Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det var ju konstigt. Jag har ju inte lyckats få i två fungerande SIM-kort samtidigt i min lur ännu. Man tycker ju att det borde gå att ställa in APN och sådant så att den klarar internet i Sverige. Konstigt.
Fast mitt problem är mycket värre. Min telefon kopplar inte ens upp mot nätverket. och ännu värre än det: Den hittar inte ens simkortet. Två steg som måste funka innan jag kan fundera på Internet.
Du måste ju ha en telefon för dubbla simkort för att kunna det.
Jag skrev väl tydligt att det såldes 2 modeller här nere den ene precis som en note 3 i Europa och en som hette note 3 duo som inte såldes i Europa?
Därav var frågan också saluförs telefonen med dom specifikationerna i Europa som du har eller är det en telefon som bara säljs i Asien och att problemet ligger där?
Ja den typen av telefon. Men eftersom den fungerar med Ugandiskt SIM så fungerar den ju här. Att europeiska SIM inte ens känns igen, tolkar jag som att man har infört en blockering av vissa SIM.
Du måste ju ha en telefon för dubbla simkort för att kunna det.
Jag skrev väl tydligt att det såldes 2 modeller här nere den ene precis som en note 3 i Europa och en som hette note 3 duo som inte såldes i Europa?
Därav var frågan också saluförs telefonen med dom specifikationerna i Europa som du har eller är det en telefon som bara säljs i Asien och att problemet ligger där?
Ser precis likadant ut i min telefon när jag har det fungerande ugandiska kortet i den ena av hållarna. Om jag sedan stoppar Teliakortet i den andra hållaren händer ingenting, det bara "finns inte" i telefonens värld. Min telefon är köpt i Thailand och mycket populär i Kina. (Längre batteritid och större skärm än de flesta telefoner. Också tyngre och klumpigare än de flesta )
Och då menar jag inte att den inte skulle funka i Sverige för det har mina dual simkort tel gjort.
Men Samsung Sverige känner inte till telefon och kan inte hjälpa dig.
Själv tycker jag service ställena i Sverige suger och tror att dom hade fixat det på tex. Tuckom på 5 minuter.
Att modellen inte säljs här gör att
1. Samsung Sverige vet ännu mindre om den
2. Samsug Sverige kan skylla på detta
jag gissar dock att det lika lätt kunde ha hänt med en modell jag köpt i Thailand som även finns i Sverige, om jag inte ringt på den och tagit den hit (via Afrika).
Och då menar jag inte att den inte skulle funka i Sverige för det har mina dual simkort tel gjort.
Men Samsung Sverige känner inte till telefon och kan inte hjälpa dig.
Själv tycker jag service ställena i Sverige suger och tror att dom hade fixat det på tex. Tuckom på 5 minuter.
Jag håller med om att jag aldrig kunnat drömma om att Samsung Sverige är så okunniga. Regionslåsningen är ju något som de flesta i branchen känner till. De på media Markt hade fått lära sig på sina kurser.
Jag börjar nästan tro Samsung fejkar okunnighet för att slippa problemet.
Nu är det ju så att mjukvaran du laddar ner är låst till telefonmodell.
Du kan inte via samsung automatiskt ladda ner samma os ..... på den och den modellen.
Så det kan mycket väl vara mjukvaran och det jag gillar med telefonbutikerna på ställen som tuckom dom är duktiga på att gå förbi mjukvaran.
Att modellen inte säljs här gör att
1. Samsung Sverige vet ännu mindre om den
2. Samsug Sverige kan skylla på detta
jag gissar dock att det lika lätt kunde ha hänt med en modell jag köpt i Thailand som även finns i Sverige, om jag inte ringt på den och tagit den hit (via Afrika).
Jag tror det är bättre att du säljer telefonen i thailand och köper en ny i sverige
Det är nog säkrare att köpa en telefon med nordisk eller europeiska firmaware
Jag håller med om att jag aldrig kunnat drömma om att Samsung Sverige är så okunniga. Regionslåsningen är ju något som de flesta i branchen känner till. De på media Markt hade fått lära sig på sina kurser.
Jag börjar nästan tro Samsung fejkar okunnighet för att slippa problemet.
Nu är det ju så att mjukvaran du laddar ner är låst till telefonmodell.
Du kan inte via samsung automatiskt ladda ner samma os ..... på den och den modellen.
Så det kan mycket väl vara mjukvaran och det jag gillar med telefonbutikerna på ställen som tuckom dom är duktiga på att gå förbi mjukvaran.
Är det fel mjukvara kan man bricka telefonen och den blir helt oanvändbar. Det skall inte behövas.
Men visst är de duktiga på Tukcom. Dock inte alltid. Jag har haft en del diskussioner där.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.