt mycket bland dom, så jag såg en hel del av det hårda arbetet, under 9 timmar sex dagar i veckan, men så blev dom radikala också. Till skillnad av en del andra glidare.

Jag brukar köra den att falang inte ens får jobba på egen tomt, till frugan när hon vill att jag skall göra nått:D
Dummaste jag hört säger hon;)

Hon tycker jag skall tvätta och måla muren nu när vi åker 6 veckor i höst (180m):eek:

Hade jag bott vinterhalvår så ok, men 6 veckors semester, aldrig när jag kan hjälpa folk med jobb för 3-400 b om dagen;)

Du läser inn vad du vill, har aldrig påstått att jag varit sten huggare, men jag vistades rätt mycket bland dom, så jag såg en hel del av det hårda arbetet, under 9 timmar sex dagar i veckan, men så blev dom radikala också. Till skillnad av en del andra glidare.
Ja det var väl dom som arbetade fram så du kunde flytta ner till Thailand och glida runt på bidrag i förtid.
Har du gjort nåt mer tungt i livet förutom att titta på när 2 gubbar kärrat ut 50m3 btng eller har glidare varit din livsstatus?

Jag brukar köra den att falang inte ens får jobba på egen tomt, till frugan när hon vill att jag skall göra nått:D
Dummaste jag hört säger hon;)

Hon tycker jag skall tvätta och måla muren nu när vi åker 6 veckor i höst (180m):eek:

Hade jag bott vinterhalvår så ok, men 6 veckors semester, aldrig när jag kan hjälpa folk med jobb för 3-400 b om dagen;)
Rätt, jag funderar på att anställa en hushållerska till nya huset, kostar väl inte mer än 8000 baht i månaden.

Ja det var väl dom som arbetade fram så du kunde flytta ner till Thailand och glida runt på bidrag i förtid.
Har du gjort nåt mer tungt i livet förutom att titta på när 2 gubbar kärrat ut 50m3 btng eller har glidare varit din livsstatus?
Eller så kanske det var en arbetsplats olycka som gjorde att det blev så, men man kunde lika gärna varit död,
många som dör i bygg svängen, inte då endast av asbets.
Men du har uppenbart stora problem att det finns ett socialt skyddsnät.

Eller så kanske det var en arbetsplats olycka som gjorde att det blev så, men man kunde lika gärna varit död,
många som dör i bygg svängen, inte då endast av asbets.
Men du har uppenbart stora problem att det finns ett socialt skyddsnät.
Jag har inga problem med socialt skyddsnät, tycker det är bra.
Jag har själv varit med om en alvarlig olycka med krossat bäcken och ena benet upptryckt i ryggen.
Men det går alltid att skola om sig om ens tidigare yrke var för hårt, så länge huvud och armar fungerar finns det en arbetsuppgift man kan utföra.

Jag har inga problem med socialt skyddsnät, tycker det är bra.
Jag har själv varit med om en alvarlig olycka med krossat bäcken och ena benet upptryckt i ryggen.
Men det går alltid att skola om sig om ens tidigare yrke var för hårt, så länge huvud och armar fungerar finns det en arbetsuppgift man kan utföra.
Men har du fyra år kvar är det väl lite onödiga kotnader.

Hej

Är det p.g.a av egna erfarenheter som du tycker att det vore omöjligt eller konstigt att arbeta tillsammans med Thailändare på en farm, för mig är det i högsta grad både möjligt, givande och naturligt,
Mvh isan lover

Däremot är det tyvärr olagligt. Att myndigheterna inte kollar detta (där du vistas) är en annan sak. :)

Däremot är det tyvärr olagligt. Att myndigheterna inte kollar detta (där du vistas) är en annan sak. :)
Behövs ju bara att de kollar en gång , men Isaan har ju tidigare berättat i Immigrations officerare vet allt då de känner honom vä efter 18 års dikesgrävande i Isaan ,och allt det är i sin ordning , så han är därmed privilegierad

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P

Tillbaka
Topp