Song kran 2017

Här i isaan som jag bor börjar vi på torsdag med full rulle sen håller det på fredag o lördag o söndag non stop.

ja det är nog inte Song krahn som du har framför dig nu.. tror den heter nåt på Macha Bucha. googla så ser ni...
Song Krahn är som en sade,, alltid i april varje år....

Påsk och Songkran sammanträffar i år.
Oh fan va bra.... Då kan ju falangerna stå vid vägkanterna och slänga ägg i skallen på förbipasserande thai och även på deras bilar.

Tänk att få in ett rötet ägg mitt i nyllet på en förbipasserande motorbike-thai, det vore grejor det. Bara Le stort och skita i allt..... öga för öga och tand för tand...

Oh fan va bra.... Då kan ju falangerna stå vid vägkanterna och slänga ägg i skallen på förbipasserande thai och även på deras bilar.

Tänk att få in ett rötet ägg mitt i nyllet på en förbipasserande motorbike-thai, det vore grejor det. Bara Le stort och skita i allt..... öga för öga och tand för tand...
Ett rötägg som skulle göra sånt.

Ett rötägg som skulle göra sånt.

Ja men ge igen med exakt samma medel skulle kanske få dessa "ägg-hövven" att inse hur jäkla livsfarligt det är att slänga vatten på människor som kommer i full sula med sina motorbikes...
ps. du glömde en smiley....

Ja men ge igen med exakt samma medel skulle kanske få dessa "ägg-hövven" att inse hur jäkla livsfarligt det är att slänga vatten på människor som kommer i full sula med sina motorbikes...
ps. du glömde en smiley....
Men nu är det ju lika mycket idiotiska Faranger som bär sig illa åt med vattenkastning , i alla fall här i Pattis , Själv ogillar detta skit så vi åker hem innan

Ja det är så jäkla idiotiskt att se dessa falanger leka vattenkrig, i något som absolut inte alls har med dom att göra. Detta är en thailändsk sedvänja och inte vår sedvänja. leka vattenkrig kan dom göra hemma i badkaret, duschen, eller på stranden. jäkla löjligt tycker jag också....

Men här i Isaan så är det lite mer begränsat med dessa fjant-falanger och leka vattenkrig faktiskt..

Jag märker inte särskilt mycket av songkran, i HH pågår vattenkriget endast en dag och slutar när solen går ner så bara att hålla sig hemma under dagen om man vill slippa undan.

Ja det är så jäkla idiotiskt att se dessa falanger leka vattenkrig, i något som absolut inte alls har med dom att göra. Detta är en thailändsk sedvänja och inte vår sedvänja. leka vattenkrig kan dom göra hemma i badkaret, duschen, eller på stranden. jäkla löjligt tycker jag också....

Men här i Isaan så är det lite mer begränsat med dessa fjant-falanger och leka vattenkrig faktiskt..
En del klagar att de som kommer till sverige inte följer våra seder, men här gäller tydligen tvärtom?
Fjantigt att klaga tycker jag, bra att ni som inte gillar stannar hemma så kan vi andra som vill fira slippa er surgubbar.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
757
H
A
Svar
94
Visningar
6 K