Svenska ambassadens inkomstbrev(incomeletter)

Låt oss räkna på hur mycket som spenderas av "långliggare" varje år. Vet inte hur många "långliggarna" är men låt oss utgå från 100.000 "långliggare" och varje farang spenderar 50.000 baht/månad, vilket antagligen är lågt räknat. Det blir 60 MILJARDER baht/år. Tror varken thailändska regeringen eller tjejerna vill missa dessa battingar.

Tror att du har dålig kunskap både i matte och om Thailand men som skrivits i tråden, du svamlar och har nästan noll koll på Thailand.
De långliggare/bofasta jag träffade i Thailand låg under 30k per månad.
Många nere på 20k.
Sämst ställt verkade engelsmän och amerikaner ha.

Låt oss räkna på hur mycket som spenderas av "långliggare" varje år. Vet inte hur många "långliggarna" är men låt oss utgå från 100.000 "långliggare" och varje farang spenderar 50.000 baht/månad, vilket antagligen är lågt räknat. Det blir 60 MILJARDER baht/år. Tror varken thailändska regeringen eller tjejerna vill missa dessa battingar.

Tror att du har dålig kunskap både i matte och om Thailand men som skrivits i tråden, du svamlar och har nästan noll koll på Thailand.
Har svårt att tro att dom flesta sk fattigpensionärer som knappast har råd med sjukförsäkring gör av med 50000 baht per månad.

25000 baht möjligen.

BTT

Har svårt att tro att dom flesta sk fattigpensionärer som knappast har råd med sjukförsäkring gör av med 50000 baht per månad.

25000 baht möjligen.

BTT
Du vet MAO inte att man måste kunna visa upp dessa slantar för att vara "långliggare ". Du visar hela tiden på en otrolig okunskap. kan du inte gå och lägga dig nu ,

Både du och jag vet att långliggare inte är direkt poppis hos thailändska myndigheter.

Därav kraven på inkomstbevis och annat.

Helst skulle dom nog vilja bli av med långliggarna som väldigt lite bidrager till turismintäkterna.

BTT
Sen är det många som investerat i condon och hus. Låt oss räkna på att 50.000 har investerat i ett hus för 1 miljon baht/hus. Det blir ytterligare 50 MILJARDER i valutainflöde till Thailand.

Sen har vi att de flesta investerat i en bil, t.ex 50.000 som köpt bil för en miljon baht, vilket är ytterligare 50 MILJARDER till Thailand.

Allt detta borde du ha koll på om du har den erfarenhet av Thailand som du försöker framhäva.

Sen är det många som investerat i condon och hus. Låt oss räkna på att 50.000 har investerat i ett hus för 1 miljon baht/hus. Det blir ytterligare 50 MILJARDER i valutainflöde till Thailand.

Sen har vi att de flesta investerat i en bil, t.ex 50.000 som köpt bil för en miljon baht, vilket är ytterligare 50 MILJARDER till Thailand.

Allt detta borde du ha koll på om du har den erfarenhet av Thailand som du försöker framhäva.

Jag har inte haft hus eller bil i Thailand snarare levt som en vanlig thailändare.

Och vet betydligt mer om det vanliga livet i Thailand än gubbarna som sitter i sina condos eller hus och äter eller besöker svenskställen.

Hur många thailändska kompisar tror du dessa gubbar har?

Jag hade massor av thailändska kompisar när jag jobbade nära thailändare.

BTT

Jag har inte haft hus eller bil i Thailand snarare levt som en vanlig thailändare.

Och vet betydligt mer om det vanliga livet i Thailand än gubbarna som sitter i sina condos eller hus och äter eller besöker svenskställen.

BTT
Det har du inte visat genom dina inlägg på detta forum. Jag tror fortfarande att du är i det lägre tonåren, min känsla när jag läser dina inlägg. Min 12åriga son känns mer vuxen ibland.

25000 baht möjligen.

BTT
Som långliggare med barnfamilj gör vi av med över 100k i månaden och finns många barnfamiljer boendes här nere.
Långt ifrån alla är fattigpensionärer, finns rätt många välställda pensionärer, kanske inte syns vid samma stenbord bara så många missar dom.

Som långliggare med barnfamilj gör vi av med över 100k i månaden och finns många barnfamiljer boendes här nere.
Långt ifrån alla är fattigpensionärer, finns rätt många välställda pensionärer, kanske inte syns vid samma stenbord bara så många missar dom.
Finns förmodligen fler välbeställda pensionärer i Thailand än motsatsen.

Åtminstone i Pattaya, Hua Hin, Phuket etc...

BTT

Ambassaden anväder dagskurs när dom skriver intyget men sedan räknar Immigration om det den dag du befinner dig där och därför skiljer det sig åt.

När jag gjorde min förlängning för snart ett år på Immigration i Jomtien så krävdes även dom intyg jag använt mig av när jag sökte mitt incomeletter på konsulatet, vad dom nu skulle med dom t

När jag gjorde min förlängning för snart ett år på Immigration i Jomtien så krävdes även dom intyg jag använt mig av när jag sökte mitt incomeletter på konsulatet, vad dom nu skulle med dom till.
Same same. De vill ha underlaget till inkomst intyget. Både förra gången och nu senast. Jag använde skattebesdet för erlagd SINK 2021.

När jag bodde i Chachoengsao fick jag även uppvisa bankbok och intyg från banken att jag hade överfört minst 800 000 Thb till mitt Thai konto.

Senast ändrad:
Du menar då kopia på din deklaration ,Det lämnar skickar jag till Ambassaden i BKK . Vad jag åsyftar är att Thaimyndigheterna misstrodde Ambassader och därför även vad jag förstod ville att personer som skrev dessa "incomeletters" skulle legitimeras av Thaimyndigheterna, I augusti fick jag 2,80 i kurs , så lågt var ju alldeles för litet, men det sätter tydligen den enligt hur de vill , inte efter hur kursen har varit under senaste tiden , hur de sätter/baserar efter det vete fn :rolleyes:
Nu jämför du dig med dom som har 90 dagars baserat på pension, dom får inte arbeta och ha vid sidan av inkomst.

Du har ju 90 dagars baserat på fru, du får arbeta och ha sidoinkomst, din inkomst skall bekräftas av ambassad/konsulat och stämplas av ministry of foreign affairs i Bangkok, inget nytt.

Hur funkade det ? Det fanns en diskussion i höstas om att Thai immigrationen ville ha en extra legalisering av tjänstemannen som utfärdade detta på i vårt fall Svenska ambassaden, är det bekant ??
Har aldrig behövt någon legalisering. I Jomtien vill de också ha underlaget som skickats till konsulatet.

I Chachoengsao dessutom intyg från thaibanken att jag överfört minst 65000Thb/mån från utlandet.

Har aldrig behövt någon legalisering. I Jomtien vill de också ha underlaget som skickats till konsulatet.

I Chachoengsao dessutom intyg från thaibanken att jag överfört minst 65000Thb/mån från utlandet.
Men du har väl Visa O 90 dagars rapportering baserat på pension.

@Fiskarn har inte det, han har baserat på marriage, där skall inkomstintyget också stämplas av ministry of foreign affairs i Bangkok.

Ni håller på och jämför äpplen och päron nu.

BTT
Att du framställer dig som en horbock av rang betyder inte att du vet mycket om Thailand i dag. Dessutom har du nyligen kommit ut ur garderoben och sagt att du gillar ladyboys.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp