Svenska kronan är rekordlåg 2

Du har missat en hel del, först visar du kraven för O-A vilket det inte var som @JanneMan61 skrev om.
Sen jämför du det med Non O based spouse/family.
Det finns ett Non O based on retirement också och det är det han menar när han nämner dom ekonomiska kraven.

Och dom 2 sistnämda som är samma typ av visum.
Du har helt rätt. En fråga som gäller mig själv. Jag är som pensionär gift med thaidam och avser att vara borta mitten av oktober t o m februari. Vad skulle du välja för visum i mitt ställe? Jag tror att jag klarar alla villkor.

Du har helt rätt. En fråga som gäller mig själv. Jag är som pensionär gift med thaidam och avser att vara borta mitten av oktober t o m februari. Vad skulle du välja för visum i mitt ställe? Jag tror att jag klarar alla villkor.
Skulle välja ett multiple Non O spouse , en 90 dagars tripp U Sväng vid gränsen , Tillex ta kk femårs mm ,funkar inte med ett turist , finns nog fler fördelar , Jag tar detta för jämnan , alt singel entry Non O spouse , då har jag tre månader, behöver inte ha ett öre på banken att visa upp , heller ingen inkomst att visa upp

Jag var gift i 24 år med en kvinna från Norrland så var tvungen att jobba i Norrland med låga löner, har inte fått ärv hellre, känner inte hästarna på V65 heller. 33 år arbete är inte för lite. Inga lägenheter i Stockholm eller Göteborg som ökar i värde heller. Med facit i handen skulle bli politiker 5555
33 år är för litet med låg lön för en bra pension då hela livsinkomsten avgör hur mycket det blir.
En bra lön och mer än 45 år i arbetslivet är lösningen.

Inte det jag avsåg utan tidigare citat ,klart den ökar , men den har minskat rejält pga att en viss Sosse "lånade" ett antal miljarder ur AP fonden
Inte en stavelse rätt... Moderatledd regering tog beslutet och det var ingen stöld.. Göran Persson var inte ens partiledare för S när beslutet togs..

Nej han lånade som det hette , Men han lämnade aldrig tillbaks dem ,så visst var det stöld , en legitimerad stöld .. För övrigt så ljuger Sossar och Liberaler utan betänkligheter , de har gått i Löfvens lögnarskola , så de kan skriva vilka försvarstal som helst , snart bara en fårskock som tror på en Sosse. Detta skedde under Sossarnas regeringsperiod , går inte att snacka bort ens för en urblåst Sosse , De tillfördes Statskassan :) 55

Senast redigerad av en moderator:
Nej han lånade som det hette , Men han lämnade aldrig tillbaks dem ,så visst var det stöld , en legitimerad stöld .. För övrigt så ljuger Sossar och Liberaler utan betänkligheter , de har gått i Löfvens lögnarskola , så de kan skriva vilka försvarstal som helst , snart bara en fårskock som tror på en Sosse. Detta skedde under Sossarnas regeringsperiod , går inte att snacka bort ens för en urblåst Sosse , De tillfördes Statskassan :) 55
Är det pengarna som försvann när man lyfte ut sjukpensioner och garantipensionen från AP-fonderna så är det för svårt för dig att förstå.

Du har absolut rätt jag är väldig orolig för Sverige med en sånt regering, Sverige kommer att behöva dubbelt så mycket el de närmaste 15 åren, sossarna ligger och sover medan Finland bygger kärnkraftverk. Skit i kronan och våra pension men lek inte med landets framtid herr statminister.
Sorry admin jag var utanför tråden igen men ibland måste man säga det.

Du har absolut rätt jag är väldig orolig för Sverige med en sånt regering, Sverige kommer att behöva dubbelt så mycket el de närmaste 15 åren, sossarna ligger och sover medan Finland bygger kärnkraftverk. Skit i kronan och våra pension men lek inte med landets framtid herr statminister.
Sorry admin jag var utanför tråden igen men ibland måste man säga det.

Vår förmåga att leverera el påverkar dock kronans värde i allra högsta grad. Vi har redan elbrist i delar av landet som påverkar företag som inte kan bygga ut och företag som nu faktiskt lämnat landet. Än så länge är det mest "incidenter" och att företagen får strunta i att expandera. Får vi elbrist på riktigt där företagens produktion i nuvarande anläggningar påverkas så lär kronans utveckling inte glädja någon av oss som har vår lön i svenska kronor...

Vår förmåga att leverera el påverkar dock kronans värde i allra högsta grad. Vi har redan elbrist i delar av landet som påverkar företag som inte kan bygga ut och företag som nu faktiskt lämnat landet. Än så länge är det mest "incidenter" och att företagen får strunta i att expandera. Får vi elbrist på riktigt där företagens produktion i nuvarande anläggningar påverkas så lär kronans utveckling inte glädja någon av oss som har vår lön i svenska kronor...
Jag skrev inte kronan inte påverkas, jag skrev skit i det och tänk på landets framtid. Ja detvär klart att rätt infrastruktur påverkar rikedomen och kronan.

Jag skrev inte kronan inte påverkas, jag skrev skit i det och tänk på landets framtid. Ja detvär klart att rätt infrastruktur påverkar rikedomen och kronan.
Framförallt industrin som knappast kan expandera utan el. Sittande regering är helt inkompetent och detta ser omvärlden , dvs inget förtroende för regering samt Sveriges framtid , resultatet för kronans värde blir då uselt

Vi har redan elbrist i delar av landet som påverkar företag som inte kan bygga ut och företag som nu faktiskt lämnat landet.

Vi får istället glädjas över att det skall byggas några serverhallar, där de enormt rika och vinstrika IT-företagen skall erbjudas subventionerad el. Kommungubbarna är tydligen överlyckliga över att det skall bli några arbetstillfällen genom detta. :xmas_smiley:

Kolkraftel kan vi köpa dyrt från Tyskland om inte vattenkraften räcker till oss andra.

Pension/garantipension får vi som jobbat ihop vår pension i Sverige samt de Svenskar som inte når upp till en vettig pension att leva på enligt normerna för då garantipension
Äldreförsörjningsstöd får de som aldrig gjort ett handtag i Sverige samt är pensionsmässiga . denna är högre än en garantipension vilket är högst besynnerligt
Jag googlade lite o ingenstans på pensionsmyndigheten hittade jg att äfs ger mer än GP, snarare var det så att det uttryckligen stod att äfs aldrig kan bli högre än gp.
Detta gällde dec-18.
Mottar gärna andra uppgifter det skulle isf även störa mig. Snälla, ta fram lite officiella uppgifter, och inte slumtiden o dyllkt trams. ;=)

Ja varför skall några hundra miljarder ligga o drälla på ett konto när man kan lägga den på viktigare saker än pensioner
Det var klokt och bra att pensionärer med inkomstpension slapp försörja de bidragsbehövande med förtidspension, sjukpensioner ur sina fonder.
Det var bara kommunistiska skribenter som var högljudda när man flyttade över dessa pengar till statsbudgeten.
Där gjorde pensionskollektivet en bra affär får man säga.

Jag googlade lite o ingenstans på pensionsmyndigheten hittade jg att äfs ger mer än GP, snarare var det så att det uttryckligen stod att äfs aldrig kan bli högre än gp.
Detta gällde dec-18.
Mottar gärna andra uppgifter det skulle isf även störa mig. Snälla, ta fram lite officiella uppgifter, och inte slumtiden o dyllkt trams. ;=)

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
1 K
anonymous
A

Tillbaka
Topp