Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Benägen att köpa tanken, att vi inte får någon kronförstärkning innan räntan höjs: vilket är något som hushållens extrema skuldsättning omöjliggör.
Bra analys här av:
Sven Larson, Ph.D., Political Economist Larson är utvandrad från Sverige till USA, forskar inom ekonomisk politik och har skrivit ett flertal böcker, bl.a. Industrial Poverty om den europeiska välfärdsstaten och The Rise of Big Government
"... Efter Perssonregeringens fiskala massaker på den svenska ekonomin skiftade skuldtrenden helt. Medan den offentliga sektorns skulder minskade som andel av BNP ökade hushållens skulder kraftigt.
Det går kort sagt inte att hitta en period i modern svensk ekonomisk historia då hushållens skuldsättning varit så oroande hög som den är idag. Häri ligger orsaken till Riksbankens envetna politik för negativa räntor. ..."
Och omvärlden syn på Sverige är ju inte precis lysande , oskyldiga skjuts nu i skallen på öppen gata mitt på förmiddagen , Vem vill investera i detta land
Och omvärlden syn på Sverige är ju inte precis lysande , oskyldiga skjuts nu i skallen på öppen gata mitt på förmiddagen , Vem vill investera i detta land
Många gånger det har ropats, ALL TIME HIGH, vi får nog vänja oss att höra. ALL TIME LOW...global miserable economic.. sälj medan tid finns, det blir värre, och får Ni det riktigt besvärligt så kan Ni alltid be om ett nödlån ifrån Ubon:s kolkällare, ligger inne med ett antal misslyckade BC.....
Många gånger det har ropats, ALL TIME HIGH, vi får nog vänja oss att höra. ALL TIME LOW...global miserable economic.. sälj medan tid finns, det blir värre, och får Ni det riktigt besvärligt så kan Ni alltid be om ett nödlån ifrån Ubon:s kolkällare, ligger inne med ett antal misslyckade BC.....
Jag tror Ubons källare är en sån där koldioxid sänka. Det verkar som mycket begravs där men inte mycket kommer upp? Alltså borde Greta vara glad för Ubons insatser!
Jag tror Ubons källare är en sån där koldioxid sänka. Det verkar som mycket begravs där men inte mycket kommer upp? Alltså borde Greta vara glad för Ubons insatser!
Knappast, med tanke på hur måna Gretas föräldrar är om miljön så är det högst märkligt att de avlat ens 1 st barn. Jag skulle tro att barnalstrande är väldigt mycket mer miljöovänligt än någon annan sysselsättning. Tänk vad mycket koldioxidkompenserande insatser jag kunde ha köpt för de dryga 2 miljoner mina ungar kostat? Sug på den du!
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.