Telefon köpt i Thailand fungerar ej I Sverige

Jag är mycket tacksam för den hjälp du har givit. Den har fört mig framåt.
Men just denna sista sida verkar ju vara ren click-bait. Hur man än klickar runt så kommer det mest upp annonser och inga instruktioner. I alla fall inte vad jag hittar. De tjänar klick-pengar medan man letar bland oklara menyer :) På något sätt lyckas de returnera ett direkt svar på frågan man ställer i Google, utan att de har svaret, tror jag.
Men skicka gärna fler länkar, jag behöver alla tips som kan ges.
(Jag kan också ha fel och kan ha missat något :) )

Senast ändrad:
Sätter jag i Telia i SIM1 och Uganda MTN i SIM2 så kommer två tider upp på lock screen.

Då kommer även networks upp och jag kan registrera Uganda-kortet på Telianätet.

Men hålet för Telia kortet är fortfarande tomt i SIM card manager.

Jag har provat att ringa på MTN-kortet i Sverige tidigare och det fungerar. Jag vill spara pengarna där så jag provar inte igen. Men det skulle säkert funka.

Det här blir bara skummare och skummare. Mest beroende på att jag inte kan grunderna.

Screenshot_20170721-164823.png

Screenshot_20170721-164709.png

Det står ju telia på skärmen konstigt det inte funkar
Mobil data ska vara på
Har du prövat att skifta telia sim kortet till andra simkorts hållaren?
Jag hade bara haft i telia kortet tills det funkar sen satt i mtn kortet

Det står ju telia på skärmen konstigt det inte funkar
Mobil data ska vara på
Har du prövat att skifta telia sim kortet till andra simkorts hållaren?
Jag hade bara haft i telia kortet tills det funkar sen satt i mtn kortet
Jag har haft enbart Telia kortet i. Då fungerar ingenting. Jag har provat Teliakortet i båda hållarna.
Att den skriver Telia är ju konstigt. Men det hände efter att jag registrerade MTN på Telianätet. Skulle jag ringa där skulle det säkert vara på Ugandanumret och med Ugandapengarna på mitt betalkort där.

Men konstigt att den anger två tider. Roamingtiden är kanske Teliatiden men den andra vet jag inte. Kanske telefonens tid. Annars verkar Telia kortet dött.

Jag har haft enbart Telia kortet i. Då fungerar ingenting. Jag har provat Teliakortet i båda hållarna.
Att den skriver Telia är ju konstigt. Men det hände efter att jag registrerade MTN på Telianätet. Skulle jag ringa där skulle det säkert vara på Ugandanumret och med Ugandapengarna på mitt betalkort där.

Men konstigt att den anger två tider. Roamingtiden är kanske Teliatiden men den andra vet jag inte. Kanske telefonens tid. Annars verkar Telia kortet dött.
Kan du inte testa telia sim kortet i en annan telefon?
Telia kortet kanske inte funkar?
Man tycker ju att det borde funka nu

Kan du inte testa telia sim kortet i en annan telefon?
Telia kortet kanske inte funkar?
Man tycker ju att det borde funka nu
Teliakortet använder jag hela dagarna i min gamla Note 3. Inget fel på det. Flyttade bara över det i denna nalle.

MTN-kortet går att registrera på vilket nät som helst. Här har jag bytt till operatören "3".

Teliakortet verkar fortfarande blockerat trots att den skrev "unlocked".

Screenshot_20170721-172028.png

Går det inte att ringa till ditt telia sim?
Du kanske ska pröva att slå in koderna igen?
Varför har du mobildata off?
Funkar 3 kortet i telefonen?

Går det inte att ringa till ditt telia sim?
Du kanske ska pröva att slå in koderna igen?
Funkar 3 kortet i telefonen?
Vill du prova att ringa till mitt TeliaSIM så skickar jag mitt telefonnummer till dig via PM. Jag behåller det i under 30 minuter från och med nu. jag tror inte det går.
jag har inget 3-SIM-kort. Ugandakortet är registrerat på 3-nätet.
Skall prova koderna igen, senare.

Man kommer till ditt telia mobil svar
Tack för att du kollade. När jag har Teliakortet i den andra telefonen så kommer samtalen fram, så Teliakortet fungerar inte i denna telefon.
Jag hittade mitt nummer i Uganda. Jag skickar det till dig. Om du provar att ringa så svarar jag inte, då tror inte att det inte kostar något.

Du kanske behöver lägga in telias uppgifter i telefonen?
Jag tror det är APN inställningar
Kolla om det finns på telias hemsida eller ring och hör om dem kan skicka dem till din mobil!

Du kanske behöver lägga in telias uppgifter i telefonen?
Jag tror det är APN inställningar
Kolla om det finns på telias hemsida eller ring och hör om dem kan skicka dem till din mobil!
Telia försökte ju med flera kort utan att det fungerar. När SIM inte identifieras så går det inte att ställa in APN.

Det ringde så fint i min nya telefon när jag ringde via Uganda!!
Men vilken av mina kompisar är beredd att göra det. :)

Jag prövade att skicka ett sms från weben till ditt uganska numer
Vill inte ringa det
Om du skicade SMS från en web-service så kanske den inte klarar Uganda? har inte kommit fram ännu. jag hör av mig om det kommer fram. men telefon gick fram, så det ugandiska numret funkar nog.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp