Svenska ambassadens inkomstbrev(incomeletter)

Du länkar till Siam Legal som är en advokatbyrå.

Thai immigration anger följande:
"Must have an annual earning and a deposit in a commercial bank located in Thailand with totaling of no less than 800,000 baht
as of the filing date. The said deposit must remain in the bank account prior to and after the permission
is granted and the withdrawal can be made under the same condition in the Criterion".
Jag gav 2 länkar den ena är från Thaiambassaden i Stockholm e-visa.
Där det står "Employment prohibited." På pensionärsvisum.

Jag gav 2 länkar den ena är från Thaiambassaden i Stockholm e-visa.
Där det står "Employment prohibited." På pensionärsvisum.
Det är "employment prohibited " på Turistvisa också.

Det gäller naturligtvis i Thailand.

Det är kansle inte så intressant i praktiken, de flesta har nog inte för avsikt att jobba i Thailand i alla fall.Mer intressant är hur man kan styrka sin inkomst.

Det är kansle inte så intressant i praktiken, de flesta har nog inte för avsikt att jobba i Thailand i alla fall.Mer intressant är hur man kan styrka sin inkomst.
Rätt många som jobbar i Thailand, träffar många av dom när man är på skolorna då dom många gånger har hela familjen med sig.
Har du varit utanför turistsstråket någon gång någonsin, på dina inlägg verkar det inte så?

Rätt många som jobbar i Thailand, träffar många av dom när man är på skolorna då dom många gånger har hela familjen med sig.
Har du varit utanför turistsstråket någon gång någonsin, på dina inlägg verkar det inte så?
Snabba svängar här, från pensionärsvisum till hela familjer.

Jag menar fortfarande att för pensionären som tänker spendera mycket av sin tid i Thailand på ålderns höst är inte möjligheten att jobba i Thailand av högsta vikt.

Hur man kan styrka sin inkomst för att få visumet torde vara det viktigaste.

Snabba svängar här, från pensionärsvisum till hela familjer.

Jag menar fortfarande att för pensionären som tänker spendera mycket av sin tid i Thailand på ålderns höst är inte möjligheten att jobba i Thailand av högsta vikt.

Hur man kan styrka sin inkomst för att få visumet torde vara det viktigaste.
Ni som håller på och lägger in om pensionärsvisum hela tiden.

Tråden handlar väl om @Fiskarn han har fortsatt inte pensionärsvisum, han har visum baserat på spouse family med 90 dagars rapportering, samma som mig.
Och när jag tänkte ordna baserat på inkomst gällde samma för mig som immigration sagt till han på det visumet, bekräftelse från Thaimyndighet.
Spouse family 90 dagars rapportering som TS har gällde.
Inkomstintyg.
Bekräftat av konsulatet från det land man har inkomst.
Godkännt och stämplat av ministry of foreign affairs.
Eller 400.000 baht på konto.

Vad som gäller för pensionär har jag ingen aning om inte i den åldern och TS har inte visum baserat på pensionär.

Ni som håller på och lägger in om pensionärsvisum hela tiden.

Tråden handlar väl om @Fiskarn han har fortsatt inte pensionärsvisum, han har visum baserat på spouse family med 90 dagars rapportering, samma som mig.
Och när jag tänkte ordna baserat på inkomst gällde samma för mig som immigration sagt till han på det visumet, bekräftelse från Thaimyndighet.
Spouse family 90 dagars rapportering som TS har gällde.
Inkomstintyg.
Bekräftat av konsulatet från det land man har inkomst.
Godkännt och stämplat av ministry o

f foreign affairs.
Eller 400.000 baht på konto.

Vad som gäller för pensionär har jag ingen aning om inte i den åldern och TS har inte visum baserat på pensionär.
Sista stycket verkar korrekt i alla fall.

Men du hävdar att Non-imm O inte kan ha en anställning i Sverige, om jag inte läste helt galet.
Nej det har jag inte hävdat då det finns många olika Imm-O, baserat på familj är också ett non imm-O.

För pensionär står det employment prohibited, läs själv, vilket land det gäller har jag inte hävdat, för står inte. Kontakta Thailändska ambassaden och fråga om bara gäller Thailand eller om man på pensionärsvisum skall vara pensionär och inte anställd..

Visa non imm-O baserat på familj får du arbeta.

Senast ändrad:
Nej det har jag inte hävdat då det finns många olika Imm-O, baserat på familj är också ett non imm-O.

För pensionär står det employment prohibited, läs själv, vilket land det gäller har jag inte hävdat, för står inte. Kontakta ambassaden och fråga om bara gäller Thailand eller om man på pensionärsvisum skall vara pensionär och inte anställd..

Man kan få Non-imm O från 50 års ålder. Men om man inte kan vara anställd, även utanför Thailand, så är väl i nästan bara balett dansörer, som kan få det då de pensioneras vid 41.

Man kan få Non-imm O från 50 års ålder. Men om man inte kan vara anställd, även utanför Thailand, så är väl i nästan bara balett dansörer, som kan få det då de pensioneras vid 41.
Som sagt det står "employment prohibited" kontakta Thailändska ambassaden eller din lokala immigration för förtydligande om bara gäller i Thailand.
Jag är inte 50 än, så inget jag lägger tid på nu genom att kontakta och fråga, läser bara vad som stod där, är ju mer intressant för er.

Väldigt många "arbetslös" turister här nere på Phuket just nu. Hela jäkla stranden kyllar av dem....

Har man sjukersättning (sjukpension) så är pengarna man får därifrån giltiga för det visumet, även pengar man får från försäkringar.

Som sagt det står "employment prohibited" kontakta Thailändska ambassaden eller din lokala immigration för förtydligande om bara gäller i Thailand.
Jag är inte 50 än, så inget jag lägger tid på nu genom att kontakta och fråga, läser bara vad som stod där, är ju mer intressant för er.
Jag utgår från att Thailand reglerar vad, som gäller för anställning i Thailand, för turister och pensionärer.

Pensionsförsäkringar tidigast 55 år om man inte har dispens.
När jag ansågs obrukbar i arbetslivet så var jag drygt 50 och "fick" sjukersättning som då var i runda slängar 64% av det man hade haft i inkomst. Men om man då hade jobbat åt ett seriöst företag som skrivit under kollektivavtalet mellan SAF och LO ( jag tillhörde LO) så var man per automatik försäkrad i ett bolag som heter AFA och fick pengar därifrån varje månad. Minns jag rätt så var det så kom jag upp till 90% av det jag tjänade när jag jobbade så rent ekonomiskt klagade jag inte. Och pengarna jag fick från AFA behövde jag inte ansöka om dispens för för.

När jag ansågs obrukbar i arbetslivet så var jag drygt 50 och "fick" sjukersättning som då var i runda slängar 64% av det man hade haft i inkomst. Men om man då hade jobbat åt ett seriöst företag som skrivit under kollektivavtalet mellan SAF och LO ( jag tillhörde LO) så var man per automatik försäkrad i ett bolag som heter AFA och fick pengar därifrån varje månad. Minns jag rätt så var det så kom jag upp till 90% av det jag tjänade när jag jobbade så rent ekonomiskt klagade jag inte. Och pengarna jag fick från AFA behövde jag inte ansöka om dispens för för.

Var lite slarvig. Jag avsåg ålderspension. För att nu vara tydlig, så kan även efterlevandepension utgå före 55 års ålder.

För pensionär står det employment prohibited, läs själv, vilket land det gäller har jag inte hävdat, för står inte. Kontakta Thailändska ambassaden och fråga om bara gäller Thailand eller om man på pensionärsvisum skall vara pensionär och inte anställd..

Njaaa, inte helt korrekt det inte , du kan ansöka om ett workpermit, med det så kan du arbeta inom just den speciella nisch som arbetstissltåndet a avser . Med "employment prohibited," menas att du kan inte arbeta i Thailand.

Njaaa, inte helt korrekt det inte , du kan ansöka om ett workpermit, med det så kan du arbeta inom just den speciella nisch som arbetstissltåndet a avser . Med "employment prohibited," menas att du kan inte arbeta i Thailand.
Själv så jobbar jag nu lite med MC som frugan får köpa in, jag bara skruvar hon är den som driver det hela. En gammal HD ironhead ram med en ok "tabien Lot" samt en rasad motor eller låda kan inbringa en bra slant ordentligt renoverad

Jag har redan svarat @apknug att som grund för att söka wp om du läst inläggen innan du skrev.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp