ycc
Medlem
Detta hittade jag angående om du testat telefonen med annan regions SIM kort innan du låste upp den.
Its very simple. …make sure the first time u insert a sin in this phone is a regional SIM card and then once u insert make a normal call for 5 -6 mins and then remove it and insert any countries SIM you want ..
If in case you have already tried inserting some other regions SIM on the first installation ..for cleaner process just switch off the phone,remove this sim ,insert a regional SIM card and go into boot mode by clicking power+home+ vol down. Here navigate to wipe data with volume keys and press lock button to select. Once this is completed your phone switches on and follow the steps as I told above
Orsaken ska vara att man vill undvika gråimport mellan länder pga att man releasar en telefon till olika marknader främst.
Eftersom det fungerar med en factory reset att återställa den går det säkert flasha om den (kallas det inte roota den). Men det kanske man inte vill.
Tack för nytänkande. Måste läsa på mer om detta. Att "bricka luren" är en realitet när man rotar. Man måste ha blykoll.
Rota vill jag helst inte men det kanske inte är så farligt om man inte flashar ett nytt ROM. Får läsa på om wipe data.
Men vissa saker som KNOX går aldrig att ändra. Kanske även regionslåsning ingår där?
Edit:
Vad jag hittade snabbt, kanske inte rätt
Factory reset eller flash ROM hjälper inte. Måste rota, tror jag.
Factory reset hjälper dock inte, det tror jag inte.
Senast redigerad av en moderator: